Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohti uutta pettymystä

Pettymys
17.02.2023 |

Opiskelen AMK:ssa ja työharjoittelussa tein sen virheen, että menin pariin kertaan kritisoimaan paria asiaa. En siis mitenkään kovaäänisesti vaan toin vain asiallisesti mielipiteeni julki. Ei ilmeisesti saisi vaan opiskelijana pitäisi niellä kiltisti kaikki. Millä sitä aikuisena 40-vuotiaana ihmisenä ja työelämässä jo olleena pystyy ottamaan sellaisen asenteen, että opiskelijana pitää vain kaikki hyväksyä?

Kyllä harjoittelu läpi meni, mutta tuli niin paska fiilis kun arviointiin kirjoitettu mun asenteesta ja näistä parista tapahtumasta keskusteltiin vielä arvioinnissa. Tein kuitenkin kaiken mitä annettiin työksi, olin oma-aloitteinen jne. Mä vain satuin kritisoimaan ja pohtimaan paria asiaa. Toki oli positiivistakin arvioinnissa, mutta ne negatiiviset sieltä jäi päällimmäisenä mieleen. Onneksi harjoittelut ovat vain hylätty/hyväksytty eikä tule numeroarviointia.

Arviointi oli alkuviikosta ja edelleen harmittaa todella paljon. Arviointikeskustelun lopussa aloin itkeä ja sekin hävettää, että aikuisena ihmisenä itken tuollaisen vuoksi. Onneksi tänään oli viimeinen harjoittelupäivä. Ei ole pelkoa, että menisin tuohon paikkaan enää töihin vaikka olisivat kuinka pulassa työvoimapulansa kanssa. Keikkalaisilta kyllä kuulin, että eipä heitäkään aina kohdella reilusti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tässä ärsyttää, että jään sitten pyörittelemään mieleen tällaisia asioita ja olo on niin pettynyt. Pitäisi unohtaa pettymyksensä ja tsempata itsensä, mutta vaikeaa on.

Vierailija
2/4 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään kaupassa yhden tuolla työskentelevän ja hän on ollut alalla todella pitkään. Kovasti kannusti mua ja tsemppasi tulevia harjoitteluja varten. Hän toivoi, että tekisin heillä keikkaa. Kohensi kyllä mieltä ja meinasi tulla itku toisen ihanista sanoista! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa tuokin ryppy siliää elämän kankaassa. Itse muistan vielä vuonna 1985 annetun harjoittelupalautteen, vaikka se oli jo silloin merkityksetön jatkon kannalta. Hyväksytty, se riittää. Pää pystyyn, ja kohti seuraavaa etappia.

Vierailija
4/4 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset palautteet voi sivuuttaa. Epäreilua palautetta yms paskaa saa työelämässäkin mielin määrin.