Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täydellinen äiti

Vierailija
20.11.2006 |

Yhteenvetona päivänpolttavista keskusteluista av:lla voi jokainen listata ne täydellisen äidin kriteerit. Jännä juttu, että tältä palstalta löytyy runsaasti niitä täydellisiä äitejä, joilla on varaa moralisoida muita, vaikka ainakin mun arkikokemukseni täydellisten äitien olemassaolosta on hieman toinen...

Täydellinen äiti:

- ei hanki lapsia pienellä ikäerolla, koska tajuaa jo yhden lapsen jälkeen, että äitiys on rankkaa

- täydellisen äidin mielestä äitiys ei kuitenkaan ole rankkaa, vaan täydellinen äiti jaksaa jatkuvalla syötöllä keksiä lapsilleen erilaisia virikkeitä

- täydellisen äidin lapsi ei kuitenkaan tarvitse virikkeitä, vaan samat metsäpolut riittävät virikkeiksi päivästä päivään

- täydellinen äiti hoitaa lapsensa kotona aina ja iänkaikkisesti

- täydellisen äidin lapset eivät tarvitse muita sosiaalisia kontakteja

- täydellisellä äidillä on hyvä turvaverkosto, koska ilman sitä ei lapsia ylipäänsä saisi tehdä

- täydellinen äiti ei kuitenkaan tarvitse tuota turvaverkostoa, koska täydellinen äiti hallitsee kaiken

- täydellisen äidin mies tienaa paljon, jotta täydellinen äiti voi olla kotona lasten kanssa

- täydellinen äiti ei tosin tarvitse rahaa mihinkään, koska se on vain materiaa

- täydellisen äidin mies tekee vain lyhyttä työpäivää, jotta voi auttaa lastenhoidossa, vaikkei äiti apua tarvitsekaan

- täydellisen naisen mies luopuu työpaikastaan, jos siellä vaaditaan pitkiä työpäiviä

Kumma kyllä mun arkikokemukseni kavereiden juttuja kuunneltuani on HIEMAN toinen....Onneksi tämä palsta aina pystyy osoittamaan minulle, että minulla on vielä PALJON parantamisen varaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en tajua sun pointtia. Mistä sää vaahtoat?

Kukaan ei ole täydellinen. Eikä kukaan varmaan sano olevansa täydellinen!

Mutta musta on kummaa, miten täälä kysellään mielipiteitä ja jos niihin vastataan niinkuin vaikka siihen yhteen ketjuun pienten lapsien äipän väsymisestä niin mikä mättää? Eikö mielipidettä juuri kysytty? Vai halutaanko vaan teetä ja sympatiaa? Kaikki jokka arvostelee on " täydellisiä" ja niillä ei ole varaa arvostella???

Ihan turhaan me ees käydään keskusteluja yhtään mistään! Jos kerran vastaajat ammutaan alas " täydellisinä" . Kysyjähän on se syrjitty.. Just joo.. Jos oma arki on sitä ettei jaksa niin arkea pitää muuttaa niin että sitä taas jaksaa! Mulla on lapsia pienellä ikäerolla ja jos olisin raskaana NYT enkä jaksaisi uutta lasta niin tekisin abortin TAI muuttaisin arkea niin että sitä taas jaksaa.

Oikeesti: Mitä muuta elämä lasten kanssa on kuin hikoilua kiireessä, lasten pukemista, syöttämistä, vaipattamista? Ei 2- vuotias ole vielä kovin omatoiminen! Ei voi sanoa ettei ole täydellinen jos ei pärjää! Se on ARKEA! Ei täydellisyyttä. Tai sitten täydellisyys on että saa kylmää, palanutta ruokaa, likaselta risalta lautaselta tarjoilijalta joka haisee vanhalta viinalta ja tupakalta.

Antakaa keskustelun käydä. Täydellisyydestä puhuu ne jokka ottaa itteensä toisten mielipiteistä. Itse en ainakaan ole täydellinen, koskaan en ole sitä sanonut olevani. Mussa on paljon puutteita. Mutta silti teen ratkasuja jotka kestän. Ei tartte vinkua että lapset on huonosti kasvatettuja jos ne on lapsia!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme