Näin tänään tutun ihmisen, mutta en millään saa päähän kuka hän oli. Käykö sulle usein näin?
En tiiä tunnistiko hänkin minut vai käyttäytyikö ammattinsa vuoksi niin.
Mutta tää on niin ärsyttävä tunne, eikä siin tilantees kehtaa jotenkaa kysyäkään asiasta 😅
Kommentit (4)
Ja jos siis ap:sta tuntuu siltä, että tätä tapahtuu usein, niin kasvosokeus on yllättävän yleistä ja kyse saattaa siis olla ihan siitäkin :)
Ap jatkaa
En siks kehtaa kysyä, koska joku nainen jutteli minulle 2 eri otteeseen kaupassa, enkä siis ollut se henkilö joksi minua luuli. Mietin vain kuka hitto tää on, ekalla kerralla vaan hymyilin ja jatkoin matkaa. Hän tuli kysymään jotakin vastasin hänelle, niin hän säikähti selkeästi, koska ääneni oli eri kuin hänen tutullaan.
Joten toi ois super kertaa hävettävämpää kuin se, että mietin jälkeen päin keneenköhän törmäsin 😂
Vierailija kirjoitti:
Ja jos siis ap:sta tuntuu siltä, että tätä tapahtuu usein, niin kasvosokeus on yllättävän yleistä ja kyse saattaa siis olla ihan siitäkin :)
Ei tapahdu usein, pari kertaa vuodessa 🤔 mutta käy välil silleen, että oon nähnyt jossain tv-sarjassa monesti saman hahmon, ja sit sen näkösen näen livenä, niin jää vaivaamaan tälleen, kunnes tajuu sitä ohjelmaa katsoessa, että jaahas.
Lähes joka päivä. Olen ns. kasvosokea ja toki nyt ihan läheisimpien kasvot tunnistan, mutta esim. työkavereiden suhteen pitää aina odottaa, että alkavat puhumaan tai tekevät jotain tunnistettavia eleitä tms. Puheääni on siis mulle tärkein "tunnistuskonsti" ihmisten seurassa. En myöskään osaa kuvailla ihmisten ulkonäköä ollenkaan tai mieltää kuvailun perusteella, miltä joku näyttää.