Olenko outo kun odotan palautetta?
Olen tullut siihen tulokseen että joko minut on kasvatettu aikoinaan tosi oudosti tai sitten olen vain muuten outo;)
Olen nimittäin jo jonkin aikaa seurannut ihmisten käytöstä silloin kun myyn lastemme pieneksi jääneitä vaatteita.Periaatteenani on että kaikki vaatteet ovat sitä mitä lupaan, pesen ja silitän vaatteet ja pakkaan ne hyvin jne.Vaikka ostaja maksaa vaatteista niin jotenkin odotan että saisin edes lyhyen viestin jossa sanottaisiin " kiitos, saimme vaatteet" ....En kaipaa kehuja tms. , varsinkin kun joskus maut eivät mene yksiin mutta yleistä kohteliaisuutta.Enhän kaupastakaan lähde sanomatta " kiitos" .
Huuto. netti on taas luku sinänsä ja tuntuu ettei siellä suurin osa edes annan nykyään palautetta.Itse en viitsi palautetta myöskään pyytää joten sitten sitä ei vain anneta.Sinällään pikkuasia tämä kiitos juttu mutta välillä ihmetyttää mihin käytöstavat ovat kadonneet.
Taidan olla vähän niuho kun aina pidän kiinni siitä että itse kiitän, annan palautteen jne.
Kommentit (4)
Ehkä sähköposti koetaan jotenkin kasvottomaksi, eikä aina muisteta kohteliaisuutta sitä käytettäessä. Itse olen odotellut parisen viikkoa vastausta viestiin, jossa tarjouduin lahjoittamaan talvivaatteita. Nyt epäilyttää, onko viesti tullut perille vai onko tämä tapa ilmoittaa, ettei tarvitakaan.
myös huutonetissä olisi kiva jos aina sais palautteen palautteesta.
Ja kiittää kaupoista. Joskus lahjoitin muistaakseni kaks+ palstan kautta meille tarpeettomia lasten vaatteita ja minusta oli aivan käsittämätöntä kun lahjoituksen saaja ei edes vaivautunut paketin saavuttua perille laittamaan sähköpostilla " kiitos, paketti tuli perille" tms... En minäkään mitään ylenmääräisiä kehuja ja kiitoksia odota, mutta jotain käytöstapoja sentään.
Et mielestäni ole outo. Minustakin on hyvä tapa ilmaista jollakin tavalla että on saanut esim. paketin perille.
Muutenkin tuntuu välillä ihmisiltä nuo käytöstavat olevan hukassa. :)