Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska päättäjät ymmärtävät, että ihmiset eivät enää jaksa tehdä töitä 40h/vko?

Vierailija
19.02.2023 |

Ei nykypäivän ihminen jaksa enää 8 tunnin työpäiviä. Hyvinvoinnista ja vapaa-ajasta on tullut niin tärkeä osa ihmisen arkea. Työelämästäkin on tullut entistä vaativampaa eikä palkka kompensoi kuormitusta riittävästi. Pula työntekijöistä on järkyttävä varsinkin sote-aloilla, enkä yhtään ihmettele. Ei sitä työtä oikeasti jaksa tehdä 8h päivässä!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vanhemmat ihmiset laitetaan tekemään työt ja nuoret suunnittelemaan ne, ei ole oikein. Kuka jaksaa enää iäkkäänä kiristää tahtia?

Vierailija
22/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 vuotta tehnyt yli 40 tunnin viikkoja, ihan palkansaajana. Jatkan vieläkin vaikka ikää on 66 vuotta, ei ongelmia

Jonkun on juostava pyörässä, hyvä että jaksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 30 h/ vko, ja se riittää, en ole edes kiinnostunut kokoaikaisesta työstä. Raha ei ole mulle niin merkittävää, että vaihtaisin lungimman elämäni siihen. Toki vaakakupissa on myös se, että työssäni, jota olen tehnyt 20 vuotta, osa-aikaisuus on mahdollista, kaikilla aloilla niin ei ole. Mutta toisaalta, ammatinvalinnastahan on kyse, ja nykyinen työni on vuorotyötä, ja vain joka 3.vkonloppu vapaa. Vähiin kävisi aika läheisten kanssa, jos en voisi tällä tavoin tehdä..

Mutta ymmärrän täysin heitä, joilla ei ole mahdollisuutta valita, työn luonteen, tai taloudellisen tilanteen vuoksi.

Tsemppiä teille, ja te, jotka ihmettelette ihmisten väsymystä tai sairiksia, niin yrittäkää ymmärtää, ettei ihmisten koko elämä näy meille kaikille rankkuudessaan tai henk.kohtaisissa suruissaan ja murheissaan. Jos vain oltaisiin ihmisiä toisillemme, se jo helpottaisi tilannetta paljon 🙏

Vierailija
24/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos firman CEO paina yli 12 tuntisia työpäiviä niin miten sinä et nyt sitten jaksa edes 7 1/2 tuntia? Voi jestas.

Toimari tekee kutsumustyötään. Tuskin hänkään mitä tahansa duunia vääntäisi 8-12h päivässä.

Tai sitten hänestä on tullut toimari juuri siksi että jaksaa tehdä töitä.

Vierailija
25/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 60 tuntia töitä viikossa ja ihmisistä on vain tullut heikompia.

Niin teki munkin mies kuukausia ilman vapaapäiviä, vuosia.

Sitten loppui virta kokonaan. Siitä on jo reilu pari vuotta. Mistäkö tiedän? Masentui ja meiltä loppu seksi.

Aika on aina jostain pois, jos työsi on sinulle tärkeintä niin sitten aika on hyvin käytettyä. Jos sinulla on lisäksi parisuhde ja perhe sekä harrastuksia, joista pidät niin aika on vääjäämättä jostain niistä pois.

Muista, että jokainen meistä on korvattavissa. Jos palat loppuun, hetken saattaa firma olla jumissa, mutta sinut korvataan ja kukaan ei tule sinulle kruunut uhrauksistasi antamaan.

Se, mikä siinä on kärsinyt, se on se kaikki muu. Ne ihmiset, jotka sinusta välittävät ja rakastavat. Sekä sinä itse, kun myöhemmin tajuat, mitä menetit: terveys.

Vierailija
26/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä on 40 tunnin työviikossa? Sehän on täysin normaalia. Saahan sitä vähempikin tehdä, mutta vastaavasti matalammalla palkalla.

Vierailija
27/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 50-70 tuntista työviikkoa...

Vierailija
28/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka viikko 60-70 tuntia töitä.

Voisin tehdä enemmänkin.

Vierailija
29/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tehdä enemmänkin.

Saat tästä mitalin, ole hyvä.

Vierailija
30/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voisikin tehdä joskus vain 40h/viikko.

t. yrittäjä

Vierailija
31/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap luulee, että kaikkien on pakko tehdä 40h/viikko töitä? Itse teen 30h ja se riittää niin rahallisesti kuin ajallisestikin ihan hyvin. 

Vierailija
32/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 tuntia ei riitä nykyään. Työt tulee kotiin ja tavoitettavissa pitää olla 24/7. Olen ollut työelämässä yli 25 vuotta ja onhan tämä tahti ihan todella paljon hektisempi nykyään. Ja samalla eläkeikää nostetaan. En ole varma miten tällä tahdilla edes elää 70-vuotiaaksi, saati tekee näitä nykyajan töitä.

No tarkoitus onkin poistua maallisista karkeloista pian eläkkeelle jäämisen jälkeen.

Vierailija
33/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoja ihmisiä kun ei jaksa

hohhoijjaa ja vali vali.

Vierailija
34/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tehdä enemmänkin.

Riippuvuus se on työriippuvuuskin. 

Vierailija
35/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minäkin tein 40 tunnin työviikkoa toimistolla. Koronan jälkeen työt siirtyivät etätöiksi eikä toimistolle enää saa tulla. Työviikot ovat nykyään 50 tuntisia josta 10 tuntia palkatonta ylityötä.

Vierailija
36/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen minäkin tein 40 tunnin työviikkoa toimistolla. Koronan jälkeen työt siirtyivät etätöiksi eikä toimistolle enää saa tulla. Työviikot ovat nykyään 50 tuntisia josta 10 tuntia palkatonta ylityötä.

Pöljää tehdä vapaaehtoistyötä työnantajalleen. 

Vierailija
37/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö ei useimmille ole ratkaisu, koska palkkataso laskee liian paljon. Itse tienaan n. 3000 bruttona ja käteen jää 2200, joka on nykyaikana oikeasti todella vähän, kun ottaa huomioon hintojen nousun ym. 

Vierailija
38/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 50-70 tuntista työviikkoa...

Vapaaehtoisesti vai pakotetusti? Kuka käski olla yrittäjä? 

Vierailija
39/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyö ei useimmille ole ratkaisu, koska palkkataso laskee liian paljon. Itse tienaan n. 3000 bruttona ja käteen jää 2200, joka on nykyaikana oikeasti todella vähän, kun ottaa huomioon hintojen nousun ym. 

Menee töihin, joissa on parempi palkkataso. Ei se sen vaikeampaa ole. Toinen vaihtoehto on rajata kulujaan niin, että pienempi palkka riittää. Yksinasuvalle 2200 on jopa aika paljon. Moni elää alle puolella tuosta oikein sujuvasti. 

Vierailija
40/68 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun ihmiset alkavat kapinoida riirtävästi. Nykyään liian moni suostuu.

Sitten kun ihmiset suostuu pienempään palkkaan.

20 tuntia töitä = 20 tunnin palkka.

Mikään ei estä ap:tä tekemästä vajaata työaikaa. On paljon jopa 0-tuntisoppareita. Ei tarvitse tehdä yhtään töitä😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän