Minkälaisia turvaverkkoja teillä totaali yh:oilla on?
Mistä saatte apua jos esim sairastutte itse? Plussasin ja poikaystävä halua lasta eikä osallistua millään tavalla. Tahtoisin pitää lapsen mutta pelottaa vähän. Kertokaa kokemuksia, miten olette selvinneet kiperistä tilanteista? Moraalisaarnaajille tiedoksi että ehkäisy oli käytössä (pillerit) ja petti ilmeisesti mahataudin takia.?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Totaaliyh:na ( puolisoni kuoli, kun olin raskaana) minulla oli turvaverkkona vanhempani, siskoni ja lapseni kummi.
En tiedä tahdotko tietää jotain lisää, mutta kysy.
Hei, kiitos vastauksesta. Pärjäsitkö näillä hyvin? Lapsen isän puoleiset isovanhemmat ei siis olleet kuvioissa? (Poikaystävälläni on vaan yksi vanhempi elossa joka on työkyvyttömyysesläkkeellä ja sillä tavalla sairas ettei pystyisi konkreettisesti auttamaan lapsen kanssa vaikka haluaisi). Oliko esim siskollasi tai lapsen kummilla omia lapsia tai kokemusta lapsista että tiesi asioista enemmänkin? ap
Sun pitää nyt miettiä mitä ihmisiä sun elämässä on tällä hetkellä ja millaista tukea nyt olet heiltä saanut ja moniko niistä olisi valmis olemaan lapsen synnyttyä apuna.
Todella yksin olen ollut lasten kanssa. Jos sairastuu niin pakko hoitaa itse kaikki... Jos jotain vakavampaa terveydelle tapahtuisi niin tiedän että lastenkoti olisi ainoa apu silloin..
Vahemmat, appivanhemmat, veli, ystävät.
Mulla kolme lasta ja mies jätti työpaikaltaan löytämänsä yh-naisen vuoksi meidät.
Ihmeen hyvin on pärjätty. En olisi uskonut että olen näin riippumaton toisista ihmisistä eli positiivinen yllätys. Käyn täysipäiväisesti töissä ma-pe klo 8-16. Pitää tietysti osata ennakoida asioita. Kaapeissa ja pakastimessa oltava valmiita ja puolivalmiita ruokia sekä juomaa koko ajan jos sairastutaan. Perus lääkkeet oltava aina valmiina kaapissa. Mutta muuten sujuu hyvin. Enemmän se mies tätä pakkaa sekoitti jatkuvalla velttoilullaan ja vittuilullaan. Ihanan rauhallista elämää!
Apuna satunnaisesti meillä arjessa isäni, siskoni ja pari kaveria. Ja se on riittänyt. Ollaan lasten kanssa perusterveitä. Raha riittänyt hyvin nyt kun itse olen kukkaron vahti.
Eli en usko että sulla on mitään ongelmia yhden lapsen kanssa. Pidä kuitenkin huoli että isyys tunnustetaan ja mies maksaa elarit. Tapaamissopimus kirjallisesti ja mies sitten päättää haluaako tavata. Mun ohje on että lastenvalvojan kautta kirjallisena kaikki sopimukset . Älä ole tässä kohtaa liian kiltti ja sovi mitään suullista koska asiat yleensä mutkistuu eron jälkeen. Pidä siis itsesi ja lapsen puolia. Tsemppiä!
Totaaliyh:na ( puolisoni kuoli, kun olin raskaana) minulla oli turvaverkkona vanhempani, siskoni ja lapseni kummi.
En tiedä tahdotko tietää jotain lisää, mutta kysy.