Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

google Docs

Vierailija
18.02.2023 |

siis minä olen tehnyt tällä docsilla työpaikkahakemuksia, ja tulostanut ne virtuaalisti pdf-muotoon.
Nyt kun jälleen tein yhden hakemuksen, se tallentui chrome html muotoon vaikka oli pdf:ksi tarkoitus.

No, joo. Onkohan yksikään näistä minun tekemistäni hakemuksista mennyt vastaanottajalle sellaisena tiedostona , että on pysynyt edes saamaan sen auki.

Naurattaa ja itkettää samaan aikaan!

Koneen hakemistopuussa tiedostoina ne kaikki nuo hakemuskirjeet näkyvät Chrome html-tyyppiä olevina, vaikka se tiedostolajin merkki nimen edessä on normaali pdf-merkki.

VITTUPERKELESAATANAJUMALAUTA!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten hankittava ms office ja wordi käyttöön.

Saatanaperkelevittujumalauta.

Vierailija
2/5 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt en kyllä ymmärrä: Kun minulla on aiempia tiedostoja, jotka olen tehnyt wordillä ja tallentanut pdf:nä, niin nekin näkyvät nyt hakemistopuussa chrome html-tyypitettyinä.

Mitä ttua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt en kyllä ymmärrä: Kun minulla on aiempia tiedostoja, jotka olen tehnyt wordillä ja tallentanut pdf:nä, niin nekin näkyvät nyt hakemistopuussa chrome html-tyypitettyinä.

Mitä ttua!

Ehkä sä vain olet pihalla. Minäpäs nyt yritän vähän neuvoa, ehkä hoksasin että mistä ihmeestä tuo kummallinen tilanteesi oikein johtuu...

Arvelen että kotonasi sinä käytät sinun omaa tietokonettasi, arvelen että siinä tietokoneessa on Windows-käyttöjärjestelmä. Arvelen että siinä tietokoneella on se sinun mainitsemasi "hakemistopuu" jossa lukee nyt yhtäkkiä yllättäen että ne pdf-tiedostot ovatkin mukamas "chrome html"-tiedostoja. Minun veikkaukseni: ne pfd-tiedostot kyllä ovat ihan oikeasti pdf-tiedostoja. Ne ovat aina alunperinkin olleet pdf-tiedostoja ja ne ovat pdf-tiedostoja jatkossakin. Vika EI OLE niissä tiedostoissa! Vaan: vika on sinun tietokoneessasi.

Sinun tietokoneessasi, sinun Windows-käyttöjärjestelmässäsi, on jossain asetuksissa sellainen kohta millä voi määrätä että millä ohjelmalla tietokone avaa pdf-tiedostot. Jostain kumman syystä niihin asetuksiin on ykskaks yllättäen vaihtunut että tietokoneen tulee avata pdf-tiedostot juurikin "chrome"-ohjelmalla (eli google chrome nettiselaimella). Vaikka normaalisti pdf-tiedostot kannattaa avata jollain pdf-lukuohjelmalla kuten esim ohjelmalla Adobe Acrobat.

Jos löydät tietokoneestasi tuon asetuskohdan niin voit vaihtaa sen asetuksen taas normaaliksi. Silloin siellä "hakemistopuussa" taas näkyy että ne pdf-tiedostot todellakin ovat pdf-tiedostoja. Mutta toisaalta, vaikka et tuota tietokoneesi asetusta vaihtaisi, niin ei se silti työnhakusi kannalta mikään maailmanloppu ole. Koska kun olet lähettänyt niitä pdf-tiedostoja työhakemuksissasi työnantajille, niin heidän tietokoneillaan ne pdf-tiedostot myös näyttävät pdf-tiedostoilta ja he avaavat ne tiedostot ihan normaaliin tapaan pdf-lukuohjelmalla. Koska siis, edelleen: tuo vika on vain sinun tietokoneessasi, ei niissä tiedostoissa, eikä työnantajien tietokoneissa.

Näin. Joten, siis, elikkä: arvelen että työnhakusi taitaa vissiin olla ok. Olet lähettänyt työnantajille pdf-tiedostoja, ihan kuten olet halunnut! Sehän tässä kai oli tärkeintä.

Mutta myös: olet jotenkin ihmeellisen pihalla näissä tietokoneasioissa. Tai ehkä sinä olet vain trolli provoilija. Olipas outo provoaloitus sinulta!

Vierailija
4/5 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ttua!

Ehkä sä vain olet pihalla. Minäpäs nyt yritän vähän neuvoa, ehkä hoksasin että mistä ihmeestä tuo kummallinen tilanteesi oikein johtuu...

