Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskiaissunnuntai - keillä syödään tänään hernekeittoa ja laskiaispullia?

Vierailija
19.02.2023 |

Meillä mennään perinteisellä hernekeitolla, jonka teen itse. Sekaan laitan tällä kertaa jauhelihaa ja pekonia perheen mieltymysten mukaan ja meiramia, ilman sitä herhekeitto ei kuulma hernekeitolta maistu.

Laskiaispullatkin teen itse, täytteenä kermaa ja mansikkahilloa. Lapset pyysivät myös muutamaa erikoisversiota, sillä meillä on lemon curdia ja kinuskijugurttia. Erikoisversioita taidan kuitenkin tehdä vasta tiistaina.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä.

Vierailija
2/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin leivotaan laskiaispullia! En ole tehnyt pullia pitkään aikaan, vaikka piti tuossa muutamia päivä sitten tehdä. Mutta nythän se sopii paremmin. Lidlistä haen tänään kermaa, josta voi tehdä kermavaahtoa, ja tarjousmansikkahilloa löytyy paljon varastostani.

T. Lidl-mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset syö, kun pitää olla niin trendikäs ja luova, että syödään sushia, spagettia, fusion kitcheniä tai burgeria.

Jotain alemmuuskompleksia sekin, että tällainen on nykyään suomalaisen keittiön valtavirtaa ja hävetään suomalaisia ruokia, joista monet ovat ihan hyviä ja terveellisiä.

Vierailija
4/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänään vaan tiistaina. Hernekeitto nyt vaan ei ole sunnuntai ruokaa mun mielestä :D

Vierailija
5/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään tänään itse tehtyä hernekeittoa ja laskiaispullia, tiistaina purkista tehtyä hernekeittoa ja moderneja versioita laskiaispullista, joiden täytteet päättävät lapset. Mielenkiinnolla odotan, että mitä tulee! Perinteisiin pulliin tulee osalla mansikkahilloa ja kermaa, pari tahtoo mantelia.

Vierailija
6/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat syötiin eilen ja tänään keitetään hernerokkaa.

Vierailija
7/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt ohi koko laskiaissunnuntai!

Voisin käväistä kaupassa ja hakea purkkihernekeittoa kun itse en ehdi enää tekemään herneen liotusten takia.

Otan samalla puuttuvat aineet pulliin eli voita ja punaista maitoa ja voisin leipoa pullia.

Kysyn vielä että miksi mun pullat lässähtää monesti (aina) kun otan ne uunista?

Liian vähän sitkoa vai mikä mättää?

Vierailija
8/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa sinkkuna...syön herneet toisessa muodossa ja jätän pullat väliin.

Vierailija
9/9 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto tulee meillä tänään purkista, mutta laskiaispullat leivon itse. Aamulla pulkkamäkeen, sen jälkeen pitää saada nopeasti ruokaa valmiiksi ja sitten iltapäivällä on aikaa vääntää pullia.