G: Mikä on oudoin/hauskin paikka missä olet imettänyt ?
Tuli tälläinen galluppi eilen mieleen. Olin nimittäin eilen juuri päässyt apteekin reseptitiskille 3 kk vauvan kanssa ja vauva alkoi itkeä nälkäänsä. Imetin siinä reseptitiskillä todella komean nuoren proviisorikollin edessä :D . Oli ihan kohtelias mies. Sanoi, että voin jäädä siihen imettämään asioinnin jälkeenkin ja voivansa vaihtaa toiselle tiskille, jos tulee enemmän ruuhkaa.
Kommentit (18)
Erinäiset parkkihallit olen minäkin ehtinyt reilun kk:n aikana koluta ja tietenkin nuo ihanat inva-WC:t, joissa on kyllä hoitotaso, mutttei tuolia, naurattaa niin kovasti, kun perhe pysähtyy "huoltotauolle" ja muut syö pöydän ääressä ja vauva saa ruokansa vessanpytyllä :) Mitähän kaikkea tässä vielä ehtiikään kokea ja paikkoja nähdä ;) Pidetään tää gallup voimissaan, voi tulla hauskaa!
Meillä on kun on sukua pitkin maailmaa, niin 7,5 kk kanssa on reissattu jo parissakin maassa ulkomailla. Amsterdamissa imetin sovituskopissa kun ei tahtonut löytyä muuten hyvää paikkaa. Lentokoneessa olen totta kai imettänyt, samoin junassa.
Lähikoulun pihallakin olen imettänyt. Meinasi tulla nälkäpaniikki kerran kotimatkalla ja löysin koulun takapihalta hiekotusilaatikon kannen, siellä imetin.
Mulla ei ole paikalla muuten niin väliä, mutta en mielelläni imetä niin, että vauvalla on mahdollisuus nähdä paljoa kiinnostavaa.
Kirkossa, hautajaisissa. Ens lauantaina ehkä taas mutta tällä kertaa häät.
Imetän missä vaan (esim. eilen sovituskopissa ja sairaalan aulassa, toissapäivänä ravintolassa), mutta vessassa en halua lastani ruokkia. Ollaan niin liikkuvaisiakin että siinähän menis iso osa vauva-ajasta vessassa istuessa =)
Ei vois olla luonnollisempaa tapahtumaa ku imettäminen. Ei oo kenenkään pakko kattoo jos tekee huonoo =) Ihan fiksua on tietty käyttää huivia tms.
Oottekos muuten koskaan imettäny autossa matkalla niin että lapsi on tietty kaukalossa? Se on sen verta humoristisen näköstä että sitä oon tehny vaan pari kertaa kaupunkialueen ulkopuolella =)
Heinolan cittarissa ristiäisvaatteita etsiessäni siellä rekkien välissä seisten. Serkun häissä kirkossa. Ja pakussa niin, että vauva on siinä kaukalossa ja mies ajaa =).
Olen imettänyt kampaamon odotustilassa sekä kampaamon tuolissa asiakkaana ollessani, hammaslääkärissä, hampurilaisravintolassa, ulkona puistonpenkillä ja puiston nurmikolla ihmispaljoudessa, työpaikallani sekä autossa (ajomatkan aikana), kun vauva oli turvakaukalossaan ja minäkin turvavöissä...ei muuten ollut helppoa pienirintaiselle venyä sillä tavoin :D, joten viimeisin ei tullut tavaksi....!
mutta on tullut monessa paikkaa imetettyä. Ainakin
-ruokaostoksilla Prismassa, n viikon ikänen vauva liinassa
-Sellossa shoppailureissulla niin vaatekaupan käytäviä kierrellessä kuin kaveria odottaessa putiikin oven ulkopuolella
-ravintolassa, kahvilassa, huoltoasemalla
-maantienvarressa bussipysäkillä (meillä vain mulla ajokortti ja vauvan kaukalo takapenkillä joten ei veny tissi niin pitkälle ;) )
-usealla eri parkkipaikalla (esim. jäähallissa on liian kylmä imettää, totesin tämän eilen)
-neuvolan odotushuoneessa
-laivalla niin "tanssiravintolassa" kuin käytävälläkin
-Tallinn Zoon eväspöytien ääressä
-Korkeasaaressa, aina kissahäkiltä karhulinnalle asti
-Muumimaailmassa muutamassakin paikkaa
Voi olla, että listasta puuttuu muutamakin paikka, meillä kun tissivauvan kanssa liikkuminen on ollu niin helppoa verraten tuohon isoon veljeen, joka oli pullolla jo tosi pienestä. Näin ollen ollaan oltu aika paljon myös kodin ulkopuolella, vaikka vauva onkin vasta 3,5kk. Koska liikuntaa on tullut, on myös useita eri imetyspaikkoja sattunu matkan varrelle. Sovituskoppiin tai vessaan ei olla sulkeuduttu, muutoinkin menee esim ruokaostoksilla ihan riittävästi aikaa. Eikä sitä paitsi kukaan muukaan meidän perheestä joudu huussissa syömään, ei edes koirat niin miksi vauvan pitäisi.. Alkuun oli harso mukana, sai suojattua tissit paremmin, nyt on "tekniikka" paremmin hallussa kummallakin joten monesti ei vastaantulija edes huomaa, että poika syö. Toisaalta liikutaan paljon liinan kanssa, joten saa silläkin vähän yksityisyyttä jotta tuo meen ukko malttaa keskittyä ruokailuunsa..
ja ei nyt kovin montaa sellaista paikkaa ole jossa en voisi imettää. Jos se nyt jonkun mielestä on hassua niin olen imettänyt mm. kirkossa kesken jumalanpalveluksen. Minulla on vähän sama kuin yhdellä aikaisemmista kirjoittajista: imetän missä vain mutta mielellään en vessassa koska en itsekään vessassa syö vaan se on muita asioita varten.
