Mitä kaikkea olette opetelleet itse tekemään hintojen nousun takia?
Niihin joihin hintojen nousu ei vaikuta niin ei tarvitse laittaa näsäviisaita kommenttaja.
Itse olen opetellut tekemään sipsejä, munkkeja ja hiusten leikkaamisen.
Kommentit (11)
Ennen tuli haettua noutoruokaa aika usein, mutta nykyään tehdään itse hampparit, ranskikset ja pitsat. Miesväen hiukset olen aina leikannut itse. Villapaidat yms teen itse.
ruisleipää. oli yllättävän helppoa.ja parempaa kuin kaupan
Ostan kaupasta vain välttämättömän. Leikkasin kulutusta 80%. Luovuin autosta ja vaihdoin kaikki lamput ledeihin.
En mitään uutta. Hyvin paljon tehtiin itse jo aikaisemmin. Nyt tulee säästettyä palvelujen käytöstä. Ravintoloissa ei käydä, Suomessa ei lomailla jne. Ei hyvä kansantaloudelle, mutta minkäs teet.
Minä olen katsellut Youtubesta kalanperkaus videoita, jos vaikka alkaisi kalastaan, kun kaupassa oli 200g kuhaa 6,95 euroa. Puolet liikaa hintaa, eikä tuosta määrästä lähde edes nälkä.
Hmm. No olen tehnyt itse vaatteita, ruokaa, pari taloa jo vuosikymmenten ajan yms joten aika vähän olen joutunut muuttamaan toimintatapoja.
Olen alkanut leipoa leivän itse. Leivon melkein joka ilta. Teen ison satsin taikinaa jääkaappiin ja joka ilta paistan siitä leivän, patongin tai sämpylöitä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Minä olen katsellut Youtubesta kalanperkaus videoita, jos vaikka alkaisi kalastaan, kun kaupassa oli 200g kuhaa 6,95 euroa. Puolet liikaa hintaa, eikä tuosta määrästä lähde edes nälkä.
Jos on sulle uusi harrastus, niin saattaa kyllä upota sievoinen summa varusteisiin ja tietysti luvatkin pitää olla kunnossa. Toki voi koittaa itse jostain karahkasta kyhäämällään mato-ongellakin tietysti (ja madotkin kaivaa mullasta itse).
Olen opetellut tekemään kaiken ruoan leivinuunissa. Padat, laatikot, keitot, keitetyt perunat ja munat, jopa jauhelihan ruskistaminen onnistuu. Leivät ja muut leivonnaiset tietysti myös.
Opettelin rakentamaan auton. Tuli ihan hieno Tesla kopio.
Polkupyörän huoltoa opettelin. Onnistuin vaihtamaan takapakan ja ketjut. Nyt toimi taas kuin L-junan vessa Kirkkonummelle vuonna 1992