Yhteyden pitäminen eksään
Tai en tiedä, voiko edes puhua eksästä, kyse oli hyvin lyhyestä suhteesta 28 vuotta sitten. Mutta:
28 vuotta sitten minulla oli välimatkan vuoksi lyhyeksi jäänyt mutta intohimoinen suhde ihmisen kanssa, joka reilu viikko sitten löysi minut LinkedInistä ja otti yhteyttä. Vaihdoimme muutaman viestin Linkkarissa, sitten siirryimme WhatsAppiin.
Olemme molemmat tahoillamme parisuhteissa, hän naimisissa, minä avoliitossa. Olemme vaihdelleet viestejä elämästämme näiden lähes 30 vuoden aikana. Viesteihin sisältyy flirttiä, mutta kumpikaan ei todellakaan ole lämmittelemässä ikivanhaa suhdettamme uusiksi. Nykyisin välimatkakin on tuhansia kilometrejä.
Meillä oli joskus aiemminkin, noin 20 vuotta sitten, yhteys. Silloin kirjoittelimme sähköposteja. Jonkin aikaa viestiteltyämme yhteydenpito vain lopahti ja niin tulee tapahtumaan nytkin.
Viestittely ei vaikuta millään tavalla omaan suhteeseeni. Puolisoni ei sen takia jää yhtään vähemmälle huomiolle, en jätä tekemättä mitään, mistä yhdessä on sovittu, en edes katso kännykkääni silloin kun me vietämme yhdessä aikaa, puhumattakaan että viestittelisin (meillä ei muutenkaan roikuta somessa silloin, kun tehdään jotain yhdessä, oli kyse sitten ulkoilusta, elokuvan katsomisesta, ruokailusta tai mistä tahansa).
Arvaan, että monen mielestä toimin väärin, mutta kiinnostaisi kuulla ihan omat mielipiteenne. Viimeisin viesti, mikä hetki sitten vaihdettiin oli hänen lähettämänsä kuva lounaalta, jolla on lapsensa kanssa. Vastasin, että pyytäisi tarjoilijaa kattamaan pöytään minullekin paikan, tulen ihan kohta. Siis ihan harmitonta huumoria. Ja kysyin, mitä muita suunnitelmia heillä on tälle päivälle.
Ja jo ennen kuin joku kysyy: kyllä, sallisin saman omalle puolisolleni, olettaen että kyseessä on tosiaan vain viestittely, joka ei johda tapaamiseen. Enkä haluaisi siitä tietää.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla pettämistä kuin fyysinen sellainen.
Olisi mukava kuulla tuolla perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Palstahullu taas vauhdissa.
Mikähän palstahullu ja miten niin taas? Kai täällä on useampiakin hulluja, mutta mikä tässä nyt on niin ihmeellistä?
Yhdynnän pitäminen exään. Onhan sekin jotain.
Onko tämä sellaista salaista viestittelyä puolison tietämättä, vai ootko kertonut ihan avoimesti että tämä vanha tuttavuus ottanut yhteyttä?
Jos on ok että sinä ja puolisosi viestittelette exien tai muiden kanssa flirttaillen niin miksi sitä pitäisi salailla?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sellaista salaista viestittelyä puolison tietämättä, vai ootko kertonut ihan avoimesti että tämä vanha tuttavuus ottanut yhteyttä?
Jos on ok että sinä ja puolisosi viestittelette exien tai muiden kanssa flirttaillen niin miksi sitä pitäisi salailla?
En tietenkään ole kertonut. Enkä haluaisi tietää, jos puolisoni viestittelisi exänsä kanssa. Luulin ilmaisseeni sen jo avauksessa aika selkeästi.
Mä en ylipäätään tajua, enkä jaksaisi kenenkään kanssa harrastaa, tuollaista ihmeellistä "pyydä kattamaan mullekin paikka, tulen pian" höpinää. Mikä sen pointti on?
Olisitko mieluummin siellä? Ootko menossa? Jos et, niin mitä ihme pakonomaista jutunjuuren keksimistä tuo on?
Jos olisin sun puolisosi, pitäisin sinua lähinnä ärsyttävänä ja lapsellisena. Ja miettisin, että mitähän oot vailla.
Itse en puhuisi edes exänä jostain lyhyestä suhteeststa 90-luvun puolivälissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään ole kertonut. Enkä haluaisi tietää, jos puolisoni viestittelisi exänsä kanssa. Luulin ilmaisseeni sen jo avauksessa aika selkeästi.
Sallisit viestittelyn mutta et haluaisi siitä tietää. Tietääkö puolisosi tämän asettamasi rajan suhteellenne vai onko sekin salainen raja, jonka olet itsellesi oikeuttanut?
ap, mulla ihan sama tunne! Mieli tekisi soittaa, ja kysyä että miten sulla on "maailma heitelly"? Kun itselläni ei niin hyvin.
Tuumasin, että parempi on, kun en soita.
(ollaan kumminkin ihan eri ihmisiä kuin silloin joskus ....)
ÄLÄ VAAN LÄHETÄ TÄLLE "HYVIN LYHYELLE SUHTEELLESI" VUOSIKYMMENTEN TAKAKAA RAHAA SINNE TUHANSIEN KILOMETRIEN PÄÄHÄN VAIKKKA LIRKUTTELISI SINULLE VIESTEISSÄÄN MITÄ!
Kun erosi, muutin kauas muualle. En ole sen jälkeen pitänyt mitään yhteyttä. Sai nähtävästi tarpeekseni. Hän laittoi jälkeeni pari viestiä, joihin en vastannu. Puhumisen aika meni umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en puhuisi edes exänä jostain lyhyestä suhteeststa 90-luvun puolivälissä.
Luithan ensimmäisen virkkeen? Otsikkokentän tarkoitus on olla ytimekäs.
Vierailija kirjoitti:
ap, mulla ihan sama tunne! Mieli tekisi soittaa, ja kysyä että miten sulla on "maailma heitelly"? Kun itselläni ei niin hyvin.
Juuri tämä. On joskus oltu merkityksellisiä toisillemme, joten on kiinnostavaa kuulle, mitä toiselle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan sen verran, että aikoinaan kuunneltiin yhdessä Eppuja: Näin kulutan aikaa.
"ei kukaan soita minulle, soittaisinko Sinulle". Sanoin tämän ja hän: Oisit soittanut.
Hihihi.
Miullekin kävi näin.
Olin 90 luvulla lähetystyössä afrikassa ja eilen tuli Mugambelta viestiä.
Piristi ihanasti ja tänään oltiinkin lähetyssaarnaja asennossa ihan kuin silloin aikoinaan.
T Mummeli 87.
Ihan samalla tavalla pettämistä kuin fyysinen sellainen.