Lihooko ihminen väistämättä, jos ei pääse liikkumaan?
Kommentit (13)
Ei. Saatan vain maata viikkoja, tulee kipuja ja lihakset katoaa, mutta en liho jos en syö liikaa.
Ei. Minulla on tapana laihtua entisestään, jos en liiku. Tulee ilmeisesti syötyä vähemmän.
Olen nyt viimeisimmän vuoden aikana liikkunut vähemmän kuin koskaan ja oikeastaan laihtunut. Toki ruokaakin tullut syötyä vähemmän, ei tee samalla lailla mieli kuin ennen. Osittain varmaan juuri siitä liikkumattomuudesta, osittain ehkä masennuksesta.
Enimmäkseen se on se ruoka, mikä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
EI jos syö vähemmän kuin kuluttaa.
Väärin. Tällöin laihtuu.
Jos syö saman verran kuin kuluttaa, paino pysyy samoissa lukemissa.
Minä lihon. Keho on tottunut kovaan liikuntaan ja jos se jää pois sairauden vuoksi niin menee varmaan joku alisäästöliekki päälle aineenvaihdunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Tällöin laihtuu.
Jos syö saman verran kuin kuluttaa, paino pysyy samoissa lukemissa.
No jos laihtuu niin silloinhan on tilanteessa jossa _ei liho_, ja tätä aloituksessa kysyttiin
Kyllä. Pää ei kestä makaamista, ja tulee syötyä pahaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihon. Keho on tottunut kovaan liikuntaan ja jos se jää pois sairauden vuoksi niin menee varmaan joku alisäästöliekki päälle aineenvaihdunnassa.
Mäkin lihon, koska olen tottunut syömään urheilijan annoksia, liikun tai en.
Mutta jännintä oli, kun jätin kaikki juomat pois paitsi veden, ja tuorepuristetun mehun joskus, niin sillä ei ollut mitään vaikutusta painoon. Kaikki ne energiajuomat, alkoholit, maidot, mehut, limut - ei mitään vaikutusta. Vaikka olin laskeskellut, että ylimääräiset kalorit tuli mulle juurikin juomista, koska syön suht terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin lihon, koska olen tottunut syömään urheilijan annoksia, liikun tai en.
Mutta jännintä oli, kun jätin kaikki juomat pois paitsi veden, ja tuorepuristetun mehun joskus, niin sillä ei ollut mitään vaikutusta painoon. Kaikki ne energiajuomat, alkoholit, maidot, mehut, limut - ei mitään vaikutusta. Vaikka olin laskeskellut, että ylimääräiset kalorit tuli mulle juurikin juomista, koska syön suht terveellisesti.
Ei terveellinen ole vähäkalorisen synonyymi, kuten itsekin huomasit.
En ole kohta kahteen vuoteen liikkunut juuri ollenkaan ja lihoin kyllä ekan vuoden aikana melkein kymmenen kiloa, mutta silloin myös kiskoin kaksin käsin herkkuja. Nyt tokana vuonna olen mennyt toiseen ääripäähän eli en syö juuri mitään ja paino putoaa, puolet noista lisäkiloista nyt poissa.
Liikkuminen ei vaikuta painoon. Olet mitä syöt. Lihava syö aina liikaa.
Jotkut ne väittää etteivät syö mitään kun vaan makaavat mutta paisuvat kuin pullataikina. Joku ei ihan täsmää.