Nainen, onko miehen sotilasarvolla merkitystä?
Tiedätkö miehesi sotilasarvon? Jos armeijan käyminen/käymättömyys on merkityksellinen, vastaa että sotilasarvolla on merkitystä.
Nyt selvitetään tämä kysymys lopullisesti!
Kommentit (77)
Olen reservin aliupseeri ja muutamat naiset tiedustelleet sotilasarvoa, siihenpä on se keskustelu päättynyt. Ikäni puolesta (mitkään) kyselyt tuskin ovat olleet pariutumismielessä tehtyjä. Saapumiserän ollessa II/86 olisin lähinnä pyörimässä toisten tiellä. Sotilasarvo sinänsä julkista tietoa pääsääntöisesti, mutta jos joku julkeaisi kysyä SA tehtävää tai sijoitusta, niin se olisi ainakin itselle merkki vihollisen kohdennetusta tiedustelusta. Niitä ei ole oein soveliasta kysellä. Taannoin jotkut jakoivat ajattelemattomasti somessa valokuvia vastaanottamistaan reserviläiskirjeistä.
Firmapuolen hommissa saatetaan etenkin rekrytoinnissa kysyä sotilasarvoa, itse en sitä ole koskaan tehnyt. Kysymys enemmänkin small talk, ehkä vain osoitus että raskaassa on joskus oltu. Onko sitten sotilasarvoista kiinnostuminen merkki alitajuisesta sodan uhkan tiedostamisesta vai yhteiskunnan militarisoitumisesta? Sodan aikana, kuten elämässä yleensäkin ratkaisevaa on osaaminen, ei ehkä niinkään raudan määrä kauluslaatassa tai PhD pahvit plakkarissa.
Siviilipalvelusmies on paras mies <3
Vierailija kirjoitti:
Olen reservin aliupseeri ja muutamat naiset tiedustelleet sotilasarvoa, siihenpä on se keskustelu päättynyt. Ikäni puolesta (mitkään) kyselyt tuskin ovat olleet pariutumismielessä tehtyjä. Saapumiserän ollessa II/86 olisin lähinnä pyörimässä toisten tiellä. Sotilasarvo sinänsä julkista tietoa pääsääntöisesti, mutta jos joku julkeaisi kysyä SA tehtävää tai sijoitusta, niin se olisi ainakin itselle merkki vihollisen kohdennetusta tiedustelusta. Niitä ei ole oein soveliasta kysellä. Taannoin jotkut jakoivat ajattelemattomasti somessa valokuvia vastaanottamistaan reserviläiskirjeistä.
Firmapuolen hommissa saatetaan etenkin rekrytoinnissa kysyä sotilasarvoa, itse en sitä ole koskaan tehnyt. Kysymys enemmänkin small talk, ehkä vain osoitus että raskaassa on joskus oltu. Onko sitten sotilasarvoista kiinnostuminen merkki alitajuisesta sodan uhkan tiedostamisesta vai yhteiskunnan militarisoitumisesta? Sodan aikana, kuten elämässä yleensäkin ratkaisevaa on osaaminen, ei ehkä niinkään raudan määrä kauluslaatassa tai PhD pahvit plakkarissa.
Tuo ei ole sallittua ellei kyseessä ole tehtävä, jossa edellytetään tiettyä sotilasarvoa. Ja silloin sitä ei vain "saateta kysyä" vaan kysytään ja se pitää pystyä jopa todistamaan.
t. rekrytoija
Sit pitäis vielä tietää niistä sotilasarvoista jotain, että mikä on hyvä. Omani on vänrikki, onks se niinku joku sadanpäämies? Aivot menee flatlineksi heti kun ne sotajutut alkaa.
Hommasin C-paperit ja menin mielummin töihin tienaamaan kuin pomppimaan jonkun megalomaanisen alikessun käskyn alla tai tekemään käytännössä palkatonta sivariduunia.
Saavat sitten etsiä minut ja keksiä tekemistä jos tosi paikka tulee.
Vierailija kirjoitti:
Sit pitäis vielä tietää niistä sotilasarvoista jotain, että mikä on hyvä. Omani on vänrikki, onks se niinku joku sadanpäämies? Aivot menee flatlineksi heti kun ne sotajutut alkaa.
Ei. Parhaimmillaankin kolmenkymmenenpäämies. Joskus vaan kolmenpäämies.
Vierailija kirjoitti:
Ääni korpin natsoille. Johtaja-ainesta. Työelämän valioita.
Eli naiset eivät ole johtaja-ainesta?
Olin muutama kuukautta ja jouduin alikki koulutukseen, vitutti sen verran koko touhu että lähdin sivariksi. Korpraali oli merkitty lappuun kun lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas statuksen perässä 🤣
Kun on kerran kaartinjääkäriltä saanut, ei enää tavallinen nurmipora kelpas.
Mieheni on entinen ammattisotilas ja jos tulee sota, se viedään tekemään sitä mitä nytkin eli koodaamaan. Veljeni samoin, on salausasiantuntija. Nörtit on kuumaa kamaa jos tulee iso pum-pum! Kunnioittakaamme nörttejä, eihän täällä mikään toimi ilman niitä. Meinaan tänäänkin edistää maanpuolustusta antamalla nörtille piparia niin jaksaa tyytyväisenä koodata <3 piparia isänmaan puolesta <3
Vierailija kirjoitti:
Olin muutama kuukautta ja jouduin alikki koulutukseen, vitutti sen verran koko touhu että lähdin sivariksi. Korpraali oli merkitty lappuun kun lähdin.
Olet fiksu mies.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan tavattu melkein nelikymppisinä, intti ei ole tullut ikinä edes puheeksi eikä hajuakaan mikä miehen sotilasarvo on. Olen kaikenlisäksi kapiaisen tytär mutten tiedä isäni tai veljienkään sotilasarvoja. EVVK.
En nyt lähtisi tuollaisella tietämättömyydellä ylpeilemään vaikka vauvatasoisten palstalla ollaankin.
Tämä ketju ei kovin hyvää kuvaa suomalaisista naisista antanut. Silti maanpuolustuskurssit on täynnä osallistujia, joten ihan kaikilla ei taida sentään olla pää omassa pepussa.
On isosti merkitystä. En voisi edes ajatella seurustelevani muun kuin aseistakieltäytyjän tai sivarin kanssa.
Kaikki armeijan käyneet on sotahulluja, jotka jätän muille.
Ei ole merkitystä, ei myöskään sillä onko edes käynyt armeijaa.
En muista miehen sotilasarvoa. Onhan tuo joskus kertonut varmaan.
Armeijan on käynyt kuitenkin kasarilla. Ihan yksi lysti mulle. Ei kiinnosta. Hyvä mies kaikin puolin.
N55