Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö puolison suostua siihen, että toinen ei avioliitossa vain yksinkertaisesti halua enää seksiä. Haluja ei vain ole

Vierailija
17.02.2023 |

Vai saako pettää? En halua harrastaa seksiä enää. En halua miettiä sitä, lukea siitä tai muutakaan. Kun sanoin miehelle, että voisin hyvin olla loppuelämäni ilman seksiä niin hän sanoi, että hakee sitten seksiä muualta. Mutta sehän on juuri sitä pettämistä. Niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Muuten ero.

Vierailija
2/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroaisin, jos terve puoliso kieltäytyisi seksistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai joku paneminen voi niin tärkeetä olla. Yäk.

Vierailija
4/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuon asian osaa ratkaista ihan itsekin?? Tai kumppanisi kanssa? Tai hän yksin? Pakkohan ei ole tehdä yhtään mitään jos itse ei halua.

Vierailija
5/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tuo on pysyvä tilanne? Pitkän liiton aikana aika monella on kausia, jolloin seksi ei kiinnosta, eri syistä. Voi olla ruuhkavuosistressiä, ikäkausikriisiä, hormonimuutoksia yms. Mutta aika usein tilanne ei ole sama loppuikää, ja seksittömyys tai vähäseksisyys on tilapäistä. Ei sellaisen kauden takia kannata muuten hyvää avioliittoa hajottaa.

Se taas jos tosiaan toinen on varma ettei enää seksiä, esim. olisi oivaltanut olevansa aseksuaali tms. Nuorempana ajattelin, että se olisi ollut eron paikka, ja se on ihan ok syy erota minusta edelleen. Itse kuitenkin nyt jo 50 v:nä en enää eroaisi seksittömyyden takia. Vanhemmiten voi tulla terveysjuttuja joiden takia seksi ei ehkä edes onnistu, ja en miestäni harkitsisikaan jättää jos näin kävisi. Enkä usko että hän minua. Hoitelisin ne tarpeet sitten itsekseni, kuten tein pitkänä sinkkukautena ennen kuin tapasin mieheni. Mutta silti ymmärrän niitä, joille seksi on niin tärkeää ettei avioliitto tunnu avioliitolta ilman sitä.

Vierailija
6/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään ei pidä tehdä yhtään mitään.

Vierailija
7/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat luvat vieraisiin tai ero.

Vierailija
8/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin inhottaa ja ällöttää kaikki seksiin liittyvä. En halua, en nauti, en masturboi. Ei käy edes mielessä. Kerran viikossa kuitenkin suostun seksiin. Paljon liukkaria ja lähetyssaarnaja ja toive, että olisi nopeasti ohitse. Vaihevuosista tämä alkoi. Nuorena olin seksin suhteen suht. normaali. Avioliitossa ollaan oltu 10 vuotta. Mieheni haluaa edelleenkin, mutta onneksi tyytyy tuollaiseen pikaiseen. Jos alkaisi vaikka nuolla mua (tai pyytäisi nuolla itseään), niin en suostuisi. Kyllä aika iso rahasumma pitäisi olla, että laittaisin edes harkintaan. 

Vierailija
9/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää ei saa. Se on selvä. Ja hyvässä suhteessa ymmärretään, että hautaan asti tuskin kukaan päätyy kolme kertaa viikossa seksiä harrastaen. Onko suhteessa rakkautta, jos toinen uhkaa pettämisellä?

Vierailija
10/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia häntä luopumaan itselleen tärkeistä asioista. Ero on ainut vaihtoehto tuossa teidän tilanteessa. Olette kumpikin aika itsekkään kuuloisia vieläpä.

T. Samassa tilanteessa oleva

Vierailija
11/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama jo muutama vuosi. Alan hakemaan seksiä muualta; yksi kiva ex-tyttöystävä kiikarissa.

M54

Vierailija
12/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Miksi olet parisuhteessa vai oletko? Et soisi toiselle, mitä itse et halua?

Vierailija
13/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole ANTAA eikä. OTTAA.. Jos ei miellytä niin ero. Mitä tätä vatkoo. Kukaan ei omista toista... Niiiiinnnn.

Vierailija
14/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus olla haluamatta seksiä. Suomessa aviopuolisoa ei saa raiskata tai edes pakottaa seksiin.

