Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäkokoisia vaatteita 4-vuotiaalle?

20.11.2006 |

Haluaisin ostaa jotain kivoja vaatteita mieheni siskon tyttärelle, joka täyttää kohta 4 vuotta. Mutta minulla ei ole aavistustakaan hänen pituudesta eikä vaatteiden koosta. Voisiko joku, jolla on 4-vuotias tytär, kertoa minkäkokoisia vaatteita te käytätte? Kyseessä on paitoja tai aluspaitoja. (Halusin tilata jotain erikoista esim. Ruskovillasta, silkkisen tai luomupuuvillapaidan yms.)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on ostaa vielä yhtä kokoa suurempi eli 116 ensi talvea varten. Tai jos se on pienikokoinen, niin kaappiin odottamaan. Voit kyllä mielestäni ihan hyvin kysyä vaatekoon ja tarpeenkin. Meillä esim. kaapit pursuaa sopivankokoisia vaatteita ja mieluummin ottaisimme lahjaksi seuraavaa kokoa.

Vierailija
2/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3,5-vuotias käyttää nyt 110-116 kokoisia vaatteita, joten en enää 4-vuotislahjaksi toivoisi 110-senttisiä.

Vierailija
4/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isokokoinen tyttö ja niin ihana kuin on saadakin vaatteita, valitettavasti monet ovat olleet liian pieniä. Tyttö täyttää kohta 4v ja käyttää nyt 116 vaatteita. Esim. ennätys oli kun 3v synttärilahjaksi sai mekon, joka tarkoitettu 6v ja sopiva oli. Eli peesaan edellistä, kysy ehdottomasti koko etukäteen tai vaihto-oikeus.

Vierailija
5/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö kulkee keskikäyriä, ja käyttää nyt 104 cm vaatteita. Hänkin täyttää siis kohta 4 vuotta. Ulkolaiset vaatemerkit ovat yleensä pieniä suomalaisille lapsille, kun taas kotimaiset ovat reilumpaa kokoa. Ruskovillan tuotteet eivät ole minulle tuttuja, mutta jos pystyt niin kysäise kauppiaalta ovatko vaatteet reilun kokoisia. Itse olen pyytänyt lahjaksi 110 cm vaatteita. Ne riittävät ehkä tuonne ensi syksyyn saakka.

Vierailija
6/10 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin niinpäin, että varsinkin tuolle keskimmäiselle tulee aina liian suuria vaatteita. Ikää 5v ja vaatekoko pääsääntöisesti 98cm. Onneksi on isosisko, jolla voi aluksi käyttää ;) Olen sanonutkin kummeille ja mumeille, että kysyvät koon, ennenkuin ostavat. Pehmeät paketit on meillä suuresti tyttöjen (ja äidinkin) mieleen, mutta harmitus on suuri, kun kasvunvaraa on niin, että saattaa tuolla hitaastikasvavalla 5-veellä mennä monta vuotta ennenkuin vaate on sopiva!

Vierailija
7/10 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaisi kyllä myös se jos tulisi niin isoja lahjavaatteita että jouduttaisiin vuosia säilyttelemään kun se on vähäisen tilan takia hankalaa. Ja vertailun vuoksi minulla on 6v. tyttö joka käyttää 104-110cm vaatteita.

Vierailija
8/10 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syksyllä 4 v täyttänyt poika 115 cm ja pk:ssa samanikäinen " tyttöystävä" , joka on poikaani pidempi;)

Vierailija
9/10 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vastauksista huomaa, niin koot vaihtelee paljon samanikäsillä lapsilla. Meillä 4-vuotias poika ja käytössä koot 98-104, joten en todellakaan haluaisi hänelle lahjaksi vaatteita kokoa 116, koska ehkä kahden vuoden päästä niitä käyttäisi.

Vierailija
10/10 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttäisiin kokoa eikä vain luotettaisi mittataulukoihin tai muiden veikkauksiin, sillä eroja on tosi paljon..niin lapsissa kuin vaatevalmistajilla. Tässäkin listassa on huomattu, että koot voivat vaihdella 98-116cm. Tyttäreni paidat olisivat 122cm ja housut 116cm, joten pelkästään saman lapsen eri vaate voi olla erikoinen