1,5 tunnin työmatka ja nettona lisää 300e/k, lähtisitkö?
Tarjolla mahdollisesti päällikkövirka, pikkukaupungista. Työmatka 1,5 h ja nettona saisi nykyiseen palkkaan 300e/k lisää. Nykyinen palkka 3400e, uudessa tehtävässä olisi ollut 4000e.
Päällikkövirasta voisi toki ponnistaa johtajan virkaankin. Käytännössä tuo 300e netto lisää palkkaa sulaisi polttoaineeseen.
Kommentit (41)
Jos nykyinen työ olisi myrkkyä, lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos työpaikalla pitää käydä vain kerran viikossa niin harkitsisin. Jos vaatii päivittäistä läsnäoloa niin en todellakaan. Mulle 30min työmatka on aivan maksimi päivittäin kuljettavaksi.
Etätyö-ohje oli 1-2 päivää viikossa. Eli sekään ei kuulostanut kovin hyvältä. Nykyisessä paikassa etätyöpäiviä saa tehdä max 60% kuukauden työpäivistä. Mutta työmatka kun on 800m, niin ei tarvitse sen takia.
Jos olisi kyseessä suoraan esim. teknisen johtajan virka ja kuukausipalkka 5000-6000 e/k niin kuin noissa yleensä on, olisi tilanne eri.
ap
Vierailija kirjoitti:
No en missään nimessä suostuisi kolmen tunnin työmatkoihin vaivasen 300 euron takia.
Kuitenkin työttömien pitää hakea töitä noin kaukaa ja huonommalla palkalla. Ja sitten haukutaan pystyyn jos ei hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en missään nimessä suostuisi kolmen tunnin työmatkoihin vaivasen 300 euron takia.
Kuitenkin työttömien pitää hakea töitä noin kaukaa ja huonommalla palkalla. Ja sitten haukutaan pystyyn jos ei hae.
Niin no, ap:lla on jo työpaikka että pikkasen eri asia.
Neljällä tonnilla en edes pieraise saati sitten matkusta tuollaista työmatkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiantuntija- ja päällikköhommiin mitään elämäntapatyöttömiä ja kouluttautumattomia edes palkata. Pätevyysvaatimuksetkin on olemassa ja ilmoituksissa mainittu.
En todellakaan lähtisi, jos muutto ei olisi vaihtoehto.
Mä olen yhden kesän ajan kulkenut junalla Tampere-Riihimäki -väliä töiden vuoksi ja se on ollut tähänastisen elämäni ilottomin ja hirvein kesä, en voi oikeasti suositella kenellekään. Mulla se yhdensuuntaisen työmatkan pituus kohosi ihan himpun yli 1,5 h, kun ottaa huomioon matkat kotoa asemalle ja asemalta töihin. Puhumattakaan sitten, että tuota pitäisi tehdä ajaen säällä kuin säällä, ei ikinä! Ollaksesi noin kahdeksalta aamulla töissä lähdet kotoa 6.40 ja kotona olet normimittaisen työpäivän jälkeen n. klo 18. Sitten kun ihmisen pitää jotain syödäkin, on kotitöitä tehtävänä, suotavaa olisi vähän liikuntaakin harrastella välillä ja näin, niin elämään ei mahdu enää MITÄÄN muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiantuntija- ja päällikköhommiin mitään elämäntapatyöttömiä ja kouluttautumattomia edes palkata. Pätevyysvaatimuksetkin on olemassa ja ilmoituksissa mainittu.
Ja kaikki työttömät on elämäntapatyöttömiä ja kouluttamattomia?
T. Työtön joka oli 25v töissä ja useita koulutuksia
Täysin kiinni tilanteesta kotona. Jos joutuisin tuollaiseen niin olisin sen yön-kaksi työpaikkakunnalla, mutta jatkuva ajaminen olisi aivan mahdotonta. Migreenikin raivostuisi.
Niin ja se, miten nopeasti voisi odottaa löytävänsä sen seuraavan paikan. Ja tuleeko sitten sama ongelma vastaan, mikä estää muuttamasta nytkin.
