Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa on äitiyttä kehuva teksti Julianna Kovasella

Vierailija
24.02.2023 |

Onkohan tuota mieltä vielä, että elää unelmaansa kun lapset on teinejä? Kun ei riitä enää pihalla ulkoilut tai pöydän ääressä piirtelyt? Kun joutuu ostamaan merkkivaatteita, puhelimia, mopoja yms? Jotenkin hän ei ajattele, että lapset kasvavat. Ihan eri meininki on Oliverilla ja Eevalla. Ja tiedän, ettei Julianna ole lestadiolainen, mutta lapsia kuitenkin tulee joka vuosi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Totta kai mieli voi muuttua. Jotenkin aloituksesta jäi olo että apta kaihertaa kun joku toinen tykkää äitiydestä.

Täällä on aina säännöllisin väliajoin aloituksia kyseisestä äidistä.

Kateutta sen täytyy olla, sillä ei aloituksista yleensä ainakaan aito välittäminen paista mitenkään.

Mistä ihmeestä kukaan hänelle olisi kateellinen?

No suomalainen nyt kadehtii ihan vaikka mistä. Ehkä se harmistuttaa aina joitakin, kun hänellä on noin paljon lapsia ja hän jaksaa ulkoilla joka päivä heidän kanssaan ja keksiä kaikenlaista tekemistä. Koti on järjestyksessä, ruokaa aina pöydässä, lapsilla on aina kauniit vaatteet ja hiukset nätisti kammattu. Jotkuthan eivät kestä sitä ollenkaan, että jollakin näyttää kaikki sujuvan hyvin.

Se vauvahan on ollut jatkuvasti sairaana, joten ei vaikuta kaikki niin hyvin sujuvan. Ja koululaisilla on ollut koulukiusaamistakin.

Vierailija
22/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa ihmiseltä, jolla ei ole omaa elämää. Pitää roikkua instassa kyttäämässä muitten elämää ja raportoida siitä tänne, että pääsisi myrkyllisiä kommentteja heittämään. Varsinkin tämä Julianna tuntuu jatkuvasti olevan hampaissa, kuka lie sitten onkin. Itse en tiedä hänestä mitään, mutta näitä samankaltaisia aloituksia on ollut täällä jo monta kertaa. Suosittelen, että ap menee töihin. Saisit jotain sisältöä elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, että jos on lestadiolainen niin lapsia voi tulla tiheään ja paljon, tosin nykyään heillä on useilla ehkäisy mikä rajoittaa lapsilukua. 

Suomalaisten somaliperheiden isoista lapsimäärästä minulla ei ole tietoa mikä siihen on syynä. 

On tavallisia perheitä jotka haluavat tavallista enemmän lapsia, yleensä siihen on joku syy. 

Mutta mulle on jäänyt epäselväksi mikä pointti Juliannalla on koko ajan saada uusia lapsia?  Tai lähinnä VAUVOJA. Joillakin tietääkseni on pakkomielle olla koko ajan raskaana tai saada vauva, tajuamatta, että hänestä kasvaa lapsi, teini ja aikuinen. Tai on joku mielenterveysongelma miksi syytää koko ajan uusia lapsia. Jonna Serttiläkin hankki lapsia koko ajan vaikka sitä mukaa kun sai lapsia niin ne sijoitettiin/huostaanotettiin. 

Juliannan yksi ensimmäisistä lapsistahan kuoli alle 1-vuotiaana. Toinen kaksosista, taisivat syntyä esikoisen jälkeen. Muistaakseni ei ollut mitään sairautta vaan yllättäen yhtenä aamuna ei enää herännytkään. Varmaan tuo trauma on käsittelemättä ja yrittää tiedostamattaan korvata tuota kuollutta lasta.

Hänellähän oli tuo suurperhe unelma jo ennen tuota kuollutta lasta. Kyllä tuo johtuu siitä, ettei hän tiedä, mikä työ olisi hänelle sopivaa. Monet tekevät paljon lapsia, kun eivät löydä muuta paikkaa maailmassa. Juliannahan on monesti sanonut, että lapset ovat hänen "uransa".

Mä taas muistan jossain storyssa hänen kertoneen, että on aina ollut perheorientoitunut, mutta vasta tuon lapsen kuoleman jälkeen päättivät, että lapsia saa tulla niin paljon kuin tulee.

Vierailija
24/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihailen suuria perheitä. Se oli joskus mun unelmani, mutta tiedostin kolmannen kohdalla, että musta ei ole siihen. Tiedän, että suuret perheet elää todella erilaista elämää.