Arvelen että kotonasi sinä käytät sinun omaa tietokonettasi, arvelen että siinä tietokoneessa on Windows-käyttöjärjestelmä. Arvelen että siinä tietokoneella on se sinun mainitsemasi "hakemistopuu" jossa lukee nyt yhtäkkiä yllättäen että ne pdf-tiedostot ovatkin mukamas "chrome html"-tiedostoja. Minun veikkaukseni: ne pfd-tiedostot kyllä ovat ihan oikeasti pdf-tiedostoja. Ne ovat aina alunperinkin olleet pdf-tiedostoja ja ne ovat pdf-tiedostoja jatkossakin. Vika EI OLE niissä tiedostoissa! Vaan: vika on sinun tietokoneessasi.

Sinun tietokoneessasi, sinun Windows-käyttöjärjestelmässäsi, on jossain asetuksissa sellainen kohta millä voi määrätä että millä ohjelmalla tietokone avaa pdf-tiedostot. Jostain kumman syystä niihin asetuksiin on ykskaks yllättäen vaihtunut että tietokoneen tulee avata pdf-tiedostot juurikin "chrome"-ohjelmalla (eli google chrome nettiselaimella). Vaikka normaalisti pdf-tiedostot kannattaa avata jollain pdf-lukuohjelmalla kuten esim ohjelmalla Adobe Acrobat.

Jos löydät tietokoneestasi tuon asetuskohdan niin voit vaihtaa sen asetuksen taas normaaliksi. Silloin siellä "hakemistopuussa" taas näkyy että ne pdf-tiedostot todellakin ovat pdf-tiedostoja. Mutta toisaalta, vaikka et tuota tietokoneesi asetusta vaihtaisi, niin ei se silti työnhakusi kannalta mikään maailmanloppu ole. Koska kun olet lähettänyt niitä pdf-tiedostoja työhakemuksissasi työnantajille, niin heidän tietokoneillaan ne pdf-tiedostot myös näyttävät pdf-tiedostoilta ja he avaavat ne tiedostot ihan normaaliin tapaan pdf-lukuohjelmalla. Koska siis, edelleen: tuo vika on vain sinun tietokoneessasi, ei niissä tiedostoissa, eikä työnantajien tietokoneissa.

Näin. Joten, siis, elikkä: arvelen että työnhakusi taitaa vissiin olla ok. Olet lähettänyt työnantajille pdf-tiedostoja, ihan kuten olet halunnut! Sehän tässä kai oli tärkeintä.

Mutta myös: olet jotenkin ihmeellisen pihalla näissä tietokoneasioissa. Tai ehkä sinä olet vain trolli provoilija. Olipas outo provoaloitus sinulta!

En ole mikään trollaaja.

Ja juu, kun katsoo jonkin tuollaisen googlen docsilla kirjoitetun ja virtuaalitulostimella pdf:ään tallennetun tiedoston ominaisuudet (siellä hakemistopuussa klikkaa hiiren oikealla tiedoston nimeä) niin siellä näkyy tiedoston tyyppinä Chrome html ja sovellus-kohdassa nyt Adobe Acrobat, kun sen kävin itse tässä jo ennen kuin sinä vastasit muuttamassa.

Mut ok, jos vastaanottajan koneella saa ne tiedostot pdf:nä ja acrobatilla auki minun koneeni sekopäisestä ilmiasusta huolimatta.

En minä nyt sanoisi että mun koneessa on jokin vika, vaan mä luulen että jokin omituinen juttu päivitys tai muu tässä nyt vaikuttaa ja nimenomaan chromelta tulleena.

Kukaan vastaanottajana ollut ei ole kuitenkaan mitenkään ilmoitellut mitään virhetilannetta, tosin ei niihin hakemuskirjeen sisältäneisiin hakemuksiin ole tullutkaan vastausta kuin yhdestä paikasta, mutta siellä oli kyllä vastaanottajakin sitten it-alaan perehtynyt...

Että sillain.

Vierailija
5/5 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ttua!

Ei, ei, en tosiaankaan provoile. En provoile, vaan aidosti huolestuin, että olenko nyt tosiaankin lähetellyt jotain jota joku ei saa auki.

Nimittäin, kun tässä tämän viimeisen docsilla kirjoittamani ja virutaalitulostimella pdf:ksi muuntamani yritin liittää sitten työnantajan nettisivuilla olevaan työnhakulomakkeeseen siihen lootaan mihin sen nyt pitää liittää, niin ensi alkuun tuli ilmoitus, ettei onnistu, kun tiedosto jota yritän liittää on tyhjä!

Jep!

Sitten sen kuitenkin sain sinne menemään, kun virtuaalitulostelin docsia uudelleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi