Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomalista ja perheellisten "etuajo-oikeus".

Vierailija
12.02.2023 |

Sellaista ei ole. Todella ärsyttävää, kun perheelliset kuvittelevat, että heillä on etuoikeus valita omat lomaviikkonsa. "Eihän teillä ylsinelävillä ole niin väliä milloin loman pidätte" tai "mun on oltava lomalla tossa ku miehen loma on tossa". Ei minua kiinnosta millon miehesi on lomalla, eikä lastesi harrastuksen. Minä olin ensin ja mulla on täysi oikeus pitää lomani siinä mihin sen merkkasin!!!

Kommentit (304)

Vierailija
1/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla työntekijä määrää loma-ajan omalla ilmoituksella?

Ainakin meidän tessissä sanotaan että työnantaja päättää loma-ajankohdan, siitä on tietty prosentti osuttava lomakaudelle.

Työntekijä saa esittää toiveensa, jota työnantajan on mahdollisuuksien mukaan huomioitava.

Vierailija
2/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä edellisessä työpaikassani oli kiertävä lomalista. Kesäkuu, heinäkuu ja elokuu. Kuukausia pystyi vaihtamaan, jos löysi halukkaan vaihtajan. Nykyisin ollaan kaikki lomalla heinäkuussa, koska työmme tehdään tiiminä.

Ymmärrän kyllä, että ihmisillä on toiveita asian suhteen, mutten ymmärrä, että jollaoin olisi etuoikeus johonkin työkavereiden kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen kivaa sellaisena joka on haluaisi perheen mutta on yksin vastoin omaa tahtoaan. Sen jälkeen vielä painetaan suohon.

Vierailija
4/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävät vuorot on ainoa reilu systeemi, jos kaikki haluavat lomailla samaan aikaan eikä se ole mahdollista.

Vierailija
5/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttävää kun jotkut luulee että varmistat haluamasi lomaviikot sillä että olet ensimmäisenä laittanut rastin ruutuun ennen muita.

Ei se ole mikään nopeuskilpailu.

Vierailija
6/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertävät vuorot on ainoa reilu systeemi, jos kaikki haluavat lomailla samaan aikaan eikä se ole mahdollista.

Tämä toimi siihen aikaan kun pystyit olettamaan että sulla on se työpaikka vielä seuraavana tai sitä seuraavana kesänä.

Ei toimi nykyään pätkätöiden ja määräaikaisten ketjuttamisen aikakautena.

Vierailija
7/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, ei "yksinelävän" loman ajankohta ole sen merkityksettömämpi kuin perheellisen. Ei se kenenkään muun ongelma ole, sumplikoot sitten perheen kesken miten lomansa saavat järkättyä, vai saavatko mitenkään.

Vierailija
8/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisen kivaa sellaisena joka on haluaisi perheen mutta on yksin vastoin omaa tahtoaan. Sen jälkeen vielä painetaan suohon.

Niin.

Myös me kiltit pojat olisimme halunneet sitä samaa 🥺

Vierailija
9/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä toimi siihen aikaan kun pystyit olettamaan että sulla on se työpaikka vielä seuraavana tai sitä seuraavana kesänä.

Pätkätyöläiset ja määräaikaiset pitävät ne vähät lomapäivänsä työnantajalle sopivassa välissä.

Vierailija
10/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin, ja sitten ihmiset saavat itse halutessaan sopia toisin.

Vierailija
11/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ennen lapsia en ymmärtänyt lainkaan miksi lapseton haluaa lomailla koulujen loma-aikoihin, kun mm. matkailu on tuplahintaista muuhun aikaan.

Vierailija
12/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellyyttävää kun jotkut luulee että varmistat haluamasi lomaviikot sillä että olet ensimmäisenä laittanut rastin ruutuun ennen muita.

No minulle luvattiin jo toi loma. Sen jälkeen on jo kaksi perheellistä työkaveria käynyt vihjailemassa, että "onko toi ihan ehdoton toi sun lomatoive". On! Se on ehdoton koska mulla on siihen oikeus!

Ap

Vierailija
13/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiipa, mutta tietysti viimeksi töihin tulleet eivät ole ensimmäisinä jakolistalla, kun suosituimpia aikoja jaetaan.

Vierailija
14/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulle luvattiin jo toi loma. Sen jälkeen on jo kaksi perheellistä työkaveria käynyt vihjailemassa, että "onko toi ihan ehdoton toi sun lomatoive". On! Se on ehdoton koska mulla on siihen oikeus!

Ap

Älä sitten oleta, että joku joustaa, kun sinulla on jokin tarve. On kohteliasta joustaa, jos voi. Jollet voi, niin ei toki ole velvollisuutta.

Vierailija
15/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä lista on tasapuolisin. 

Onnekseni meillä se ja pystyn suunnittelemaan jo kesän 2024 lomareissua kunhan selviää lempibändin keikkakalenteri (USA:han matkalla)

Vierailija
16/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ennen lapsia en ymmärtänyt lainkaan miksi lapseton haluaa lomailla koulujen loma-aikoihin, kun mm. matkailu on tuplahintaista muuhun aikaan.

No heinäkuussa on yleensä parempi saa vaikka ihan kotona olemiseen. Miksi aina pitäisi lähteä jonnekin? Kesäsäästä voi nauttia myös kotipihalla. 

Vierailija
17/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kotimaan kesätapahtumista tuppaa olemaan koulujen loma-aikaan.

Vierailija
18/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ehdoin tahdoin syyslomaviikon tai hiihtolomaviikon?

Vierailija
19/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ehdoin tahdoin syyslomaviikon tai hiihtolomaviikon?

Kesälomastahan nyt oli kyse.

Vierailija
20/304 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko vaikka siksi, että silloin on kesä ja parhaat kelit osuvat yleensä juuri koulujen loma-ajoille? Ei kaikki edes halua matkailla, vaan viettää aikaa vaikka omalla mökillä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän