Montako kertaa olet ollut hautajaisissa elämäsi aikana?
Kysymys ei koske pappeja, eikä kirkon muuta henkilökuntaa vaan ihan omaisten, sukulaisten, työkaverien, ystävien....?
Minkä ikäinen ole nyt?
Kommentit (69)
8 muistan, yhdet on tulossa. Mutta tuosta on useammatkin hautajaiset saattanut unohtua. Ikä 50.
Yhden kerran ja se oli viime vuonna. 30v
Viitisentoista kertaa, olen 43v.
Ja häissä olen ollut kaksi kertaa.
7, kolme isovanhempaa, äiti, eno, täti ja täti. olen 52 vv.
Aikuisiällä äkkiä laskettuna noin 15 kertaa, lapsena olen ollut myös perheen mukana sukulaisten hautajaisissa monesti.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisiällä äkkiä laskettuna noin 15 kertaa, lapsena olen ollut myös perheen mukana sukulaisten hautajaisissa monesti.
Ja olen 49 vuotias.
18 kertaa olen ollut hautajaisissa näin äkkiseltään laskettuna. Joillekin esim. sukulaisille ei ole järjestetty hautajaisia, vaan joitakin on haudattu ns. hiljaisuudessa aivan läheisten läsnä ollessa, niin kutsua ei ole tullut, mutta osaanottokukat tai kortti sekä pääasiassa ainakin muistoksi-adressi on tullut lähetettyä vainajan omaisille, ja kaikkiin hautajaisiin en ole lähtenyt, vaikka on kutsuttu, mutta muistoksi-adressi on lähetetty.
Hautajaisissa 15-20 kertaa, häissä suunnilleen saman verran. Ja ikää on 54v.
Kymmenen kertaa olen ollut kantamassa arkkua. 45v.
Muistan ainakin 8 hautajaiset. Korona-aikaan oli muutamat, joihin en päässyt osallistumaan, kun rajoitukset oli tiukimmillaan.
N 46 v.
Jos vain ihmisten hautajaiset lasketaan niin kuudesti. Olen 59-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
18 kertaa olen ollut hautajaisissa näin äkkiseltään laskettuna. Joillekin esim. sukulaisille ei ole järjestetty hautajaisia, vaan joitakin on haudattu ns. hiljaisuudessa aivan läheisten läsnä ollessa, niin kutsua ei ole tullut, mutta osaanottokukat tai kortti sekä pääasiassa ainakin muistoksi-adressi on tullut lähetettyä vainajan omaisille, ja kaikkiin hautajaisiin en ole lähtenyt, vaikka on kutsuttu, mutta muistoksi-adressi on lähetetty.
Edellisen lisäten vielä oma ikäni 62 v.
Lisäten vieläpä, että lapsena en ole osallistunut kuin kaksi kertaa hautajaisiin.
Ainakin 10 kertaa, ehkä jopa 15. Ikää 48. Kaikki ovat sukulaisia tai ystäviä. On sitten myös ollut hautajaisia, johon olen laittanut vain nimeni (vanhempien/lähisuvun) kukkavihkoon tai adressin, kun en ole päässyt paikalle.
Lähimmistäkin olen ollut kahden isovanhemman, äitipuolen, siskon, tädin sekä isäpuolen hautajaisissa. Sen lisäksi muiden sukulaisten ja ystävien tai tuttavien hautajaisissa. Minut otettiin mukaan lapsenakin.
Sanoisin siis noin 25-30 kertaa.
Olen 32v.