Omaan päätökseen vaikuttaa myös se, että haluan tarjota lapsille muutakin mahdollisuutta, kuin olla kotona. Mielestäni myös jokainen lapsi ansaitsee oman huoneen, koska kaikilla pitää olla oikeus vetäytyä omaan rauhaan

Vierailija
25/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksi puskea jatkuvastilapsia lisää maailmaan. Kohtuon lihas jonka pitää välillä levätä. Pitäisivät edes taukoa.

Vierailija
26/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihailen suuria perheitä. Se oli joskus mun unelmani, mutta tiedostin kolmannen kohdalla, että musta ei ole siihen. Tiedän, että suuret perheet elää todella erilaista elämää.

Omaan päätökseen vaikuttaa myös se, että haluan tarjota lapsille muutakin mahdollisuutta, kuin olla kotona. Mielestäni myös jokainen lapsi ansaitsee oman huoneen, koska kaikilla pitää olla oikeus vetäytyä omaan rauhaan

Joo. Valtavan ahdasta on Juliannan perheessä.

Vierailija
27/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla kateellinen tai ilkeä jos ihmettelee tätä naista ja tietysti miestäkin.

Vierailija
28/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ja paljon pystyy tarjoamaan heille. Välillä tulee sellainen olo, että onko meitä tarpeeksi, mutta kyllä luulen, että lapsiluku jää tähän. Olin itsekin onnellinen , kun äiti ja isä tarjosi meille lapsena paljon mahdollisuuksia. Laskettelua hiihtokeskuksissa, etelässä käymistä, laivamatkoja, sekä matkailua Suomessa. Jos mulla olisi iso lapsikatras, luulisin, että asenne olisi vain selvitä päivä kerrallaan.

Vierailija
29/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa huoneessa kaikki lapset. Vanhempien makuuhuoneessa vauva, 1v ja 2v.

Vierailija
30/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera velatäti taas keksimässä tyhjästä aloitusta. Huoh.

Vierailija
31/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat kateellisia kaikesta. Se kenellä on paljon lapsia, se kenellä ei ole lapsia, se jolla on hieno talo, se joka saa uuden työpaikan. Lista on loputon.

Vierailija
32/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä kaksi lasta.

Vierailija
33/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin teini-ikäinen ja oma pieni sisarus vasta taapero , niin kyllä mulla jäi ne monet teini-iän ongelmat yksin itkettäviksi. Kaipasin äitiä tosi paljon.

Vierailija
34/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräällä tutulla on 4 lasta, kaikki alle kouluikäisiä ja haluaisi tehdä lisää vain liukuhihnalla. Syynä se, että ei kiinnosta palata töihin. Olen kyllä kannustanut hakemaan vaikka kouluun. Voisi löytää itsensä.

Vierailija
35/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän omasta äitiydestä saa olla ylpeä. Jos se on ollut elämän suurimpia haaveita.

Vierailija
36/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ovat miettineet elämää myös tuon pikkulapsivaiheen jälkeen. Teinien kanssa elämä on ihan erilaista, vaikkei olisi mitään ongelmiakaan.

Ai että ei voi nauttia äitiydestä, kun lapset kasvaa aikanaan isoiksi. Eikös se ole vähän niin kuin äitiyden idea?

Miten Kovasen pitäisi sun mielestä menetellä. Olis pitänyt jättää lapset tekemättä? Vai valittaa äitiyden raskautta ja olla iloton?

Vierailija
37/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä kaksi lasta.

Murehditko sinä heidän pikkulapsiaikanaan, mistä saat aikanaan raha heidän kännyköihinsä? Osasitko itse nauttia äitiydestä? Oliko huonot olosuhteet sulla silloin?

Vierailija
38/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovakuntoinen nainen, täytyy sanoa, kun keho kestää noin monta raskautta. Lapsuudessani isoäitini ikäisillä naisilla oli usein yli 10 lasta, ja kohdunlaskeuma, suonikohjut ym kremppaa.

Vierailija
39/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julianna on upea nainen. Näin me naiset, jotka emme pärjää koulussa ja työelämässä saamme olla ylpeitä äitiydestämme.

Vierailija
40/46 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan osta lapsilleni mopoja tai merkkivaatteita. Lasta tai nuorta ei pidä opettaa liialliseen pinnallisuuteen tai materialismiin. Älypuhelimistakin on aivojen kehityksen ja oppimistulosten kannalta vain haittaa. Sen saatan kyllä hankkia, mutta nuorella ei tule olemaan rajatonta nettiaikaa. Siistit ja puhtaat vaatteet pitää olla, rajoja ja rakkautta, monipuolista ruokaa ja läsnäoloa. AP keskittyy minusta vähän epäolennaisiin asioihin. Miksei äitiydestä saa nauttia? Mitä toisen onni on toiselta pois? Minusta äitiys on paras asia mitä omalle kohdalleni on sattunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme