Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin opiskella englantia jota tarvitaan kaupan kassalla tai esim. CM infopisteellä työskentelyssä?

Vierailija
16.02.2023 |

Asiakaspalveluun, jossa käsitellään tuotepalautuksia, reklamaatioita ja yleisiä kaupassa vastaan tulevia asioita?
Olen etsinyt youtubesta videoita, mutta näin ruohonjuuritason materiaalia vaikea löytää aikuisille.
Pohjaa on, mutta ruostunutta.
Olisin erittäin kiitollinen avusta

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistossa on monen tason kursseja.

Vierailija
2/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla ei paljoa englantia tarvitse tervehdyksen ja numeroiden lisäksi. Niiden opettelusta löytyy varmasti materiaalia. Youtubesta kun etsit grocery store vocabulary, niin löytyy paljon videoita ruokakauppasanastosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vaikka Duolingo?

Vierailija
4/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu?

3. luokalla on tervehdykset ja numerot. Yläkoulussa viimeistään kaupankäynnin sanasto.

Vierailija
5/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pk- seudulla, niin FinnBritillä on erittäin hyviä kursseja ja opettajia. Tosin opetus mielestäni aika tyyristä, mutta takuulla sen arvoista. Sieltä voit saada vaikka sinulle räätälöityä yksityisopetusta.

Vierailija
6/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duolingo, työväenopiston kurssit, youtube.

Vierailija
7/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa ja lukiossa useimmat oppivat ne englannin kielen perusteet ja kieliopin.

Perussanavarastoa voi laajentaa opiskelemalla kaupan alan erikoissanastoa

mm. näiden linkkien takaa:

https://quizlet.com/296436764/kaupan-alan-sanastoa-englanniksi-flash-ca…

https://fi.speaklanguages.com/englanti/sanasto/ostoksilla-k%C3%A4yminen

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/12/12/osa-3-kaupanalan-englantia

Vierailija
8/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin AMK? Itse olen suorittanut tradenomiopintoihini liittyen liike-elämän kielikursseja, ehkä niitä löytyy myös asiakaspalvelunäkökulmasta? Meillä töissä on parhaillaan tarjolla ruotsin kurssi asiakaspalvelijoille, mutten muista kouluttajaa.

Vierailija
9/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duolingo, työväenopiston kurssit, youtube.

Lisäksi suosittelen kaupan alan sanojen pänttäämistä quizletin avulla. Toimii kaikkeen kielten opiskeluun ja usein myös tiettyjen kurssien ja oppikirjojen taustalle on tehty sanastoja.

Vierailija
10/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisopistossa on monen tason kursseja.

Jos ap haluaa opiskella juuri nyt, tämä ei taida auttaa kesken lukukauden.

Vierailija
11/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kyse on siitä, ettei ole rohkeutta, koska ei ole laajaa sanavarastoa. Siten sanojen pänttääminen ja työväenopistojen keskustelukurssit kannattaa. Kielen käyttäminen kasvattaa rohkeutta puhua kieltä. Tsemppiä!

Vierailija
12/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaoppilaitosten englannin kielen oppikirjat.

Siellä löytyy kaupallista sanastoa, business englantia, erityisesti näitä palautuksia ja reklamaatioita koskien.

Tosin kirjeenvaihto on näissä jutuissa ykkönen, mutta kyllähän sieltä suulliseen kanssakäymiseenkin oppia saa.

Puhekieli on erilaista kuin kirjeenvaihdon kieli. Selviää vähemmällä business-slangilla.

Missä citymarketissa on niin paljon englanninkielisiä turisteja että tämä asia sinua huolestuttaa.

Luulis että olisit ihan stockmannille menossa töihin.

Vierailija
13/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI siellä ole tuontasoista, ja onko edes tarvittavaa sanastoa. Suomi- englanti on, mutta onko minkä tasoista?

Vierailija
15/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duolingolla on vaikea opiskella englantia, koska siellä ei ole suomea käyttöliittymäkielenä. Pitäisi siis olla todella vahva toinen kieli, kuten saksa, jolla käyttää appia englannin opiskeluun. Esim minä käytän Duolingoa saksan ja ranskan opiskeluun niin, että appi on englanniksi.

Vierailija
16/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä Cittarin infopisteellä. Ihan oman pihelimen google kääntäjää siellä käytän.

Yleensä ongelma on ulkomaisten asiakkaiden kanssa se, että he eivät osaa sanoa asiaansa suomeksi eivätkä englanniksi, eivätkä ymmärrä myyjän vastausta suomeksi eivätkä englanniksi. Tällöin kysyn puhuuko hän esim ranskaa (kysymyksen olen opetellut kysymään ranskaksi youtuben avulla) jonka jälkeen kirjoitan suomeksi google kääntäjään ja näytän asiakkaalle käännöksen.

Vierailija
17/17 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista ja hyödyllisistä vastauksista! Lisää saa tulla. Nyt lähden töihin ja koitan vähän edes uskaltaa puhua englantia. Olen myös siis hiukan iällä jo, oppiminen ei ole niin helppoa kuin ennen ja kaupan alalle vasta tullut ihan muista hommista, enkä arvannutkaan kuinka paljon tätä nykyä sitä tarvitaan pienemmässäkin kaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän