Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman pelottavin lintu

Vierailija
14.02.2023 |

Onko Harpy Eagle maailman pelottavimman näköinen lintu? Sehän on valtavan kokoinen, sen pesään mahtuu ihminenkin makoilemaan ja se näyttää todella hurjalta naamaltaan. Katso kuvat. Tuollaista ei mielellään metsässä yöllä näkisi.
https://www.sunnyskyz.com/uploads/2018/07/c2cbj-harpy-eagle-3.jpg
https://www.oneearth.org/bird-alive-what-the-devil-is-a-harpy-eagle/

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pelottavin lintu on varis.

Sellainen äkäinen asuu jossain lähistölläni.

Voisi sanoa, että kaikki massiiviset linnut ovat pelottavia, varsinkin jos ottavat kontaktia ihmiseen.

Vierailija
22/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepinkäiset seivästävät saaliinsa pensaiden piikkeihin. Hiiret, sisiliskot, sammakot ym. On keskikokoinen varpuslintu, eikä mitenkään pelottavan näköinen, mutta pelottavaa tuo seivästäminen ja saaliin kituminen piikeissä.

Ja Galapagos saarilla on verta syöviä pikkulintuja. Vampire finch englanniksi, ja finchhän on peippo.

Nykyään osaan suhtautua niin, että tuo on kiehtovaa, mutta lapsena Avaraa luontoa katsoessani järkytyin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarujen harpyijan esikuva. Minusta korppi on jotenkin sellainen "mulle et ala"-lintu

Korpeilla on ikävä maine, mutta todellisuudessa ovat upeita ja älykkäitä lintuja.

Meidän lähimetsässä on vuosia asunut korppi ja aina välillä sen kuulee, joskus näkee korkealla puussa. Siinä on jotain alkukantaista ja majesteettista ja aina jään kuuntelemaan ja ihmettelemään. Puhuisin ehkä jopa viisaudesta mieluummin kuin älykkyydestä.

Vierailija
24/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi sanoa, että kaikki massiiviset linnut ovat pelottavia, varsinkin jos ottavat kontaktia ihmiseen.

Olen jo 3 kevättä putkeen saanut turpiini variksilta ja joka kerta se säikäyttää yhtä paljon. :D Kuuluu vaan suhahdus, jokin repäisee hiuksia ja kerran taisi nokalla paukauttaa kalloonkin. Siihen aikaan kun poikaset lähtee pesästä kukaan ei ole turvassa.

Meidän talkkari päätyi tikattavaksi lokkiemon takia.

Vierailija
25/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on pelottavan näköisiä mutta tietääkseni ihan lutuisia luonteeltaan.

Laiskiaiset (joskus pikkulapset ja koirat) saattaisivat olla toista mieltä

Vierailija
26/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 3 kevättä putkeen saanut turpiini variksilta ja joka kerta se säikäyttää yhtä paljon. :D Kuuluu vaan suhahdus, jokin repäisee hiuksia ja kerran taisi nokalla paukauttaa kalloonkin. Siihen aikaan kun poikaset lähtee pesästä kukaan ei ole turvassa.

Mulla on kämmenessä arpi, kun kaaduin teininä asvalttiin varisemon hyökätessä päälle! Joku Äitivaristen uhrit RY pitäisi varmaan perustaa.

Noita lokkeja en edes muistanut, vaikka kävin viime kesänä monta kertaa lähellä kuolemaa. Siivosin isoa toimistokompleksia ja mun piti mennä rakennuksesta toiseen ulkokautta. Sisäpihalla pesi lokkeja. Joskus ne vaan tuijotti, mutta joskus tulivat kaikki hulluiksi ja kävivät päälle. Aloin pitämään sateenvarjoa mukana suojana.

Vierailija
27/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun seudun varis on niskani yläpuolella, kun fillaroin töihin päin. Ihan hirveä tunne, kun näen sen varjon edessäni. Sitten kun se jonain päivänä on niskassani kiinni. Joka kevät sama homma.

Hirveä raakunta vielä päälle.

Aggressiiviset linnut ne pelottavia ovat, eikä mikään lintu ole pelottava ulkonäkönsä takia itselleni.

Vierailija
28/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho :o en ollut ennen tiennyt että tuommoisiakin lintuja on. Hienon näköinen.

Vierailija
29/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoebill on tosiaan hurjan näköinen, ihan suoraan dinosaurus, ja kuulostaa konekivääriltä kaiken päälle.

Vierailija
30/33 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/33 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus :D

Vierailija
32/33 |