Lapsella joka kerta treeneissä vatsa sekaisin
Joka ikinen treeni nyt parin kolmen viikon aikana on käynyt sama juttu. Lapsi soittaa mut hakemaan kun vatsa on sekaisin. Syö pari tuntia ennen niinkuin ennenkin. En tiedä missä nyt takkuaa. Ei sinne kohta edes kannata lähteä kun aina sama juttu. Ei kuulema kiusata.
Kommentit (44)
Lapsi on stressaantunut. Keventäkää arjen aikatauluja muutamaksi viikoksi ja yrittäkää sitten uudestaan, jos lapsi itse toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää laji joku voimistelu, taitoluistelu tms., missä on aika kovat vaatimukset ja varmasti stressaavaa?
Futsal. En usko tuon ottavan siitä stressiä. Kovasti odottaa treenejä. Ap
Tutkisin asian tarkemmin. Tuo, ettei kiusata voi tarkoittaa, ettei kiusata tai ettei uskalla kertoa kiusaamisesta. Onko siellä myös vanhempia lapsia, onko lapsesi voinut kuitenkin joutua jonkun painostuksen tai muun kohteeksi? Yhteys valmentajaan?
Nuuska aiheuttaa juuri tuota ennen kun elimistö tottuu. Yleensä kuukausi aloituksesta oireet helpottaa.
Saat kyllä heittää hyvästit lapsesi ammattiuralle. Stressivatsa on ehdoton no-no vaativammalle tasolle siirryttäessä harrastuksessa kuin harrastuksessa.
Jännittää, eli nyt pitäis saada tuo homma/ matka sinne mieluisaksi. Meillä oli vastaava, mutta muutettiin sinne meno matka kivaksi, eli käytiin huoltikselta ostamassa "herkkuja" jotka syötiin harjoitusten jälkeen. Oli kyllä karkkia, eli pikku patukoita jim, suffeli jne....tykkäsi kyllä harjoituksista, mutta jännitti niitä. Tällä konstilla jännitys poistui ja nyt nauttii harjoituksista ja enää ei edes tarvitse noita herkkuja. Otetaan vaikka eväsleipä kotoa, joka syödään sitten harjoitusten jälkeen.
En usko stressiin kun itse haluaa tuonne mennä. Sanoo että ei kiusata ja koska haluaa treeneihin mennä, niin en sitä epäile. Jos kiusattaisiin, tuskin haluaisi mennä.
On 14v en usko nuuskaan tai energiajuomiin. Ap
Ehkä jokin suolitulehdus joka ärtyy jossain likkeessä
Kipeileekö vatsa? Siskollani oli usein vatsa kipeänä treeneissä. Paljastui syyksi myöhemmin joukkueen sosiaaliset ongelmat. Oli kiusaamista ja kuppikuntia.
Vierailija kirjoitti:
Miksei käy treeneissä vessassa?
Eipä se auta, kun mahakipu ja ripuli jää pidemmäksi aikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
No periaatteessa voisi olla, mutta muuten ei ole vatsakipuja. Syö kaikkea, eikä ole allergioita. Ainoastaan juostessa menee vatsa sekaisin. Ap
Jos suolen kunto epäilyttää niin verikokeeseen selvittämään tulehdusarvot
Vierailija kirjoitti:
En usko stressiin kun itse haluaa tuonne mennä. Sanoo että ei kiusata ja koska haluaa treeneihin mennä, niin en sitä epäile. Jos kiusattaisiin, tuskin haluaisi mennä.
On 14v en usko nuuskaan tai energiajuomiin. Ap
Usko ei ole tiedon väärti. Voi jännittää vaikka haluaisikin osallistua harrastuksiin. Esim. minua jännittää ihmisten näkeminen vaikka siitä tykkäänkin. 14 v ja energiajuomat on nykyään ihan normi, jos ette ole missään untuvassa eläneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No periaatteessa voisi olla, mutta muuten ei ole vatsakipuja. Syö kaikkea, eikä ole allergioita. Ainoastaan juostessa menee vatsa sekaisin. Ap
Googlaa juoksijan vatsa.
No kyllähän palloa potkittaessa lähtee suoli liikkeelle helpostikin.
Jos mun lapsellani olisi tuollaista niin jäisin paikalle seuraamaan treenejä
Jos potkaisee liian kovaa palloa niin peräsuoli voi tulla pihalle.
Joku energiajuoma tai muu treenirutiini?