miten tori.fi:sta ostetaan?
tein tuonne tilin kun etsin kivoja verhoja. Otanko vain yhteyttä viestillä ostajaan ja kysyn , voisiko hän myydä minulle verhot? Mitä sen jälkeen? Annanko tilinumeroni ensin vai sitten kun olen saanut tuotteen? Jotain alle 20e kauppoja aion tehdä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan paljon on postikulut jos postittaa verhot?
Täysin myyjäkohtaista. Ellei ilmoituksessa ole mainittu tuotteen lähettämisen olevan mahdollista ja lähetyskuluja, varmista ne aina ennen kuin ilmoitat ostavasi tuotteen.
Mutta olisi kiva tiettää suunnilleen paljon postikulut, ettei joudu huijatuksi. jos myyjä vaikka ilmoittaa postikulut 12 euroa, ei kai ne niin kalliitt voi olla? Arvelisin että alle kympillä tai ehkä jopa 8 eurolla saisi toimitettua.
Oletko koskaan kuullut sellaisesta, että yrityksillä, kuten esimerkiksi Posti, on nettisivut ja siellä monenlaista tietoa heidän tarjoamista palveluista?
Postin sivuilla on kyllä ihan selkeä laskuri paketin hinnalle. Hinta kasvaa paketin koon mukaan.
Se ei paljon ostajaa lämmitä katsella hintoja kun myyjä päättää mitä kautta ja millä hinnalla tuotteensa lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun muutama vuosi sitten halusin ostaa minkkiturkin Turun myyjältä. Jumakeuta, ei koskaan vastannut vaikka pyysin useaampaan kertaan että soittaisi tai ottaisi yhteyttä.Miksi ilmoittaa kun ei halua myydä?
Olen törmännyt myös tällaiseen. Eikä kyse ole siitä, että olisin esim. tarjonnut hävyttönän vähän jostain. Ihan vaan ei vastata kun kysyy, milloin nouto onnistuisi. Silti tavarat vaan roikkuu "myynnissä". Turhauttavaa.
Oletetaan että kampe maksaa 50 euroa. Sen postittaminen 10,90. Pakkailu ja autoilu asiamiehelle, niin laittaisin myyntihinnaksi 70 euroa ja ilmoittaisin selkeästi että mukana on toimituskulut. Noutaja saisi hiukan etua. Tosin eipä sitä parilla kympillä nykyisin paljon ajella.
Varmaan jotkut lyhyen sifonkiverhot voi mahtua keksipakettiin, muttei mitään pitkiä ja paksumpaa materiaalia olevia. Mutta enemmän sen keksipaketinkin lähetys maksaa, kuin 4,20e. 4,20e on kirjeen hinta ja silloin paksuus on max 3cm.