Sinä 40+ henkilö! Jos nyt opiskelisit uuden ammatin/ tutkinnon, niin...
Kommentit (54)
Hallintotieteitä opiskelisin ja päätyisin jonnekin hallinnoimaan. Tajusin liian myöhään mikä kiinnostaa oikeasti.
En ainakaan sotealalle. Enkä hoitajaksi🤮
No siis jos tämän nykyisen päälle jotain realistista, niin ehkä ohjelmistorobotiikan, data-analytiikan tai tekoälyn yamk - tutkinto.
Mutta jos saisi / pitäisi valita uudestaan työura, ja työvuosia olisi vielä paljon jäljellä niin ehkä farmasiaa tai lääkäriksi.
Taide- tai käsityöalaa se olisi, ihan oman itseni vuoksi, en työllistyäkseni.
Kauppatieteitä ja johtamista. Pääsee kunnon palkoille.
Vierailija kirjoitti:
No siis jos tämän nykyisen päälle jotain realistista, niin ehkä ohjelmistorobotiikan, data-analytiikan tai tekoälyn yamk - tutkinto.
Mutta jos saisi / pitäisi valita uudestaan työura, ja työvuosia olisi vielä paljon jäljellä niin ehkä farmasiaa tai lääkäriksi.
YAMK tutkinnot on nopeita ja käytännön läheisiä. Noilta aloilta löytyisi hyvin palkattuja töitä.
Ihmisen terveys ja lääkebisnes on kasvuala, ja rahakkaita aloja, niin siinä voi tehdä hyvää ja samalla tienata.
-sama
Sähköinssiksi, hyväpalkkaisia töitä olisi valittavaksi asti ja opiskelemaan pääsee kaikki.
Ratsastuksen ohjaaja, hyvä bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Lakimies.
Samoin. Tai sitten puutarhuri 😀
Hoitoalalta olen vaihtamassa sosiaalipuolelle. Sosionomiksi voisi opiskella, jos olisi taloudellisesti mahdollista. Käyn nytverikoistumiskoulutusta työn ohessa ja syksyllä oli tarkoitus aloittaa toinen koulutus.
Vanhuspuolelle. Töitä riittäisi eläkeikään saakka hyvin.
Itseasiassa koulutin itseni uudelleen reilu kymmenen vuotta sitten noin 35 vuotiaana ja töitä riittää. Joka ikinen päivä on mielenkiintoinen, mukava ja jopa hauska, vanhukset ovat ihania ihmisiä, joiden kanssa on todella mielenkiintoista jutella ja heidän auttaminen erilaisissa asioissa on ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteitä ja johtamista. Pääsee kunnon palkoille.
Mä oon nyt KTM (pääaine johtaminen). Olen miettinyt, että vähän vielä pitäis jaksaa tienata (nyt n. 100ke/v ja ikää vajaa 40v), mut sit vois hommata jonkun vähän fyysisemmän ammatin. Ei siis mitään liian rankkaa, muttei istumistakaan, että terveys kestäis pidempään. En ole vielä keksinyt mikä ois hyvä. Ehkä joku edellä mainittu puutarhuri? Oikeasti saattaa jäädä vaan haaveiluksi :)
Hammaslääkäri. Päivätyö (ellei varta vasten halua päivystää iltaisin), hyvä työtilanne, palkka mahdollistaa lyhyemmän työviikon jos raha ei ole tärkein asia elämässä, vähemmän riskiä mokata isosti potilaan terveyden kanssa (vrt. yleislääkäri), pääsee tekemään töitä käsillään ja konkreettisesti voi auttaa potilasta sitä kautta, työn tulokset yleensä silmin nähtävissä.
Opiskelisin tietojenkösittelytieteen maisteriksi. Syynä taipumus, kiinnostus ja alan hyvä työllisyystilanne.
Suntio ois mun unelma-ammatti. Ois ihana työskennellä kirkossa, tykkään ihmisistä ja vähemmän materialistisesta meiningistä 🙄
Tanssiopettaja, hyvä homma ja palkka
Vierailija kirjoitti:
Ehkä matematiikkaa. Olen KTM
Minä olen ihminen ja koulutukseltani FM, ja ei, en saa palkkaa kuussa, vaan kuukausittain ja ihan maapallolla.
Lakimies.