Ihmisten kannattaisi myös miettiä, josko esim.sairastumisen vuoksi, ei voisi kulkea omalla autolla. Kauanko työmatka silloin kestäisi 🧐. En itse lähtisi.
No, noi tiedot ei oikein vielä riitä. Pelkän palkan takia ei tietenkään kannata, mutta jos työssä on muita etuja tai saisi tärkeää työkokemusta ja elämäntilanne sallii, niin ehkä sitten. Ja jos saa tehdä edes osittain etänä.
Aika pieni korvaus loppujen lopuksi menetetystä vapaa-ajasta. Jos onnistuisi tehdä vähintään 80 % etätyötä, saattaisin harkita, mutta muuten ei missään nimessä.
Eikö sossutädin opetukset ole menneet kaaliin. Kannattaa nollavoutilla tai miinulsellakin tehdä jotain, jos vähän parempaa odotettavissa sitten joskus. Tuo pätee kyllä opiskeluaikaan, mutta ei ehkä kaikkiin tilanteisiin. Ap:lle sanoisin, että jos melko pian odotettavissa ylennystä ja tulojen lisäystä niin sitten.
Minä kuljin puolitoista vuotta töissä tunnin ajomatkan päässä, silloin kun olin vielä lapseton. Ja vaikka välillä, jos päivä vaikka venähti, pystyin jäämään sukulaisille yöksi, niin oli se kyllä melko hirveää. Niinä päivinä, kun en voinut käyttää omaa autoa, julkisilla tuo matka kesti melkein kaksi tuntia. Enää en ryhtyisi. Tiedän, että monelle tuo on ihan normaalia, mutta itse en jaksaisi. Tarvitse palautumisaikaa ja haluan, että vapaa-aikaa jää muuhunkin kuin pakollisiin kotihommiin ja nukkumiseen.
Työmatka 1,5 h suuntaansa? Riippuisi elämäntilanteestani. Vuoden verran kävin töissä puolentoista tunnin matkan päässä (suuntaansa), mutta kieltämättä se väsytti. Niinpä vaihdoin lähemmäs, kun löysin työpaikan lähempää. Mutta samalla putosi palkka, menetin muita etuja ja tehtävänkuva on huonompi. En kuitenkaan kadu, koska jos olisin jäänyt alkuperäiseen työpaikkaan, en mitenkään olisi voinut ottaa koiraa. Päivät olisivat olleet ihan liian pitkiä, vaikka puoliso onkin apuna sen ulkoiluttamisessa.
Jos työmatkan voi kulkea linja-autolla tai junalla niin matkaan kuluvan ajan voi käyttää itselle mieluisalla tavalla, lisäksi matkan kustannukset ovat verovähennyskelpoisia.
Jos muutto paikkakunnalle on muutoin mahdollista, sillä saattaa olla vaikutusta elinkustannusten laskuun ja hyvinvointiin kun taloudellinen tilanne paranee. Työt todennäköisesti helpottuvat koska pienen paikkakunnan mittakaava on pienempi ja tahti kiireettömämpi kuin suuressa kaupungissa.
Riippuu monestakin asiasta. Yleisesti ottaen en kyllä uhraisi kolmea tuntia päivästä työmatkoihin. Mutta jos työllä olisi oikeasti hyviä vaikutuksia urakehitykseen, niin voisin harkita, mikäli voisi sopia osittaisesta etätyöstä. Parina päivänä viikossa pystyy kyllä tuohon venymään. Joka päivä en hinkkaisi tuollaista väliä. Jos on perhettä, niin vielä vähemmän. Näin sinkkuna ei niin väliä, vaikka muuttaisi työn perässä muualle.
Kartoita ihmeessä myös yöpymismahdollisuudet paikkakunnalta. Onko halpaa hostellia? Vuokramökkiä? Pienen yksiönkin voi saada halvalla pikkupaikkakunnalta työtukikohdaksi.
Minä kyllä lähtisin. Mutta tässä onkin selkeästi kyse kaupan kassaa kunnianhimoisemmasta ihmisestä.