Mitä teillä on ruokana tänään?
Kommentit (79)
Joulukinkun jämät ja luun laitoin hernekeittoon.. Nyt sekin syöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla alapeukutetaan kasvisruokaa lähes aina. Aika hauskaa oikeastaan. Olen sekasyöjä mutta syön silti enimmäkseen kasvisruokaa. Kikherneet, pavut ja monet vihanneksetkin nostaa tunteita pintaan. Monet suomalaiset muistuttaa jo ulkonäöltäänkin makkaraa ja luonteeltaan ruskeakastiketta. Ohiksena vaan.
Hyvä että oot sekasyöjä, monet veget muistuttaa kuivan kesän oravaa.
Itsellä sama, syön kaikkea ja tykkään tehdä etenkin arkilounaita ilman lihaa. Kikherneet ja kukkakaali suosikit.
Täällä kans sekasyöjä, joka suosii lounaalla kasvisruokaa. Teen kerralla useamman päivän satsin ja olen huomannut, että kasvisruoka pysyy pitempään hyvän makuisena kuin mitä lihaa sisältävä. Uudelleen lämmitetty kana tai possu, hyh..
Nykyään ei näköjään ole enää sellaista käsitettä kuin sunnuntairuoka.
Vierailija kirjoitti:
Poronkäristys ja muusia missä kunnolla voita, puolukoilla toki! Jälkkäriksi korvapuusteja. Kovin suomalainen menu tänään totesi esikoinen.
Meillä muuten sama, mutta jälkkärikahvit ja voisilmäpulla. Just leivoin.
Manna-kaurapuuroa margariinilla. Eilistä kahvia mikrotettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla alapeukutetaan kasvisruokaa lähes aina. Aika hauskaa oikeastaan. Olen sekasyöjä mutta syön silti enimmäkseen kasvisruokaa. Kikherneet, pavut ja monet vihanneksetkin nostaa tunteita pintaan. Monet suomalaiset muistuttaa jo ulkonäöltäänkin makkaraa ja luonteeltaan ruskeakastiketta. Ohiksena vaan.
Meillä syödään kasvisruokaa mutta teinit myös kalaa.
32
Me kaksi eläkeläistä syömme, kuten teidän teinit. Vegaaneita emme ole, vaan käytämme maitotuotteita ja munia.
Kivikylän piknikpaisti, lohkoperunat ja paahdettua ruusukaalia
Jääkaapin loppuja. Tarjolla olisi jämät hernekeitosta tai pastaa+jauhelihasalsakastike (oli menossa salsadippi huonoksi, niin kehitin siitä viikolla kastikkeen) tai kinkkujuustopiirasta.
Näin sinkkuna voi itse päättää, mikä uppoaa.
Vähän aikaa sitten meni Kuuma kuppi (kanatandoori) + eilinen puolikas eväsleipä töistä. Noita kuumakuppipusseja yritän tuhota, kun ennen kesän -22 syöpähoitoja ostin niitä aika paljon, kun luulin, että niitä saa ainakin syötyä hoitojen aikana. No, eipä saanut, kun kaikki öklötti. Ne oikeastaan aika hyviä leivän kanssa ja helppo eväs töihin.
Hiilillä paistettua lohta, peruna-porkkanamuusia ja punajuurilaatikkoa. Kuohuviiniä.
Jauhelihakeittoa Aberdeen anguksesta. Kyllä olikin hyvää🙂.
Mureke naudanjauhelihasta ja perunamuusia.
Kasvisborsch, raejuustoa ja itse tehtyjä sämpylöitä kun leipä oli loppu eikä jaksanu lähteä kauppaan.
Ei mitään.
Joulukuussa täytyi alkaa vähentää syömistä, koska ei ole rahaa. Aluksi oli hankalaa, koska päätä alkoi särkeä, mutta nyt olen jo tottunut siihen, että joka päivä ei ole ruokaa. Säästän ruuan niille päiville, kun pitää tehdä jotain ja kulutus on suurempaa. Pieni painon putoaminenkaan ei ole pahasta omalla kohdallani.
Miehelle on vielä perunamuusia ja kermaista jauhelihakastiketta, itselleni just tein mitä-kaapista-löytyy-mössön, sis. Makaronia, sipulia, valkosipulia, pinaattia, pähkinöitä, tomaattia, soijarouhetta, vihreää pestoa, mozzarellaa ja juustoraastetta plus tietty mausteet. Mies kävi kyyläämässä lieden vieressä, ilmoitti ruoan näyttävän "hirviön oksennukselta" ja sen jälkeen kuulin lusikan kilisevän kun äijä lappaa kyseistä oksennusta suoraan pannusta naamaansa. Niinpä niin. Tulihan siitä hyvää, mutta tarvitseeko haukkua maistamatta. Käskin suksia v ttuun syömästä mun ruokaani.
Kysyin ja vastaukseksi sain, että on lihapullakeittoa. Kuulemma ihan jotain uutta ruokaa mitä ei olla ennen syöty.
Kuulin myös, että vohveleita tulisi myös tänään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei olla töissä ,joten joka päivä on sunnuntairuokailua.Terv.kasvisruokailjat
Kanttarellispaghettia tänään Pirkka-kanttarelleja purkista ja kasviskermaa.
Eilen rapeita kalapuikkoja, pinaattiperunamuussia, tomaattisipulisalaattia.
Juustokakkua ja pikakahviespressoa.
Vierailija kirjoitti:
Ai niinku lihaköntti, perunaa, ruskeaa kastiketta ja puolukkahilloa?
Meillä oli perjantaina lapsen vanhojen tanssit. Silloin syötiinkin juhlavammin. Samaten lauantai-iltaisin on aina jotain isotöisempää ja fiinimpää.
Tänään mies on flunssaisena eristyksissä tousella puolen taloa, minä siivoan koska en ehtinyt viikolla ja ruokana on kyllä ihan alusta asti kokattua hyvää ruokaa mutta teinit syö sen mukaan kun kotona ovat.
Meillä syödään kasvisruokaa mutta teinit myös kalaa.
32