Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras asia eron jälkeen?

Vierailija
20.02.2023 |

Olen eroamassa ja vaikka suhde on ollut huono jo vuosia, tuntuu kaikki hirveän tahmaiselta ja raskaalta tällä hetkellä.

Kertokaa, mitä positiivista erosta seurasi? Mikä pienikin juttu sai teidät eron jälkeen iloiseksi ja helpottuneeksi? Kuinka pitkään eron jälkeen meni niin, että tunsitte todella päässeenne uuden elämän alkuun?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauden tunteminen. Nautin siitä niin jumalattomasti.... Aaahhhhh....

Vierailija
2/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvää eron jälkeen Kaikki ahdistus poissa. Talous parempi. Ihana miesystävä ja yksinäisyys poissa. Olin todella yksinäinen avioliitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin keskittyä täysin omaan elämääni. Tiesin, että rahat riittävät, vaikkakin alussa hyvin niukasti,  elämiseen, vuokra tulee maksettua yms, sillä ei ollut enää peliriippuvaista puolisoa kuluttamassa rinnalla.

Vanha työ kyllästytti, joten oli  aika opiskella myös uusi ammatti. Opiskellessa ei tarvinnut miettiä eromurheita, ajatukset olivat oppimisessa.  

Otin silti osa-aikatöitä vastaan, jotta sain tehtyä tarpeellisia hankintoja. Elämä alkoi kantaa. Oli tarpeeksi aikaa levätä ja olla. Nukuin niin paljon kuin tahdoin. Söin hyvin. Kotona oli siistiä. Minulla oli kaikki mitä tarvitsin.

Vierailija
4/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan useita

- Sain sisustaa kodin ihan kuten halusin ja laittaa juuri sellaista ruokaa kuin halusin... Olin aiemmin joutunut tekemään jatkuvasti kompromisseja näissä asioissa

- Ostin pian eroni jälkeen koiran ja kissan, olen aina ollut eläinrakas, mutta ex ei halunnut lemmikkejä

- Rupesin taas kutsumaan ystäviä, naapureita ja sukulaisia kylään - kahville ja syömään, viikonloppuvieraaksi, järjestin yhteisiä mökkiviikonloppuja ja lomareissuja, juhliakin... Sain myös itse paljon kutsuja kyläilemään. Ex-puolisoni oli niin epäsosiaalinen, että ei koskaan oikein tykännyt vieraista ja minä jouduin jännittämään hänen omituista, tylyä käytöstään vieraiden seurassa. Oli ihanaa, kun ei tarvinnut enää jännittää!

Vierailija
5/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin todella yksinäinen avioliitossa, sillä puoliso ei halunnut tehdä kanssani koskaan mitään, ei halunnut edes olla samassa huoneessa. Vaikka eron jälkeen asuin yksin, en ollutkaan yksinäinen, toisin kuin silloin, kun asuin puolison kanssa. Erikoinen ilmiö! 

Eli yksi parhaista asioista oli se, että yksinäisyys loppui kun erosin.

Vierailija
6/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautuminen ja pettyminen poissa eli energiaa keskittyä kaikkeen rakentavaan ja iloakin tuottavaan. Toivo paremmasta suhteestakin tulevaisuudessa. Kontrollista vapautuminen. Vapaus olla oma itse ja kehittyä.

Vierailija
7/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin määrän räjähdysmäinen kasvu. Tosin pitää muistaa ettei saman naisen kanssa liian kauaa ettei hän erehdy luulemaan, että homma on niin sanotusti hanskassa koska silloin taas seksin määrä vähenee.

Vierailija
8/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonnollista, että ahdistus on juuri tuossa kohtaa prosessia korkeimmillaan. Se kannattaa hyväksyä ja muistuttaa itselle, että tämäkin helpottaa vielä. Vaikeat tunteet tuntuu pahalta, mutta ne kannattaa kohdata, jotta niiden jälkeen voi tulla taas rauha.

Vierailija
9/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin nukkuminen isossa parisängyssä. Ai että...eikä kukaan kuorsaa tai vedä hyljepomppuja vieressä. Lisäksi se, että nyt mun ei tarvi stressata ja yrittää ennakoida, että millä mielellä se toinen tulee tänään töistä. Onko myrskyn merkit taas ilmoilla, vai onko tänään se kiva päivä? Kodissa on rauhallista, nyt se on mun turvasatama ja pystyn rentoutumaan. Aiemmin kotimatkalla jo iski ahdistus, että mikähän meno siellä tänään on.

Vierailija
10/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kerron.

Ei ennää tarvii varoa ku pieruttaa.

Mie pieren herätessä.

Mie pieren syödessä.

Mie jopa pieren paljaalla pyllyllä suihkussa.

Vierailija
11/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin määrän räjähdysmäinen kasvu. Tosin pitää muistaa ettei saman naisen kanssa liian kauaa ettei hän erehdy luulemaan, että homma on niin sanotusti hanskassa koska silloin taas seksin määrä vähenee.

Tämä on täyttä asiaa.

Vierailija
12/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se helpotuksen määrä! :D Tuntui kuin kivi olisi tipahtanut sydämeltä. Nautin ja olin erittäinen onnellinen sen ajan mitä olin sinkkuna. Nykyään seurustelen ihanan ja turvallisen miehen kanssa, elän tällähetkellä elämäni parasta aikaa. 

Vierailija
13/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
14/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin loppu on parasta!

Vierailija
15/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin nukkuminen isossa parisängyssä. Ai että...eikä kukaan kuorsaa tai vedä hyljepomppuja vieressä. Lisäksi se, että nyt mun ei tarvi stressata ja yrittää ennakoida, että millä mielellä se toinen tulee tänään töistä. Onko myrskyn merkit taas ilmoilla, vai onko tänään se kiva päivä? Kodissa on rauhallista, nyt se on mun turvasatama ja pystyn rentoutumaan. Aiemmin kotimatkalla jo iski ahdistus, että mikähän meno siellä tänään on.

👏😀😀👏

Vierailija
16/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 8 kk eron jälkeen en ole löytänyt mitään hyvää tästä, mutta varmasti riippuu paljon siitä kumpi eroa haluaa. Toivoisin niin kovin, että suhteemme olisi ollut edes huono tai seksielämää ei olisi enää ollut.

Ihan yritän pinnistellä mitä hyvää tästä keksisin. Esim ennen käytiin isommin ruokakaupassa kerran viikossa ja autolla tuotiin ostokset kotiin. Nyt ruokin lapset ja minut, mutta ei minulla ole autoa (eikä ajokorttia) eli tulee liikuttua kävellen useamman kerran viikossa kauppaan. Nyt tajusin, että ehkä pitäisi välillä hoitaa kotiinkuljetuksella niin saisi niitä painavampia välillä niinkin.

Yhteisen 30 vuoden jälkeen sydän vielä murusina, mutta ehkä tämä tästä.

Vierailija
17/17 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi välillä käännellä paksua petauspatjaa, kun alkaa olla niin painunut yksipuolisesti.

Aamuisin petaus on niin nopeaa kun päiväpeitto on avattu vain puoleen väliin sänkyyn.

Tuo Hyljepomppu sai hymyn huulille.