Kuinka usein vaihdat älypuhelimen uuteen?
Minulla on nykyinen ollut käytössä melkein 4,5 v, edellinen oli myös. Mutta kaikki tuttuni alakoululaisista eläkeläisiin näyttävät vaihtavan puhelinta vuoden tai parin välein, enkä oikein ymmärrä miksi.
Kommentit (42)
Työnantaja antaa vaihtaa kahden vuoden välein. Olen lunastanut käyttämäni puhelimen ja antanut vanhemmilleni. Heidän käytössä puhelimet ovat vielä 4 vuotta. Sen jälkeen alkaa akku olla jo todella huono.
Jos itse maksaisin puhelimen, niin varmaan vaihtaisin 4 vuoden välein. En tarvitse uusinta ja kalleinta.
Eihän minulla ole ikinä ollut älypuhelinta, kun järki on vielä jotakuinkin tallella itselläni. Nokialainen 206 täyttää tänä vuonna 10 vuotta!
Mulla on ollut älypuhelin vuodesta 2012. Yhden kerran vaihdettu. Muistaakseni 2016.
Eka puhelin oli siis neljä vuotta ja nykyinen ollut jo yli 6 vuotta.
2-3 vuoden välein. Hintaluokka 200-300 euroa.
Eka puhelin menossa, missä netti käytössä. T.47v.
Luulen, että tällä nykyisellä tulee mentyä niin kauan kun on ehjä ja akku kestää.
-Samsung note 20 ultra
Tässä on kaikki kohallaan. Tarpeeksi iso ja laadukas näyttö, hyvät kamerat, 512GB tilaa, s-pen ja vielä hyvin kestää akku päivän.
Vaihdan silloin, kun käytössä olevan puhelin aiheuttaa arjessa toimimattomuudellaan ongelmia. Tämä on ollut nyt noin 4 vuotta.
Miten te jaksatte aina säätää puhelimeen kaikki uudet mobiilipankit ja muut systeemit? Itse käytän puhelinta niin kauan kuin se kestää.
Puhelin on yleensä alkanut reistailla noin viiden vuoden käytön jälkeen. Viimeksi 2020 kävi niin, että 2015 ostetun puhelimen akku meni huonoksi. Akku vaihdettiin, mutta vähän ajan päästä meni näyttö. Kyseisessä puhelimessa oli vain 16 Gb muistia, ja olin jatkuvasti ongelmissa sen kanssa, koska jo pelkät sovellukset veivät niin paljon tilaa, että puhelin oli jatkuvasti jumissa. Oli pakko vaihtaa puhelimeen jossa oli enemmän muistia, toimiva akku, ja ehjä näyttö. Olen asennoitunut niin, että pystyn käyttämään nykyistä puhelinta vielä pari vuotta mikäli sille ei tapahdu mitään vahinkoa.
Kolmen vuoden välein. I phone mulla. Ensi syksynä uusi känny jos on varaa. Ostan aina uusimman mallin ja oltava pro.
Saattaa olla että pidän tätä 4 vuottakin mutta ehdoton max aika. Akku enää 81%.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte aina säätää puhelimeen kaikki uudet mobiilipankit ja muut systeemit? Itse käytän puhelinta niin kauan kuin se kestää.
Tämä. 5 v väliä suunnilleen. Viimeksi kun vaihdoin ja yritin asentaa mobiilipankkia niin eiköhän tunnukset lukkiutuneet kun sähelsin. Inhoan kaikkea asennusten ym kanssa näpräämistä.
3-4 vuoden välein on pakko vaihtaa sillä muutoin päivitykset loppuvat ja käyttö muuttuu erittäin tietoturvattomaksi.
Olen huomannut, että kolmen vuoden jälkeen alkaa tulla ongelmia toimivuudessa, vähintään akun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. 5 v väliä suunnilleen. Viimeksi kun vaihdoin ja yritin asentaa mobiilipankkia niin eiköhän tunnukset lukkiutuneet kun sähelsin. Inhoan kaikkea asennusten ym kanssa näpräämistä.
Varmuuskopiointi päälle joko Googlen tai Applen niin sovellukset asentuu itsestään uuteen laitteeseen kun siihen kirjautuu ja hyväksyy näiden palauttamisen.. Helpottaa kummasti elämää
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tällä nykyisellä tulee mentyä niin kauan kun on ehjä ja akku kestää.
-Samsung note 20 ultra
Tässä on kaikki kohallaan. Tarpeeksi iso ja laadukas näyttö, hyvät kamerat, 512GB tilaa, s-pen ja vielä hyvin kestää akku päivän.
Päivitykset loppuu ensivuonna eli silloin on pakkovaihto edessä..
Minulla v. 2017 ostettu puhelin, pakko vaihtaa kun muisti ei riitä päivityksiin, pimenee ja hidastelee. Ottaa päähän, muuten ihan ehjä ja akkukin kestää.
Työnantaja sponssaisi kahden vuoden välein uuden, mutta kun tavaksi on tullut vaihtaa neljän vuoden välein nykyään, alkuun oli silloin parin vuoden välein, kaikki Nokian commarit kunnes oli pakko siirtyä E7:n jälkeen näihin läästimisluureihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla v. 2017 ostettu puhelin, pakko vaihtaa kun muisti ei riitä päivityksiin, pimenee ja hidastelee. Ottaa päähän, muuten ihan ehjä ja akkukin kestää.
Eipä siihen päivityksiä edes tule eli ei sen puoleen..
Lyhimmillään on vaihtunut vuodessa. Pisin taitaa olla 6 vuotta iPhone 6S:lla. Anopilla on edelleen käytössä 2012 julkaistu HTC One S custom rommilla.
Sitten, kun edellinen hajoaa. Yleensä menneet rikki/varastettu 3 v välein. Nykyinen luuri menee nyt neljättä vuotta. Jes, pääsinpäs kirotun kolmen vuoden yli.