Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teams mikrofonin avaus

Vierailija
16.02.2023 |

Laitoin äsken mikrofonin kiinni täysin varmasti. Jälleen oli sellaisen opettajan tunti joka avasi mikrofonin. En nyt tiedä kuuliko asiaa koko luokka. Toivottavasti ei, koska oli henkilökohtainen asia. Olin ojentuneena sivulle päin ja takaisin kääntyessä luki että joku muu olisi mykistänyt minut. Saan kavereilta tietää oliko asia näin, että kaikki kuulivat mitä puhuin. Kysymys kuuluu saako joku avata sun mikrofonin. Onko se laissa sallittua. Tietokone on pöydällä ja itse en pystynyt millään avaamaan. Mennäänkö liian henkilökohtaiselle tasolle. Itse en siis teamsiä ole vaatinut, mutta koronan jälkeen opettajat ei ole jaksaneet tulla koululle!!! Jos heillä on vaan patin tunnin päiviä ja aduvat edempänä. Mielestäni kotona muun perheen on oikeus puhua ettei koko luokka kuule.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun perheen on oikeus puhua? Eikö sinun perheelläsi saa olla mitään oikeuksia sitten?

Vierailija
2/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaat sen kameran ja laitat siihen jelly jortikan eteen niin että kaikki näkee, ja soitat kaalimadon tunnaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka mikrofonin voi avata ulkopuolinen henkilö koneen ulkopuolelta? En ymmärrä.

Ettet nyt vaan tehnyt Lintilöitä?

Vierailija
4/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toinen ihminen voi avata sinun mikrofoniasi. Jos puhut jotain mikrofonin ollessa kiinni niin teamsissa näkyy ilmoitus että olet mykistetty, olisko siitä kyse? Itsekin joskus säikähdin että oliko mulla mikki päällä ja joku mykisti kun tuli tuo ilmoitus.

Vierailija
5/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla penaalin terävin kynä?

Vierailija
6/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen etänä kotona ja on joku palaveri, niin käsken itse muut siitä ympäriltä säätämästä, jotta saan ihan rauhassa hoitaa asiani. Laita itse mikrofoni kiinni, jos et saa muita kotona pysymään hiljaa.

Vierailija
7/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi oman koneensa kautta avata sinun mikrofoniasi.

Vierailija
8/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jätti mikin auki ja palaverin vetäjä laittoi muten päälle koska kuuli ap huutamisen perheelle kirosanojen kera.

Vierailija
9/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sen nyt vaan pystyy avaamaan kun jakaa niihin huoneisiin. Teamsiä pystyy käyttämään oikeasti yllättävän monipuolisesti. Minulla ei ole mitään palaveria vaan ihan peruskoulu tunti. Minä voisin mennä koululle,

Mutta opettajat eivät jaksa ajella Amk:n.

Mikrofonia on avattu usein ennenkin ihan opettajan toimesta, mutta on liittynyt johonkin tiettyyn tehtävään.

Kysymys kuuluu onko opettajalla oikeus avata ilman oppilaan lupaa? Tämän pystyy avaamaan se ei ollut ongelma vaan se saako niin tehdä! Koronan vuoksi ymmärsin ettei koulua pidetä kasvotusten, mutta enään ei ole syytä järjestää etänä. Muulla perheellä on myös oikeus olla kotona.

Vierailija
10/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi etten huutanut. Lapsi kertoi asiansa, mutta sellaisen mitä ei olisi kaikkien tarvinnut kuulla. Aikuisten kesken ei niin vakavaa, mutta jos joku kuuli ettei myöhemmin aiheesta kiusata..

Vierailija
11/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa AINA poistua siksi aikaa Teamsistä kun on lääkäripuhelu tms. On kuultu vaivoja, henkilötunnuksia jne. Liittykää puhelun jälkeen uudelleen. Ope ei tiedä oliko tekninen ongelma vai mikä.

Vierailija
12/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi etten huutanut. Lapsi kertoi asiansa, mutta sellaisen mitä ei olisi kaikkien tarvinnut kuulla. Aikuisten kesken ei niin vakavaa, mutta jos joku kuuli ettei myöhemmin aiheesta kiusata..

Opi pitämään mikki kiinni.

Vierailija
13/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi avata! Tätä on turha vääntää. Tätä on käytety todella paljon ryhmätehtävissä. Opettaja jakaa huoneisiin. Luokan esim kateen osaan ja avaa kaikkien mikrofonit !

Vierailija
14/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en avannut vaan opettaja avasi mikrofonin. Hitto kun on vaikea ymmärtää. Teamsillä pystyy avaamaan toisen mikrofonin kun jakaa ryhmiin.

Kysymykseni siis kuuluu onko se laissa sallittua. Ei siis sitä että pystyykö näin tehdä. Tiedän että pystyy kun käyttänyt melkein päivittäin pari vuotta. Mutta täällähän on tähän aikaan yleensä ne jotka eivät varmaan ole ikinä edes sitä käyttäneet.

Vierailija
15/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi avata! Tätä on turha vääntää. Tätä on käytety todella paljon ryhmätehtävissä. Opettaja jakaa huoneisiin. Luokan esim kateen osaan ja avaa kaikkien mikrofonit !

Ei opettaja tee tuota mauaaliesti, vaan se taitaa olla oletusasetuksena. Sama kun kaikki palaavat päähuoneeseen. Mikkiä kannattaa kytätä.

Vierailija
16/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei opettaja tee tuota mauaaliesti, vaan se taitaa olla oletusasetuksena. Sama kun kaikki palaavat päähuoneeseen. Mikkiä kannattaa kytätä.

manuaalisesti...

Vierailija
17/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en avannut vaan opettaja avasi mikrofonin. Hitto kun on vaikea ymmärtää. Teamsillä pystyy avaamaan toisen mikrofonin kun jakaa ryhmiin.

Kysymykseni siis kuuluu onko se laissa sallittua. Ei siis sitä että pystyykö näin tehdä. Tiedän että pystyy kun käyttänyt melkein päivittäin pari vuotta. Mutta täällähän on tähän aikaan yleensä ne jotka eivät varmaan ole ikinä edes sitä käyttäneet.

Kuule, voin aivan varmuudella sanoa, että Suomen laissa ei löydy mistään kohtaa jossa kielletään toisen mikrofonin avaaminen etäopetuksessa.

Vierailija
18/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se sinut on mykistetty -ilmoitus tulee ihan omista asetuksista, ja jos olet mölissyt siellä mikin takana puhelun ollessa käynnissä.

Tiedän, koska olen itsekin saanut saman ilmoituksen lukemattomia kertoja, ja ihan taatusti niissä satojen ihmisten seminaaripuheluissa kenelläkään ei olisi ollut mahdollisuutta näpelöidä etänä mun mikrofoniasetuksia.

Rauhoitu.

Vierailija
19/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla penaalin terävin kynä?

Ei hän ole kynä ensinkään, vaan pyyhekumi.

Vierailija
20/41 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei meillä kyllä aukea mikit koskaan automaattisesti. Ihan riviosallistujana välillä suljen muiden auki unohtuneita mikkejä, mutta en saa niitä avattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan