Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat esim. lukiossa tai amk:ssa...tai asiasta tietävät!

21.11.2006 |

Hei!

Olisko kuulolla lukion tai amk:n (ammattikorkeakoulun) opettajia, esim. suomen kieli tai ihan mikä vaan. Voisitteko hieman selventää millainen palkka on. Ja miten ne tunnit määräytyy eli mikä on opetustuntimäärä ja mistä alkaa ylityötunnit. Ja kuinka siis palkka määräytyy.

Onko huono palkkaus vai mielestäsi hyvä?

Olen valmistumassa opetajaksi ja olen saanut kuulla alan huonosta palkkauksesta....

Kiitos vastanneille!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole suoraa tietoa siitä, mutta eikös OAJ auta sinua tässä?

Lukiossa veikkaisin että palkkasi olisi max 2500 e/kk. AMK maksaa enemmän yleensä, ehkä pari sataa lisää. Mutta kysele liitosta! Ja jos teet jatko-opintoja niin ainakin AMK nostaa silloin palkkaa.

Itse olen DI ja mulle tarjottiin viime syksynä AMK:sta laskentatoimen päätoimisen tuntiopen töitä. Palkka olisi ollut 3000 e/kk (mulla jo hiukan ikälisiä). Ei huono, mutta yksityisellä saan huomattavasti paremmin. Toisaalta open työn pitkät lomat houkuttavat ja varmaan vaihdan alalle muutaman vuoden päästä.

Vierailija
2/2 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin lisäisin, että toi 2500e/kk on lähtöpalkka suunnilleen. Palkan määrään vaikuttaa työvuodet ja tuntimäärä. Itse olen yläasteella kieltenope, palkka n. 2900e/kk kun olen ollut viisi vuotta töissä ja ylitunteja muutama. Lukiossa lähtöpalkka on vähän korkeampi kun peruskoulussa, ei kuitenkaan hirveän paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla