Sinä 40+ henkilö! Jos nyt opiskelisit uuden ammatin/ tutkinnon, niin...
Kommentit (54)
Olisko mulla kuitenkin samat aivot, vai voiko ne vaihtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vanhuspuolelle. Töitä riittäisi eläkeikään saakka hyvin.
Itseasiassa koulutin itseni uudelleen reilu kymmenen vuotta sitten noin 35 vuotiaana ja töitä riittää. Joka ikinen päivä on mielenkiintoinen, mukava ja jopa hauska, vanhukset ovat ihania ihmisiä, joiden kanssa on todella mielenkiintoista jutella ja heidän auttaminen erilaisissa asioissa on ihan parasta.
Ihana lukea että joku tykkääkin työstään.
Ihan samaa kulttuurintutkimusta kuin kolmikymppisenä aloin opiskella.
Leipuri-kondiittoriksi. Rakastan leipomista. 🤗
Opiskelisin lähihoitajaksi vähiten kamalaan suuntautumisvaihtoehtoon. Ainoa motiivi tuohon on hyvin varmalta vaikuttava työllistyminen. Itse asiassa työ sote-alan hallinnossa kiinnostaisi kyllä. Olen pitkäaikaistyötön tradenomi. Onpahan sentään edes joku koulutus hankittuna, vaikka aika tavalla yhtä tyhjän kanssa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Leipuri-kondiittoriksi. Rakastan leipomista. 🤗
Näkyykö se kropassa 🥺
Lääkäriksi, helppo koulu, kova palkka, eikä tarvi tehdä juuri mitään.
Lääketiede, erikoistuisin psykiatriaan. Töitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Lakimies.
Samoin, kun ikää on jo 60+. Jostakin syystä juuri oikeustieteellinen on se, jossa on paljon varttuneempia, samoin hallintotieteen opiskelijoissa. Ehkä ne ovat juuri sellaisia yliopistoaloja, joilla voi täydentää aikaisempaa koulutusta ja työkokemusta ja edetä urallaan.
Turvatarjastaja, ravitsemusterapeutti tai välinehuoltaja.
Kätilö jo heti lukion jälkeen eikä ensin lähihoitaja 20 vuotta. No haavetta kohti
Koska asun ulkomailla niin ehkä lukisin suomen kielen opettajaksi. Asun siis Norjassa ja monissa pohjoisen kunnissa voi valuta suomen kielen toiseksi kueleksi.
Minä opiskelin 39-41 -vuotiaana eräoppaaksi työnin ohella. Niitä hommia tosin teen vain harrastuksena. Olen joskus miettinyt että olisi kiva perustaa Bed&Breakfast-liike, mutta siinä olisi melkoisen kiinni. Sitä varten en lukisi enää mitään uutta ammattia.
Mahdollisesti jonkun omaan alaani liittyän ylemmän korkeakoulututkinnon, eli maisteri tai YAMK. Olen tietojenkäsittelyn tradenomi nykyään. Olen itse asiassa tällaista harkinnutkin.
Opiskelin toimintaterapeutiksi 40+ ikäisenä. Ei ole kaduttanut.
Lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja, lähihoitaja...
Vierailija kirjoitti:
Sähköinssiksi, hyväpalkkaisia töitä olisi valittavaksi asti ja opiskelemaan pääsee kaikki.
On muuten voittajan valinta 👍
Joki tekniikan ala, yliopistossa.