Terapiaan - Kantamerkinnän kieltäminen?
Terapeutti kertoi että jatkossa jokaisesta istunnosta kirjautuu tiivistelmä Kantaan. Aluksi ajattelit että homma ok mutta nyt kun olen lukenut Kannasta näitä tekstejä, niin aika kiusallisia yksityiskohtia sinnä näemmä laitetaan Voinko kieltää nää kirjaukset ja silti jatkaa terapiassa? Onko asiakkaalla siis sananvaltaa tähän?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Optikkoliike ilmoitti että heiltäkin tiedot menevät julkiselle, jos tarve vaatii eli on jokin lääketieteellinen tilanne että joku kysyy.
Mutta kaikki optikkoliikkeet, tai kaikki terapeutit, eivät kirjaa kantaan. Ihan siitä(kin) syystä, että se maksaa tosi paljon. Eli pienet yksityiset ei välttämättä ole Kannassa. Kirjaaminen on toki heillekin pakollista.
Matka Viroon ja käynnit siellä. Löytyy suomen kieltä osaavia lääkäreitä ja terapeutteja.
Ei näy Kannassa!
Itse käyn yksityisellä terapeutilla, joka tarjosi mahdollisuuden että saan itse päättää meneekö niitä tietoja mihinkään vai ei. Valitsin että ei mene. Ne jää sinne hänen omalle koneelle, jonne hän kirjailee asioita muistiin sitä varten, että muistaisi tapaamisilla mistä on puhuttu ja mikä on ollut tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos on eri paikka, niin eivät muut näe, kun kiellät tietojen luovutuksen. Mulle kävi silleen ikävästi, että olikin soteyhtymän terapeutti, niin kirjaukset näkyy koko sotessa. Joku väitti, ettei näkisi kuin yhteenvedon, mutta kun tutkin asiaa, niin t a r p e e n mukaan näkisikin. Kävin siis pitkään siellä terapiassa.
Sen jälkeen jouduin monen vuoden piinaan, kun minua alettiin väittää päihderiippuvaiseksi ja ohjailtiin jopa testeihin. Lopulta oli täyspäinen lääkäri, jolle sain kerrottua koko jutun ja hän kirjasi asiallisesti ne kantaan. Ja loppui se painostaminen ja vallan väärinkäyttö.
Mutta samalla voidaan ihan laillisesti kieltäytyä hoitamasta, jos informaatiota ei anneta.
Odottavat siellä sitten maailmalle leviämistä, koska se on vain ajan kysymys kun tämä kantakin hakkeroidaan siihen samaan tapaan kuin tää yks terapialafka mistä terapiapotilaiden tiedot ja kertomukset lähti maailmalle.
Jos on eri paikka, niin eivät muut näe, kun kiellät tietojen luovutuksen. Mulle kävi silleen ikävästi, että olikin soteyhtymän terapeutti, niin kirjaukset näkyy koko sotessa. Joku väitti, ettei näkisi kuin yhteenvedon, mutta kun tutkin asiaa, niin t a r p e e n mukaan näkisikin. Kävin siis pitkään siellä terapiassa.
Sen jälkeen jouduin monen vuoden piinaan, kun minua alettiin väittää päihderiippuvaiseksi ja ohjailtiin jopa testeihin. Lopulta oli täyspäinen lääkäri, jolle sain kerrottua koko jutun ja hän kirjasi asiallisesti ne kantaan. Ja loppui se painostaminen ja vallan väärinkäyttö.