Onko teillä ollut sektion jälkeen ongelmia seuraavissa raskauksissa?
Ei tarvitse kuin googlata sektio, niin tulee luettelot mitä kaikki ongelmia siitä seuraa. Keskenmenoja, istukka huonossa paikassa, kohtukuolema, kohdun repeäminen, verenvuoto.... Apua! Uskaltaako tässä seuraavaa raskautta edes miettiä. Lapsia olen aina useampia toivonut. Esikoinen täyttää kohta 2 vuotta. Kertokaa miten teillä meni raskaus ja synnytys sektion jälkeen? Oliko neuvolassa jotain tiheämpää seurantaa?
Kommentit (5)
Ei mitään ongelmia. Mitään erityisseurantaa ei sektion takia ole. Ainoa ero seuraavassa raskauksissa on, että loppuraskauden aikana tehdään synnytystapa-arvio.
Ap, miksi kyselet täällä kun neuvolakin on olemassa. Mitään estettä hankkia lisää lapsia ei ole ellei sektion tehnyt lääkäri nimenomaan ole muuta sanonut. Sellainen este olisi hyvin poikkeuksellista yhden sektion jälkeen.
Ne on kaikkinensa todella harvinaisia. Mulla on 3 lasta sektiolla kahden vuoden välein.
On muotia pelotella sektiolla ettei vaan kukaan viisas tekis sitä valintaa minkä minä: kieltäytyis alatiesynnytyksestä. Oikein huvitti pelkopolin lääkärin agenda, heitti hurjia valheita mitkä vesitti kaiken lopunkin luoton lähteä alatiesynnytykseen.
Älä lue nettiä, juttele vaikka neuvolan psykologin tms kanssa tää asia kertaalleen ja mieli rauhoittuu.
Kolme sektiota, ei mitään komplikaatioita yhdessäkään raskaudessa tai leikkauksessa. Mutta mulla oli kunnolla aikaa niiden synnytysten välissä, kolme vuotta kummassakin. Toki tämä on myös yksilöllistä eli parhaan vastauksen saisit siltä sut leikanneelta gyneltä, hän sen sun kohtusi on kuitenkin ihan livenä nähnyt.