Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoutustuki?

Vierailija
22.02.2023 |

Missä vaiheessa sairauslomaa mielenterveyssairauksissa aletaan käsitellä kuntoutustukea? Kuuluuko parin kuukauden sairaanhoitajan tapaaminen toimenpiteisiin ennen kuntoutustukea? Onko kokemusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla pitää ensin olla n. vuosi (en muista tarkkaa kuukausimäärää.) Sitten haetaan kuntoutustukea joka todennäköisesti hylätään, sitten siitä seuraa ammatillinen kuntoutusselvitys. Jos sinut todetaan siinä kuntoutuskelvottomaksi, voit päästä kuntoutustuelle.

Vierailija
2/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko eroa mielenterveyssairauksien ja somaattisten välillä mutta itse olin sairaspäivärahalla vammautumisen takia melkein vuoden ennen kuin kuntoutustukiasia tuli eteen. Sitä kannattaa hakea ajoissa koska käsittely kestää useamman kuukauden. Ja sairauspäivärahaa varten tarvitsee b-lausunnon oliko 3-4kk sairastamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 päivää jonka jälkeen pääsee siirtymään kuntoutustuelle jos se myönnetään

Vierailija
4/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko eroa mielenterveyssairauksien ja somaattisten välillä mutta itse olin sairaspäivärahalla vammautumisen takia melkein vuoden ennen kuin kuntoutustukiasia tuli eteen. Sitä kannattaa hakea ajoissa koska käsittely kestää useamman kuukauden. Ja sairauspäivärahaa varten tarvitsee b-lausunnon oliko 3-4kk sairastamisen jälkeen.

Mun kuntoutustukihakemuksen käsittelyaika oli kaksi päivää.

Vierailija
5/5 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kuntoutustukihakemuksen käsittelyaika oli kaksi päivää.

Ei kannata missään nimessä tuollaisen käsittelyajan varaan laskea. Mullakin oli aivan selkeä vammautuminen tapaturmassa, mutta ekassa hakemuksessa meni pari kuukautta. Jatkohakemuksissa kestää yleensä sitten vähemmän aikaa, olen jatkon saanut välillä juurikin ihan parissa päivässä. Ensimmäisellä kerralla kyllä tutkitaan yleensä todella tarkkaan kaikki joten äärimmäisen harvoin sen päätöksen saa edes parissa viikossa. Sain myös ammatillisen kuntoutuksen päätöksen ja nyt vihdoin opiskelen uutta alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi