Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-vuotiaana elämän keskipisteenä on lapsenlapset

Vierailija
17.02.2023 |

Näin meille opetettiin koulussa, kun puhuttiin ihmisen elämänkaaresta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Muussa tapauksessa haluan olla kuollut ennen kuuttakymppiä. En pidä lapsista.

Vierailija
22/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, oma äitini kyllä keskittyi 55-60-70 v ihan itseensä ja omaan elämäänsä (oli kakkosnainen tuurijuopolle että sitä sotkua riitti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla jos edes sais niitä.

Nuoriso ei enää osaa pariutua ja perustaa perheitä. En ymmärrä. Hyvä äiti olen yrittänyt omilleni olla...

Vierailija
24/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapset ovat tietysti tärkeitä ja rakkaita mutta kyllä on kiva kun lähtevät kotiinsa.

Vierailija
25/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso ei enää osaa pariutua ja perustaa perheitä. En ymmärrä. Hyvä äiti olen yrittänyt omilleni olla...

Sama täällä. Ikää 63 eikä lapsenlapsia, ja tuskin lähivuosina tulossakaan.

Vierailija
26/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60 v. Ei lapsia, eikä parisuhdetta. Mietin yhä useammin minne omaisuuteni testamenttaan. Uskonnolliset yhteisöt ei kiinnosta.

Mikset käytä ihan itse? Mä pistän kaiken menemään ja elän mukavaa elämää.

Vierailija
27/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi alkaa jakaa vauvasatasia?

Nyt ihan oikeasti, eikä vaan vitsinä niin kuin silloin 20 vuotta sitten.

Vierailija
28/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opetettiin (koulukirjassa luki), että meistä jokaisen kotiin tulee joku sanomalehti. Ja joillekin saattaa tulla myös joku viikoittain ilmestyvä lehti.

En ihan uskonut, ja kävikin myöhemmin ilmi, että yks pena kaivaa lehtensä paperinkeräyksestä.

Vierailija
29/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ikää 63 eikä lapsenlapsia, ja tuskin lähivuosina tulossakaan.

Kiittäkää vihr3itä ja heidän ajatusmaailmaa tästä, on vela (vapaaehtoinen lapsettomuus), lapsen hiilijalanjälki, maahanmuutto jne ja se ei ole vanhempien käsissä tuleeko heille koskaan lapsenlapsia, sen päättävät lapsemme.

Vierailija
30/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla on kohta jo 5 lapsenlasta! Mä olen ihan vihertävän kateellinen. Mulla ei ole vielä ensimmäistäkään vaikka molemmilla meillä on vain 2 lasta itsellämme.

Vierailija
31/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin. Varmasti joudun silloin vielä painamaan seuraavat 10 vuotta täyttä työpäivää.

Vierailija
32/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotiaana minulla on jo lapsenlapsenlapsia jos lapsenlapsi aikoo lisääntyä yhtä aikaisin kuin äitinsä. Jos olen hengissä niin aion keskittyä itseeni ja sijoittamiseen. Jokainen hoitakoon itse kakaransa.

Vierailija
33/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä kuusikymppisillä ei ole yhtä yleistä kuin ennen, että omatkaan lapset olisivat vielä sellaisessa elämäntilanteessa, jossa perheen perustaminen olisi ajankohtaista.

Vierailija
34/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Suunnittelen varhaiseläkkeelle jäämistä, että on vielä enemmän aikaa tehdä kaikkea ihanaa. On taloudellinen vapaus, hyvä parisuhde, terveys kunnossa. Vela-nainen, 59-v.

Sun ikäluokassa velat on marginaalia, joten turhaa ylennät valintojasi ja itseäsi.

Voitko hiukan eritellä miten tuossa kommentissa ylennettiin itseä? Ja miten se liittyy omista elämänvalinnoista puhumiseen että monet muut valitsivat toisin?

Teetkö sinä elämässäsi tärkeitä päätöksiä sen perusteella miten massa toimii?

Vierailija
35/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa vai ei halua...

Vierailija
36/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, mulla 64:na tuore,  kimakan kireä nuori tuhero.

Sitä maailmalla saa, kun etsii ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän