Missä tilanteissa olet sortunut haukkumaan kumppaniasi?
Mitä sen jälkeen tapahtui, tuliko ero, haukkuiko takaisin?
Haukkuminen on väärin ja aiheuttaa turhaa mielipahaa. Miten siitä voi päästä eroon?
Mieheni on loukannut minua jatkuvasti, pettänyt luottamuksen monta kertaa ja aiheuttaa päivittäin pahaa mieltä tekemisillään. En enää tiedä mitä tuntea, muuta kuin inhoa hänen tekoja kohtaan.
Viimeisin asia oli, kun hän lupasi maksaa minulle rahavelkoja suuren summan, mutta perui sen ja maksoi muille. Olen odottanut tätä velkaa 2 kk. Minulta meni auton huoltoon varatut rahat siinä. Tämä sama kuvio on toistunut yli vuoden ajan, hän lainaa muttei maksa. Olen tyhmä kun lainaan.... Kaiken mielipahan ja hänen aiheuttamien ongelmien jälkeen räjähdin totaalisesti ja nimittelin. Kaduin asiaa mielessäni hyvin pian, mutta en vaan mahtanut mitään. Olen totaalisen loppu miehen tekoihin ja siihen, miten hän minua kohtelee. En hae oikeutusta haukkumiselle, se oli väärin, mutta vertaistukea kaipaan. Olo on kurja omankin käytöksen takia, hävettää. Muita haukkujia? :(
Kommentit (7)
En hauku enkä nimittele ihmisiä, mutta kerran olen miehelle sanonut: "Rakas, sä olet yksi fiksuimmista ihmisistä mitä oon koskaan tavannut, mutta tässä asiassa olet kyllä nyt vähän tyhmä."
Hänellä oli jatkuvasti paheneva fyysinen vaiva eikä meinannut suostua varaamaan lääkäriaikaa koska "ei se vielä sietämätön ole".
Haukkuminen selvästi loukkasi miestä ja hän harmittelee, miksi olen niin ilkeä. Minua harmittaa, että häntä sattui haukkuminen. En todella haluaisi loukata ketään, en edes vihaisena. Silti tuntuu, ettei hän näe omissa tekosissaan mitään väärää, vaan saa kohdella muita miten huvittaa, antaa muiden kärsiä tekosistaan. Nytkin sanoi, että minun pitäisi ymmärtää hänen syitä teolleen. Pitääkö aina yrittää ymmärtää ja itse sitten kärsiä? Joskus tulee raja vastaan. ap
Yksi vanhempi nainen työpaikkakiusasi mua puoli vuotta, aiheetonta kantelua kääntäen omat mokat mun niskoille, puhuen pahaa kaikille mua tuntemattomille ihmisille musta jotta mun kanssa ei haluttaisi olla eli eristäminen, piikittely ulkonäöstä sun muusta jopa, turhanpäiväinen valittaminen jne, kerran haukkui mielisairaaksi ja että tuntee mua kohtaan suurinta vihaa ikinä, muttei suostunut kertomaan miksi jne. Kun puolen vuoden jälkeen mulla meni hermot, sanoin hänelle "Ootko tuollainen lapsiasikin kohtaan? Jos mullla olisi tollanen äiti, mä tulisin hulluksi, olisin tullut jo varmaan lapsena hulluksi, onneksi mulla parempi äiti"
Hän itki pomolle että olen ollut ilkeä ja mut pakotettiin pyytämään anteeksi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 mutta tuon jälkeen kiusaaminen on loppunut, ainakin toistaiseksi.
Ainiin, ja tämän vanhan rouvan ei koskaan tarvinnut pyytää multa anteeksi vaikka kunnianloukkauksen kriteerit kyllä täyttynyt useampaan otteeseen. Vaikka pomo tiesi tuosta esim mielisairaaksi syyttelystä, ei hän koskaan pyytänyt häntä pyytämään anteeksi.
Sen sijaan kun itse olin ilkeä ratkaisin, jouduin pyytämään anteeksi.
Kannattaa katsoa peiliin ennen kuin alkaa mussuttamaan, kukaan meistä ei ole täydellinen.
Jatkossa lainaa hänelle vain velkakirjaa vastaan, sellaista johon on kirjattu takaisinmaksuaika. En moittisi sinua lainkaa. Jos mies on täysin epäluotettava, sen voi hänelle sanoa ihan painavin sanoin. Sitä voi tiett sitten miettiä, miksi roikkua tuollaisen kanssa kimpassa.
Jos tietoisesti on jotenkin ilkeä, niin takaisin tulee että ropisee. Jos usein, niin ero. Pirun kanssa ei voi olla saman katon alla.