Puolisollasi on oikeus seksielämään. Suomessa liitosta saa erota, jos siinä ei ole onnellinen tai se ei tyydytä omia tarpeita. Mitään perusteluja ei edes tarvitse esittää. Eli puolisosi voi sanoa, että hän haluaa erota ja löytää parisuhteen, jossa seksuaaliset halut kohtaavat. Tai hän voi sanoa, että hän hakee seksinsä muualta mutta haluaa pysyä avioliitossa kanssasi, jonka jälkeen sinun on tehtävä päätös, haluatko jatkaa sellaisessa liitossa.

Vierailija
15/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pettämistä, jos siihen on puolison hyväksyntä. Parisuhteessa täytyy tehdä kompromisseja.

Sinun ei ole pakko harrastaa seksiä, jos et halua. Huomioi kuitenkin, että seksin kieltäminen myös puolisolta voi olla vaikea ja syvästi loukkaava asia puolisollesi. Jos puolisosi ei voi lainkaan toteuttaa seksuaalisuuttaan suhteessanne, se todennäköisesti vaikuttaa erittäin negatiivisesti hänen hyvinvointiinsa ja onnellisuuteensa.

Sinuna miettisin seuraavia asioita:

- miksi et halua seksiä puolisosi kanssa?

- onko jotain, mitä puolisosi voisi tehdä, jotta olisit edes silloin tällöin valmis seksiin edes hänen mielikseen, vaikka et siitä erityisesti itse nauttisi?

- tekeekö puolisosi sinun vuoksesi kompromisseja elämässänne?

- miltä sinusta tuntuisi, jos puolisosi kieltäisi sinulta jotakin, mitä ehdottomasti tarvitset? Esim. fyysisen läheisyyden tai kaverisuhteet

- jos et pysty/halua antamaan puolisollesi sitä, mitä tämä tarvitsee, oletko valmis hyväksymään sen, että puolisosi hakee sitä muualta?

Tämän jälkeen keskustelkaa asiasta avoimesti.

Vierailija
16/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluton osapuoli on nainen, niin miehen pitää tietenkin tähän tyytyä ja kärvistellä. 

Mutta jos haluton osapuoli onkin mies, niin nainen saa vapaasti pettää. Tietenkin!

Ei tämä ole vaikeeta hei. 

Miksi ajattelet noin?

Vierailija
17/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat jatkaa avioliittoa?

Vierailija
18/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Tämä voi tulla nyt järkytyksenä sinulle, mutta suurelle enemmistölle ihmisiä seksi ja paneminen ovat hyvin tärkeitä asioita elämässä.

Vierailija
19/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu niistä kumppaneista, että mitä haluavat ja miten olemisensa kokevat, jotkut eivät voi edes kuvitella elävänsä parisuhteessa ilman, mutta toisessa ääripäässä pystyy sietämään toista vaikka ei olisikaan kanssakäymistä, eikä voi mitenkään olettaa pysyvän aina samanlaisena vaan siiten pitää ymmärtää varautua että suhde voi muuttua toisenlaiseksi kuin mitä alunperin oli.

Vierailija
20/28 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi erota jos muuten on ok - jopa hyvä suhde? Saattaa olla että on olemassa joku toinenkin pariskunta jolla on sama ongelma ja näin 2 varattua voi antaa toisilleen sen mitä puolisot ei halua. 

Win win, FWB tai miksi sitä haluaakaan kutsua. 

Ilman muuta antaisin mieheni hoitaa asian muualla jos minua ei kiinnostaisi fyysinen puoli. Mutta diskreetisti, siten ettei mun tarvitse tietää siitä eikä se saisi vaikuttaa parisuhteeseemme muuten.

Meillä tosin ongelma on toisinpäin, mua panettaa kuin pientä oravaa ja lisäksi kaipaan läheisyyttä niin että sattuu mutta mies voi unohtaa asian kuukausiksi. Huomasin kuinka vakava tilanne on kun yhdessä työtilaisuudessa muutama viikko sitten vanha miespuolinen ystäväni halasi minua. Otti syliin, piti lähellä vain muutaman sekunnin mutta AH niin lämpimästi ja välittävästi. En ole vieläkään päässyt siitä yli vaikka kyse oli vain kaverillisesta halauksesta! Omalta mieheltä en saa edes sellaisia, taputtaa kuin koiranpentua. 

Voisin hyvin ottaa vaikka kerran kuukaudessa tuollaiset halaustreffit, toki siinä on nopeasti pöksyt märkänä kun niin hyvältä tuntuu! Sitten jaksaa taas kumppanuussuhdetta kotona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi