Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi asia, jonka haluaisit jokaisen äänestäjän ymmärtävän?

Vierailija
23.02.2023 |

Äänestä ensisijaisesti puoluetta, älä henkilöä.
Siis: Valitse ensin puolue, jota haluat äänestää ja sitten sen puolueen ehdokaslistalta ihminen, jolle äänesi annat.

Suomessa on suhteellinen vaalitapa eli puolueelle annettu ääni painaa enemmän kuin yksittäiselle ihmiselle annettu ääni.

Tämä on asia, jonka toivoisi kaikkien äänestäjien ymmärtävän.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Miksi? Ihan asiaahan tuossa on.

Itse olen aina toiminut noin.

Vierailija
2/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että asiat eivät muutu, jos äänestetään aina samat ihmiset yhä uudelleen eduskuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä äänestä julkkista eduskuntaan. Tai älä ketään muutakaan huumorilla mukaan otettua näyttelijää/koomikkoa/missiä/laulajaa. Äläkä ketään sellaista, joka lupaa jotakin helppoa ja yksinkertaista.

Eduskunnan työ on ihan oikeasti asiantuntijatyötä, jossa istutaan loputtomasti kokouksissa, luetaan lausuntoja ja selvityksiä, kuunnellaan virkamieskunnan näkemyksiä. Asiat etenevät hitaasti. Lakeja voidaan valmistella vuosikymmen.

Yhtä asiaa ajavat luovan työn ammattilaiset eivät yleensä viihdy tällaisessa työssä, eikä heillä ole vaadittavia taitoja ja verkostoja, jotta voisivat työtään hyvin hoitaa. 

Vierailija
4/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat antaa protestiäänen, niin piirrä sitte se akuankka, mutta älä äänestä jotakin päihdeongelmaista rikollista eduskuntaan nostamaan kuuden tonnin kuukausipalkkaa ja ajelemaan taksilla. Se nimittäin on ihan oikeasti maksetaan just sun verorahoilla. Ikinä ymmärtänyt näitä hakkaraisten äänestäjiä. Sama kuin heittäisi rahaa roskikseen.

Vierailija
5/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämättä jättäminen EI ole protesti, vaikka itse niin haluat asian nähdäkin.  Jättämällä äänestämättä annat äänestäville enemmän valtaa.

Vierailija
6/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan äänestät oikein!

Vierailija
7/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä äänestä puolueen linjasta selkeästi erottuvaa henkilöä. Huijaat vain itseäsi.

Vierailija
8/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat antaa protestiäänen, niin piirrä sitte se akuankka, mutta älä äänestä jotakin päihdeongelmaista rikollista eduskuntaan nostamaan kuuden tonnin kuukausipalkkaa ja ajelemaan taksilla. Se nimittäin on ihan oikeasti maksetaan just sun verorahoilla. Ikinä ymmärtänyt näitä hakkaraisten äänestäjiä. Sama kuin heittäisi rahaa roskikseen.

Suurempaa vahinkoa siellä tekee joku oman sukulaistensa firmojen asiaa ajava pukunainen. Hakkarainen ajanut ihan hyviä asioita, hassua miten luulet olevasi tässä asiassa jotenkin hyveellinen mutta toimillasi vain edistät sitä rahan roskiin heittämistä. 

Vierailija
9/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tämän ymmärtävätkin, mutta eivät kaikki: eduskuntavaalit eivät ole mitkään suosikkijulkkiskisat, vaan niissä valitaan pitkäksi aikaa ihmiset hoitamaan valtakunnan asioita.

Vierailija
10/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä äänestä julkkista eduskuntaan. Tai älä ketään muutakaan huumorilla mukaan otettua näyttelijää/koomikkoa/missiä/laulajaa. Äläkä ketään sellaista, joka lupaa jotakin helppoa ja yksinkertaista.

Eduskunnan työ on ihan oikeasti asiantuntijatyötä, jossa istutaan loputtomasti kokouksissa, luetaan lausuntoja ja selvityksiä, kuunnellaan virkamieskunnan näkemyksiä. Asiat etenevät hitaasti. Lakeja voidaan valmistella vuosikymmen.

Yhtä asiaa ajavat luovan työn ammattilaiset eivät yleensä viihdy tällaisessa työssä, eikä heillä ole vaadittavia taitoja ja verkostoja, jotta voisivat työtään hyvin hoitaa. 

Itse luovan työn ammattilaisena olen tismalleen samaa mieltä. En ikinä äänestä oman alani porukkaa, vaan niitä tylsiä mutta luotettavia puurtajia.

Vierailija
11/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa muutosta, niin äänestää sellaista, joka ei ole nyt päättämässä.

Vierailija
12/12 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi on saatava pois. Silkkaa rahan tuhlausta ja ihmisten kiusaamista.