tirppaliini ja muut kotipalveluista kiinnostuneet, alan vaihto - mielessä
heips..
olit kiinnostunut alan vaihdosta ja kyselit joitain juttuja...
en päässyt viikonloppuna koneelle, kun olin vapaalla...
eli koulutus.. minulla on hotelli-, ravintola- ja suurtalousalan perustutkinto ja lisäksi myynniin ja asiakaspalvelun perustutkinto päälle, eli periaatteessa tarjoilija, kahvilan myyjä, yms..
eli varsinaista koulutusta ei alalle ole...
mutta työnantajani sanoi että ei tälle alalle tarvi koulutusta, kuka tahansa osaa tehdä kotisiivouksia, jos vaan motivaatiota riittää...
tämän homman sain kaverini avulla, on äitinsä firmassa töissä ja tarvivat työntekijää.. työntekijätilanne on huono, koska näihin hommiin ei pysty ottamaan ketä tahansa... luottamusta siis tarvitaan työntekijää kohtaan.
työaika on minulla " liukuva" ... 7-17... tai oikeastaan 8-17, koska emme aloita töitä ennen 8.. ihan sen takia että emme ärsytä ihmisiä jotka asuvat kerrostaloissa..
tietty tuo työaika riippuu miten ihmiset ovat tilanneet meitä käymään.. joinakin päivinä menee pitempään ja joinakin päivinä on 2tuntia...
mulla on esimerkiksi viikottainen työaika 20 tuntia, joka täytetään niin että kuukaudessa tulee nuo tarvittavat tunnit täyteen, olen siis osa-aikainen..
Ja työpäivän aikana meille saattaa pomo soittaa että joku vakioasiakas on tilannut/perunut tälle päivälle siivouksen, joten joustamista on molemmin puolin.. (kun meidän asiakkaista on suurinosa huonokuntoisia vanhuksia, niin ymmärrettävää, jos joutuvat sairaalaan ettei tarvi käydä siivoamassa.)
(muuten, tuosta osa-aikaisuudesta.. kelalta voi sitten hakea osa-aikaista työttömyyspäivärahaa, jos päättää osa-aikaiseksi lähteä..)
mutta siitä ei sen enempää, kun siitä varmaan saat sitten tietoa työkkäristä ja kelalta jos sitä tarvit..
minulla työnkuvaan kuuluu siivous... muista tekemisistä sovimme pomon kanssa erikseen, että haluanko tehdä.. ja näissä siivouksissakin että haluanko mennä yksin jonnekkin paikkaan, joka paikka käydään siis erikseen läpi.. normaalisti meitä on siis kaksi tekemässä.
palkkaus on kehno, peruspalkka on sen minimi, vähän päälle 7e...
riippuen tietty siitä miten pitkään näitä hommia on tehnyt..
näin siis yksityisellä puolella...
mutta jos haluat jotain muuta tietää niin kyselehän lisää.. mä kyllä vastailen..