Oltiin perheen kanssa särkänniemessä ja isommat oli törmäilyautossa isin kanssa.. siinä sitten vauveli alkoi nälkäänsä itkeä ja huomasinkin hyvän penkin vähän matkan päässä. siinä sitten imettelin ja ensin tuli yks mies ihan viereen tupakalle. siinä kiroilin mielessäni ja meinasin jo sanoakkin sille et kyl se paikan keksi tulla röökille, kun sit alko enemmänkin porukkaa tulla ja tajusin sit et imetin poikaa tupakkapaikalla. kyllä nolotti. no siirryttiin sit tissi suussa muualle.
Vauva täytti juuri 4 kk ja aika paljon ollaan kesän aikana reissattu. Monet paikat tulleet tutuiksi imetyksen merkeissä. Ehkä sellainen, jota ei vielä ole mainittu, niin Ahvenenmaalla käydessämme piti autolla tietty jonottaa laivaan tolkuttoman kauan. Vauvalle tuli kova nälkä ja siinä sitten tissi suussa jonotettiin laivaan. Tietty juuri laivaan sisälle ajaessa oli ahtaassa välikössä 4 kpl työmiehiä notkumassa ja kurkkimassa autoihin. Naureskelivat siinä röökiä vetäessään ja yksi osoitteli tissejäni. Juuri siihen kohtaa jono pysähtyi. Ensin koitin hymyillä nolona takaisin, mutta kun tuijotelu ei loppunut, niin kansainväliset sormimerkit otin käyttöön. Se tuntui antavan yksityisyyden ;)
* junassa, linkassa ja linkkapysäkil, autossa
* cittarin kenkäosastolla
* kirkossa (serkkuni rippijuhlissa)
* ulkona milloin missäkin
* autokorjaamolla (tosin miehen isän firma)
* neuvolan ja lääkärin aulassa
* vessassakin vain siksi, että kummallakin oli samaan aikaan kova hätä [muutoin EN vessassa syötä!]
Oottekos muuten koskaan imettäny autossa matkalla niin että lapsi on tietty kaukalossa? Se on sen verta humoristisen näköstä että sitä oon tehny vaan pari kertaa kaupunkialueen ulkopuolella =)
Jepu jepu!
Oltiin autolla reissussa ja hyvä vauhti päällä, eikä aikaa pysäskellä. Ja vauvalla (6kk) oikeä känkkäränkkä ja tissiä piti saada vaikkei mikään supernälkä ollutkaan... No siinä sitten oma turvavyö piiiiiitkäksi ja tissi suuhun. Vauva olis siis turvaistuimessa ja minä kikkuloin sen edessä tissi paljaana. Hyvin vauvalle maistui! hih hih!
Uimarannalla, kahvilassa, ravintolassa, puistossa, autossa "tavallisesti" ja siten että vauva on kaukalossa ja itsekin turvavöissä. Sairaalan odotustilassa... siinäpä ne.
Kaikissa mahdollisissa paikoissa: uimarannalla, autossa, parkkipaikoilla, ravintoloissa, kahviloissa. Pärnussa trendiravintolan WC:ssä. Titysti meidän puutarhassa Toisen lapsen ristiäisissä kirkossa. Lapsen isotädin 80-vuotispäivillä. Lautalla matkalla Saarenmaalle.
olen minäkin lapsiani imettänyt, mutta erikoisin varmaan on Power Parkin Maailmanpyörä, ainakin isompien lasten kanssa tuumittiin, ettei sitä varmaan ihan joka vauva ole niin korkealla ollut tissittelemässä=)
Oon mm. paistanut pinaattilettuja ja imettänyt samaan aikaan. Paljon voi tehdä kotitöitä toinen tississä kiinni.
Ei mullakaan kyllä ole paikkoja, missä en imettäisi, paitsi se vessa. En halua aina eristäytyä ihmisistä sen takia että imetän. Missaisin aika paljon ja olisi aina tylsää istua yksin jossain vessassa imettämässä.
Ehkä joitain haittaa julkinen imetys, mutta minua ei. Varsinkin jos ihan pienelle vauvalle iskee nälkä, niin sitä ruokaa on saatava heti tai tulee kauhea huuto.
Tytteli-83
imetin Tukholmassa Junibackenissa. Lastenhoitohuoneessa ei ollut edes tuolia mihin istua, mutta onneksi siellä leikkipuolella oli ihan kelpo nojatuoli, vähän ahdas, mutta onneksi olen pieni ihminen.
Mä en kauheasti tykkää imettää julkisesti, kun isojen ja roikkuvien tissien kanssa sitä ei pysty tekemään huomaamattomasti ja sivistyneen näköisesti oikein muuten kuin makuuasennossa. Uimarannalla homma sujuukin mukavasti.
Istuin tosin syöttäessä autossa. :)