Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millasta teidän taloyhtiössänne viikonloppuelämä on?

Vierailija
12.02.2023 |

Meillä se on erittäin villiä.
Ensin perjantai-iltana möykkäävät rappukäytävässä ramppaavat hiukka päälle 10-vuotiaat... ja säälittävintä on se, että keskiyön jälkeen, siis lauantaina aamuyöstä yksi hiukka päälle kymmenvuotias ympäripäissään raahaa akkupotkulautaansa rappukäytävässä ylimpään kerrokseen. Ensin oli täytynyt nykiä lukossa olevaa ulko-ovea niin että pauke käy, ei nimittäin ollut tietenkään kotiinsa sen potkulautansa kanssa menossa, vaan kaverinsa luo yökylään. Kolinaa ja pauketta, ja räkättävät kaverit rapussa odottamassa...

Lauantaina taas vuorossa ovat ulkomaalaiset telakkatyöläiset, joilla on kimppakämppiä talossa. JUMANKAUTA mitä mekkalaa. Ylimmässä kerroksessa nämäkin, huutoa ja mekastusta kännipäissään kun ovat, ravaavat rapussa samaan tapaan mekkaloiden kuin nuo kakarat, millaiset kengätkin niillä on jaloissa, on kuin norsulauma laukkaisi portaissa kun painavat alas ja hetken päästä takaisin. Ja todellakin äänen volyymissa ei tarvitse säästellä, mitäpä väliä sillä, eihän niitten jätkien puheesta kukaan mitään ymmärrä, omaa kieltänsä kun käyttävät. Ja osalla porukasta ei ole avaimia, joten ulko-oven mentyä lukkoon, samaa pauketta kuin kakaroilta, että joku tulisi sen oven avaamaan. Ja väliin kuulostaa siltä kuin olisivat pistäneet kämpässään jotain hajallekin jo...
Ukrainiii länkytti yksi telakkaäijä rapussa kulkiessaan... Venäläisiä nää ei nyt kuitenkaan ole... mitä lie pikkubalttimaista peräisin olevaa sakkia. Meininki päässyt muuttumaan, kun taisi asumaan tulla vanhojen äijien tilalle nuorempaa porukkaa... Ennen joulua oli pitkään ihan rauhallista, nyt taitaa meno muuttua perinpohjaisesti. Mutta pakkohan tämän slummialueen taloihin on asukkaita saada, etteivät mene taloyhtiöt konkurssiin...

Lisää tota sakkia on tulossa, on nimittäin lyhytaikaista majoitustoimintaa harjoittavalla yhtiöllä taas yksi kämppä lisää käytössään.

Onks teillä tällasta!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti telakan vierastyöläisille maksetaan ihan käypää palkkaa, kun riittää rahaa joka vkl ryypätä ja juhlia.

Vierailija
2/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista. Ei näy koskaan ketään, eikä kuulu mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi räksyttävä rakki.

Vierailija
4/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mikä?

En minä seuraa mitä naapurit täällä tekevät. Tämä ei ole mikään vuokratalo

Vierailija
5/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu vain tasainen nussinnan ääni.

Vierailija
6/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista. Yksi vähän äänekkäämpää elämää viettävä nuori nainen on, mutta hänkin on ollut viime aikoina hiljaa. Johtuneeko varoituksista, vai olisiko vihdoin älynnyt erota poikaystävästään, jonka kanssa tappeli alvariinsa.

Vierailija
7/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itäHelsingin taloyhtiössä on hyvin hiljaista. Ollut sen 10 vuotta mitä asuttu.

Jokunen koira silloin tällöin rikkoo hiljaisuuden. Joskus lasten ääniä kuuluu tapausta.

Alin kerros vieläpä ja hissiä vastapäätä.

Erittäin rauhallista.

Vierailija
8/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa rauhaton kerrostalo jossa olen yöpynyt oli vanhempieni eläkeomistuskämppä PohjoisKarjalan kunnan keskustassa. Oli niin huono äänieristys että kuului kaikki.

Itse olen asunut käytännössä kolmessa kerrostalossa ja vain yhdet häiritsevät naapurit muistan.

Vierailija
9/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungin vuokratalossa ja vieläpä aika pahamaineisella alueella.

Meillä on tosi hiljaista. Joskus harvoin yläkerran pariskunta ottaa kuppia, mutta puheensorina päättyy hiljaisuuden alkaessa. Ja kun he kotiutuvat baarista(?), kuulen kyllä hissin äänen kun asun eka kerroksessa, mutta siinä se.

Lapsiperheitä asuu rapussa vain yksi. Ovat Intiasta lähtöisin ja molemmat lapset ovat hyväkäytöksisiä eivätkä ulkoile ilman vanhempiaan.

Koiristakaan ei ole häiriöitä.

Vierailija
10/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huudattaa kännissä huonoa musiikkia. Sämplättyä tyyliin matti ja teppo ihme rummuilla. Muutama ulkomaalainen kommennusmies laulaa vkl kännissä jotain itsesääli biisejä. Ei tarvi osata sanoja kun mollivoittoisen masennusmusiikin tunnistaa. 

Sitten on hiljaisia lähes äänettömiä kuten minäkin. En usko että ne kaikki pajauttelee. Itse kun jonkin verran harrastan tuota laitonta toimintaa niin olen vähän ylivarovainen. Käyn ulkona polttamassa ja kovin ääni mikä täältä kuuluu on telkkari tai radio. Nekään ei varmasti ylitä mitään desibeli rajoja. 

Olen aika vanha yli 50 ja tottunut elämän ääniin kerrotaloissa. Jollakin haukkuu koira joille olen aina kaveri. Eläimet on aina ihan ihkuna meikäläiseen. Koirat, kissat ja jopa hevoset. No hevosiin en ole kerrostaloissa törmännyt mutta yhden tyttiksen takia nekin eläimet ihkuttaa mua. 

Erittäin harvoin olen puutunut toisten elämään. Yhdelle kävin sanomassa lopettakaa se tappelu tai soitan poliisit. Siitä se ukko uhosi että tuollaista kyylää vedetään turpaan. Ehdotin kokeillaanko heti. Vähemmän yllätys ei suostunut. 

Vierailija
11/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on yleensä. Yläkerrassa on kissa, se joskus tiputtelee jotain tavaroita pöydiltä yöllä. Se kuuluu kolahduksina, muttei meitä häiritse.

Ulkoiluttavat kissaa valjaissa kesäisin, se on tosi hellyttävän näköistä. Joskus heillä käy vieraita, kuuluu puheensorinaa, mutta ei koskaan klo 22 jälkeen.

Muut naapurit mummoja ja pappoja.

Hekan talo, Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
12/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen rauhallista.

Aiemmin meno oli paljon levotonta, kun oli mm-taustaisia jotka eivät halunneet kerrostalon elämään sopeutua, ja pari nistiä riehumassa kämpässä tai häiriköimässä käytävässä. Saivat lopulta häädöt, jonka jälkeen ollut ihanan hiljaista. Ja uudet naapurit täyspäisiä, työssäkäyviä kansalaisia.

Vierailija
13/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista. Joskus muinoin kun yläkerrassa asui alkoholiin taipuva keski-ikäinen mies sieltä saattoi kuulua lauantaisin kamalaa jyskettä ja ölinää ja musanhuudatusta, nyt ei enää asu siellä joten viikonloput ovat 99% hiljaisia kuin huopatossutehtaalla, joku bilettää tosi harvoin.

Vierailija
14/14 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti Raumalle käymään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme