Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mietteitä sinussa herättää tuttavan tapa kysyä aika ajoin kuulumisia tekstiviestitse ilman, että hän itse kertoo omista kuulumisistaan?

Vierailija
14.02.2023 |

Minä vastaan hänelle kyllä, tosin nykyään hyvin suppeasti. Hän on entinen työkaverini vuosien takaa. (Tänään tuli taas Mitä kuuluu? -viesti.) Pitäisiköhän minun sanoa hänelle hyvästi? Tämä on jotenkin niin yksipuolista touhua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi vain positiivista, että joku olisi kiinnostunut minun kuulumisistani sen sijaan, että viestittelee vain kun itselleen on tapahtunut jotain, mistä haluaa kertoa.

Vierailija
2/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita sille että vastaan sulle vasta sen jälkeen kun sä olet ensin kertonut kuulumisistasi. Jos ei tämä käy niin se on sorot noo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itsekkin...

Vierailija
4/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmaan odottaa vastaukseksi kuulumisten lisäksi "no se minusta, mitäs sulle?" kysymystä ja pitää sinua törppönä kun et koskaan kysy hänen kuulumisiaan.

Vierailija
5/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä, kun ei tuollaista ole sattunut omalle kohdalle. Kun minä tiedustelisin sähköisesti, miten jollakulla menee, niin laitan myös sinne viestin perälän, miten itselläni sujuu.

Vierailija
6/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen tuttava?

Vierailija
7/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mietteitä. Ihan normaalia toimintaa. Kaikkea tekin jaksatte pohtia ja analysoida.

Vierailija
8/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikös se ole aika yleistä kysyä mitä kuuluu? jos ei oo nähny aikoihin vaikka voihan sitä sanoa,että mitäs tässä ja kertoa jotain jos haluaa ja kysyä sit et mitäs sulle? mun mielestä se on vaan yleinen tapa kysyä: mitä kuuluu?

Vierailija
9/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mietteitä herättää? No, tuttava on kiinnostunut minusta. Hänellä ei ehkä itsellään ole mitään kerrottavaa tai hän kokee kohteliaampana lähestymistapana kysyä toisen kuulumisia ensin ja odottaa vastakysymystä ennen kuin vuodattaa omia asioitaan. Ihmisillä vaan on erilaisia tapoja.

Vierailija
10/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amismuija?

Vierailija
11/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amismuija?

Joo. 7 lapsen yksinhuoltajaäiti ja alkoholisti.

Vierailija
12/20 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, olisi luultavaa että hän olisi vuosien mittaan ehdottanut näkemistä ja siitä sitten olisitte normaalisti kaverustuneet. Tuollainen "mitä kuuluu" -homma ilman että on ystävyyttä on ikään kuin jonkinlaista tarkistamista ja halua saada tietoja, utelemista. Toki kannattaa kysyä takaisin aina että mitä kuuluu. Jos hän ei vastaa kuin kahdella sanalla, niin on selvää että hän haluaa vain tietää utelemisen takia sinun elämäsi asiat. 

Outoa on. 

Vierailija
13/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on kohtelias eikä lähesty sinua omia juttujaan kertoen. Ehkäpä hän odottaa sinun kysyvän hänen kuulumisiaan, ennen kuin kertoo niistä. Ei tyrkytä itseään.

Vastavuoroisuutta. Näin se normaalisti menee.

Kysytkö itse koskaan hänen kuulumisiaan?

Vierailija
14/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mietteitä herättää? No, tuttava on kiinnostunut minusta. Hänellä ei ehkä itsellään ole mitään kerrottavaa tai hän kokee kohteliaampana lähestymistapana kysyä toisen kuulumisia ensin ja odottaa vastakysymystä ennen kuin vuodattaa omia asioitaan. Ihmisillä vaan on erilaisia tapoja.

No ei tienkään vuodateta ensin omia asioita, vaan odotetaan se vastakysymys, että mitä sulle kuuluu?

Vierailija
15/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on yksipuolista viestittelyä. Eli oma-aloitteisesti et pitäisi yhteyttä.

Mitä vastaa, jos itse kysy, että mitä sinulle kuuluu? Jos ei kuulu mitään, niin lopettaisin myös omien kuulumisien kertomisen, koska on vaan utelias.

Itsellä eräs sukulainen myös koko ajan kyselee sitä ja tuota asiaa elämässäni ja on hyvin kiinnostunut. Minä kyllä kerronkin, koska olen aika avomielinen ihminen. Joskus vaan tulee ontto tunne, koska hän ei halua kertoa omista kuulumisistaan. Sitten kuulee niitä kuulumisia kuitenkin muualta.

Oikein kuulusteluakaan toisen asioista ei viitsi pitää, koska tuntuu ahdistelulta kun huomaa, ettei halua puhua.

Menee ehkä sitten siihen, että en itsekään enää kerro asioistani.

Vierailija
16/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä nuo kyselevät ihmiset. Kyllä minä kerron sitten ihan kysymättä kuulumisiani jos olen sillä tuulella. Tietysti kysyn ensin, että haluaako henkilö kuunnella minua vai häiritsenkö. Usein itse saan kysymykseeni, että mitä kuuluu, ei tässä mitään erikoista. Puhutaan sitten vaan ihan yleismaailmallisista asioista jos kenellekään ei mitään kuulu.

Sitten ehkä somessa avaudutaan hyvinkin henkilökohtaisista asioista, vaikka kukaan ei niistä edes kyselisi. Jossain tosi-tv ohjelmassa halutaan kertoa kaikki syvimmätkin salat. Ei haittaa, vaikka tulisi p:skaa silmille.

Vierailija
17/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vain tarkistaa onko numerosi voimassa jos ette ole muuten tekemisissä.

Vierailija
18/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kursseilla, joissa en erityisemmin jutellut kenenkään kanssa. Kuitenkin yksi kurssilaisista laitteli minulle  aika ajoin juuri tuollaisia mitä-kuuluu-viestejä, joihin vastasin lyhyesti. Samalla kysyin, miten hänelle kuuluu. Muistin jopa jonkun hänen harrastuksensakin ja kysyin  siitäkin. Ei ikinä vastausta. Lopulta laitoin vain peukun  hänen viesteihinsä ja siihen ne viestit loppuivat.

Vierailija
19/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka harastavat tuota  dikimailmassa. Itsestän eivät puhu mitään,  vaikka kuinka kysyy. Itse jättänyt viestitelijät taakseni.Jos ei voi kohdata livenä samaa kaupunkia kun asutaan, ystävät ,kuin sukua.Eikä olla oikea vuorovaikutuksessa.Niin on kyse ihan muusta kuin ystävästä tai sukulaisuudesta.

Vierailija
20/20 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tienkään vuodateta ensin omia asioita, vaan odotetaan se vastakysymys, että mitä sulle kuuluu?

Onpas vaikeeta. Tarkoititko, että tämä viestittelijä haluaisi kertoa omia kuulumisia, mutta sen sijaan kyselee toisen kuulumisia. Kyllä nyt sitten voisi ihan niistä omistaankin kertoa jos toisen asioita utelee ja toinen kertoo. Siis ilman mitään vastakysymysten odottelua. Jos noin vaikeeta on seurustelu niin antakaa olla.