Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin psykoosinestolääkkeen ja lihoin 49kg -> 71kg :( miksi lääkärit eivät VAROITA?!

Vierailija
12.02.2023 |

Tällaset lääkkeet pitäisi kieltää. Nyt sen lisäksi, että olen psykoottinen, olen myös masentunu ja ahdistunut mun painosta sekä työkyvytön näiden johdosta ja tarvitsen ravitsemusterapeuttia kaiken muun hoidon lisäksi. Että kiitosta vaan!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasta näissä tapauksissa on kysymys, siitä että lääke saa syömään enemmän vai siitä, että lääke vaikuttaa aineenvaihduntaan niin että lihoo vaikka söisi saman verran kuin ennenkin? Jos molemmat ovat mahdollisia, kummasta on yleensä kysymys? 

Kyllä nuo mielialaan vaikuttavat lääkkeet yleisesti nostattaa ruokahalua, sitä voisi syödä vaikka kuinka paljon ja silti haluta lisää. Tuo on pelkkää itsepetosta, että mielialalääkkeet jotenkin erityisen paljon vaikuttaisivat aineenvaihduntaan ja siten vaikuttaisivat painonnousuun. Joissain hyvin, hyvin harvoissa tapauksissa nestettä saattaa kertyä, mutta ei se kehon energiantarve merkittävästi muutu, vaikka söisi mitä tahansa lääkettä, ravinnolla ja sen määrällä on se suurin merkitys.

Mun lapsella lähti ruokahalu mielialalääkkeitä käyttäessä. Jopa lääkäri väitti ettei se ole mahdollista kun yleensä lisää ruokahalua... 

Vierailija
42/43 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli psykoosilääkkeistä parissa vuodessa +40 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi joku 15 kiloa Olanzapiinillä, mutta sain ne myöhemmin pudotettua, kun olo oli tasaantunut.