Valitanko turhasta, kestäisittekö te?
Noniin, tilanne seuraava:
Ollaan päälle kolmekymppisiä, 3 lasta (9 v., 4 v., 1 v.). Mies ei herää itse töihin. Useamman kerran viikossa joudun herättämään viime hetkellä, muuten yksinkertaisesti ei pääse ylös. Onneksi työ on sellainen, ettei työpaikan menetys ole suoraan seurannut näistä toistuvista myöhästelyistä. Mutta en pitäisi ihmeenä, jos joskus jopa siihen johtaisi. Mies ei siis herää herätyskelloon. Lyö sen kiinni. Tai nukahtaa illalla sarjaa katsoen niin, että puhelimesta on virta loppu eikä herätys toimi. Sama jos pitäisi viedä lapset hoitoon ja kouluun. Saattaa herätä vatsa 10 min ennen, kun koko porukan pitäisi olla autossa, mistä seuraa kaikille muille turhaa stressiä ja kiukuttelua.
Toinen asia on nuuska. Luvannut lopettaa lastenkin takia, mutta ei vaan lopu. Saattaa nukahtaa nuuska suussa meidän yhteiseen sänkyyn, tyynynpäällinen aamulla likainen ja nuuskapussi löytyy jostain sängystä tai sängyn vierestä maasta. Myös lapsia nukuttaessa on saattanut nukahtaa vanhimman lapsen sänkyyn nuuska suussa samoin seurauksin.
Taas tänään semmoinen aamu, että molemmat tapahtuivat. Vituttaa koko mies. Olen keskustellut. Tilanne on vuodesta toiseen sama. Mies valittaa seksin vähäisyyttä, mutta ei silti pysty itse muuttamaan edes näitä asioita, jotta voisin nähdä hänet edes neutraalissa valossa, enkä jatkuvan ärsytyksen ja pettymyksen läpi.
Mitä tekisitte? Olisiko teille deal breakereita vai valitanko pikku asioista?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tuo nuuskailu sängyssä on ihan puhdasta itsekeskeisyyttä mutta tuo nukahtelu ja heräämättömyys kuulostaa oudolta. Ehkä pitäisi käydä lääkärissä? Kilpirauhasesta ainakin voi johtua, varmaan muitakin mahdollisia syitä.
Tämäkin on ihan totta. Outoa se on, että toinen voi olla niin sikeäuninen ja vaikeasti herätettävissä ja nukahtaa niin outoihin tilanteisiin. Usein öisin herään esim. lasten heräillessä siihen, että miehellä pyörii edelleen joku sarja puhelimen näytöllä, kuulokkeet on korvissa, mutta on itse ihan täydessä unessa. Otan sitten kuulokkeet ja suljen puhelimen jne.
Viime yönäkin oli joku outo tilanne, että hän nousi unissaan istumaan sängyssä, raapi sängynviereistä seinää kynsillä aika kauan, lopetti ja raapi taas - ihan täydessä unessa siis. Kysyin, että onko hällä tarve mennä vessaan, ja lopulta sain heräteltyä niin, että selvisi, että on pissahätä. Löysi itse tiensä vessaan, mutta ensitöikseen siellä sammutti valot (valoja pidetään vessassa yöllä päällä vanhimman takia, toimii ikäänkuin yövalona). Olisi siis kussut pimeässä (minne, luoja tietää?). No, ehkä tätäkin olisi hyvä selvittää, että onko ihan tervettä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nuuskailu sängyssä on ihan puhdasta itsekeskeisyyttä mutta tuo nukahtelu ja heräämättömyys kuulostaa oudolta. Ehkä pitäisi käydä lääkärissä? Kilpirauhasesta ainakin voi johtua, varmaan muitakin mahdollisia syitä.
Tämäkin on ihan totta. Outoa se on, että toinen voi olla niin sikeäuninen ja vaikeasti herätettävissä ja nukahtaa niin outoihin tilanteisiin. Usein öisin herään esim. lasten heräillessä siihen, että miehellä pyörii edelleen joku sarja puhelimen näytöllä, kuulokkeet on korvissa, mutta on itse ihan täydessä unessa. Otan sitten kuulokkeet ja suljen puhelimen jne.
Viime yönäkin oli joku outo tilanne, että hän nousi unissaan istumaan sängyssä, raapi sängynviereistä seinää kynsillä aika kauan, lopetti ja raapi taas - ihan täydessä unessa siis. Kysyin, että onko hällä tarve mennä vessaan, ja lopulta sain heräteltyä niin, että selvisi, että on pissahätä. Löysi itse tiensä vessaan, mutta ensitöikseen siellä sammutti valot (valoja pidetään vessassa yöllä päällä vanhimman takia, toimii ikäänkuin yövalona). Olisi siis kussut pimeässä (minne, luoja tietää?). No, ehkä tätäkin olisi hyvä selvittää, että onko ihan tervettä.
-ap
:D Varmasti rasittavaa, onkohan miehesi kissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No huh huh. On sulla elämä. Eihän tuo ole lähellekään normaalia. Tietysti, kun Oikein Paljon Rakastaa, niin hoitaahan sitä vaikka miten oudon miehen. Kokonaisuus on niin erikoinen, etten ihmettele, että se vanhimmainen lapsi on niin häiriöherkkä, perheenne tasapaino on aivan vinksallaan, ja sinä vaan jaksat?
HV joku nuuskuttaja. Saman tien heittäisin äijän mäkeen jos alkaisi nuuskaamaan.
Ihan hyviä neuvoja. Voin jättää herättämättä tietysti periaatteessa, mutta niinä aamuina, kun on miehen vuoro viedä lapset, en voi sitä lasten edun kustannuksella tehdä. Vanhin lapsistamme on niin herkkä ja tunnollinen, että myöhästyminen koulusta olisi hänelle järkytys ja johtaisi varmasti kauheaan itkukohtaukseen. Nuoremmat taas jäisi ilman aamupalaa hoidossa jne. Jos oltaisiin vain kahdestaan asia olisi huomattavasti yksinkertaisempi. Tosin silloin ei välttämättä oltaisi yhdessä enää muutenkaan.
-ap