Olen loukussa :( en haluaisi asua täällä enää
En viihdy enää ollenkaan täällä kodissamme. Olen vuosia sinnitellyt, yrittänyt laittaa kotia kivaksi, yrittänyt löytää hyviä puolia. Kyllä niitäkin on, mutta joku ääni vaan huutaa että tämä ei ole minun paikkani. Tämä on siis mieheni omistama talo johon muutin aikanaan. Ei minua siis yksin tämä talo häiritse, vaan ympäristö, sijainti, kokonaisuus. Olen 99% varma, ettei mieheni halua muuttaa täältä mihinkään. Tämä on hänelle tärkeä paikka. Työpaikka ihan vieressä ja kaikki. Ymmärrän kyllä. Jos minä todella haluan täältä pois, se luultavasti tarkoittaisi eroa. No en minä sitäkään halua, missään nimessä! En halua rikkoa perhettämme, meillä on kaksi pientä lasta. Onko joku nyt tai ollut joskus samanlaisessa tilanteessa? Miten asiat on selvinneet?
Kommentit (16)
Samankaltainen tilanne meillä. Me ei kyllä viihdytä täällä kumpikaan miehen kanssa, mutta lasten koulu ja pk on vieressä ja muutoinkin kaikki vieressä. Vapaa-ajanasunto on ajateltu ostaa, katsellaan koko ajan mitä tulee myyntiin. Tsemppiä! Tiedän, että tuntuu inhottavalta.
Ehkä sinun sielusi ei ole tarkoitettu sinne. Haxuhali.
Ei sun ole siihen pakko jäädä. Ehkä keksit jonkun ratkaisun. Mulla on vähän sama ongelma, mutta olen sinkku, vaikka kotiin on jotain hyvääkin löytynyt - ympäristö on vain liian vilkas ja ruuhkainen. Ei auta edes järvi kävelymatkan päässä, vaikka sitä on joskus kiva katsoa hetken. On hankalaa joskus löytää sopivaa asuntoa ja on vielä hoidettavia asioita täällä.
Sullahan varmasti hyvin rahaa tilillä kun miehen omistama talo , osta itselles kiva asunto jostain, käyt siellä sitten välillä "lomalla".
Vierailija kirjoitti:
Samankaltainen tilanne meillä. Me ei kyllä viihdytä täällä kumpikaan miehen kanssa, mutta lasten koulu ja pk on vieressä ja muutoinkin kaikki vieressä. Vapaa-ajanasunto on ajateltu ostaa, katsellaan koko ajan mitä tulee myyntiin. Tsemppiä! Tiedän, että tuntuu inhottavalta.
Olen myös ajatellut että ostaisin pienen asunnon tai mökin, missä voisin viettää aikaa välillä. Se on kyllä helpottava ajatus. Ap
Ymmärrän täysin. Itse asun ulkomailla ja haluaisin takaisin Suomeen. Mies ei halua. Lapsilla on täällä koulut jne. Ei helppoa. Kaipaan niin Suomeen.
Ympäripuhu miehesi muuttamaan. Ongelma ratkaistu. Asuinpaikka on tärkeä oman hyvinvoinnin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Itse asun ulkomailla ja haluaisin takaisin Suomeen. Mies ei halua. Lapsilla on täällä koulut jne. Ei helppoa. Kaipaan niin Suomeen.
Hullu.
Osta joku mummonmökki, jota voit laitella ja missä voi käydä ympäri vuoden. Riittävän läheltä, että sinne voi mennä vaikka illaksi paistamaan makkaraa. Mutta niin kaukaa että se on mieluisassa paikassa.
Eipä yllätä että palstamammat yläpeukuttaa tuollaista kitinäaloitusta. Ja te kehtaatte vielä nimitellä miehiä mieslapsiksi. Ap on selvä naislapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ympäripuhu miehesi muuttamaan. Ongelma ratkaistu. Asuinpaikka on tärkeä oman hyvinvoinnin kannalta.
Miehen hyvinvoinnista siis viis.
T. Av mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ajatellut että ostaisin pienen asunnon tai mökin, missä voisin viettää aikaa välillä. Se on kyllä helpottava ajatus. Ap
Millä rahalla? Jos sinun piti mennä kärsimään noin kamalaan paikkaan miehesi siivellä niin sinulla ei ole ollut rahaa asuntoon aikaisemminkaan, joten miksi sinulla olisi varaa mihinkään mökkiinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu.
Samaa mieltä.
Ulkomailla kaikki hyvin tai jopa paremmin.
Tottakai suomi nainen päättää palata takaisin suomeen elämään liassa ja köyhyydessä.
Mikä on?
Hieman epävakaalta tosiaan kuulostat. Vielä pahempi, jos laulat eteerisesti tunteella Jenni Vartiaisen kappaletta: "Mun koti ei oo täällä."
1st world problems :D