Mitä sellaista mitä inhosit lapsena/teininä opit arvostamaan vasta aikuisena?
Kommentit (40)
Politiikka, uskonto, opiskelu, rajat.
Kokemus ja sen merkitys. Vanhat tarinat, millainen maailma ennen oli. Lämpimät vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus ja sen merkitys. Vanhat tarinat, millainen maailma ennen oli. Lämpimät vaatteet.
Kyllä!
Mun isoäiti joka on elänyt elämän ja on kohta 90-vuotias ei oikeastaan ollut varma miks mä haluan nauhoittaa hänen kertomuksia menneestä elämästä. Hän kun on nykyaikaa elävä teräväpäinen ihminen.
Lapsuus ilman älylaitteita. Sain ensimmäisen puhelimenkin melko myöhään. Silloin oli tosi noloa, vaikka siihen aikaan monella oli Nokian 3310 puhelimena. Se oli minunkin ensimmäinen puhelin lopulta.
Luistelu ja hiihtäminen. Muistan kuinka paljon inhosin koulussa kumpaakin. Ylipäätänsä urheilu.
Letit. Olisin halunnit käyttää aikuisena kun eivät enää sopineet. Nuorena ne oli minusta aina naurettavat.
Lapsena jos olin pahoittanut mielen jostain ja pukkasi itkua, niin aikuiset aina sanoi että "mene juomaan vettä". Ja piti myös mennä pesemään kasvot itkusta.
Silloin se tuntui turhalta, mutta nykyään lasi vettä = hyvä paussi ikävästä asiasta. Ja oikeastaan on pakko pestä kasvot itkun jälkeen. Koska L'Oreal Telescopic on ehkä hyvä ripsari mutta se ei lähde kyynelillä pesemällä.
Vierailija kirjoitti:
Maalla asuminen. Kolme vuotta kaupungissa riitti tajuamaan etten oikeastaan edes pidä ihmisistä, jatkuvasta melusta ja betonihelvetistä.
Harva kai tuollaisesta tykkää. Onneksi kaupungissa ei ole pakko asua noin. Puutalossa asun.
Ooppera
Vesa-Matti Loirin laulut
Kaikki juustot
Työnteko, arki, siivoilu,
teininä odotti vaan aina viikonloppua ja perjantaipulloa.
Saatto vaikuttaa umpip*skat kotiolot.
Nyt on maanantai huippupäivä, ulkoilu ja liikuntakin on kivaa, samoten ruoanlaitto ja siivouskaan ei oo kamalaa.
Ihanaa että pääsin eroon siitä aivopesusta jossa elämä on pelkkää vapaapäivien ja lomien odottelua ja muu aika eletään täynnä vihaa ja pidäteltyä raivoa ja ilkeilyä.
Että on voinu elämä olla joskus oikeasti aivan kamalaa.
Mulla myös jazz. Näköjään vanheneminen saa pitämään
Saadut neuvot ja elämänviisaudet eivät ole aina besserwisseröintiä vaan usein ihan lämmöllä tarkoitettuja ohjeita!
Joskus ne ärsytti, mutta jäkikäteen ajateltuna monelta olisi säästynyt kun olisi malttanut kuunnella.
Ajoissa nukkumaan meno. Lumihanget. Marjastus, sienestys, kasvimaanhoito. Villasukat, pipo, ulkohousut. Heijastin. Vapaa-aika, jolloin ei tarvitse tehdä mitään eikä ole mitään suunnitelmia tai menoja. Leivinuuni. Räsymatot. Hyvät ja pitkät keskustelut. Käsillätekemisentaito.
Matematiikka.