Mitä teillä on ruokana tänään?
Kommentit (79)
Aurajuusto gratinoituja naudan filepihvejä ja uunijuureksia, just syötiin, nyt sohvalla ja vauva palstalla...
Jotain pientä illalla...
Vierailija kirjoitti:
Naiselle on vielä lihapullia ja pottumuusia, niitä se sentään syö mielellään.
Itse syön ehkä vain pastaa, en jaksa tässä varmaan muuta pelkästään itselleni.
No höh, onko teilläkin kranttuilija joka ei syö oikein mitään? No hyvä että jokin kelpaa, siksi minäkin jätän tuon lopun laatikon nyt hänelle.
t. 1
Oikaisemme kovasti. Ulkoilemassa iltapäivään, ostin kilon Pirkka -pyttipannupakasteen. Siitä neljä syönee hyvin viiden maissa kunhan kotiudumme.
Lounaalla jauhelihamakaronilaatikkoa ja päivällisellä perunamuusia ja sitruunakalaleikettä. Lapset saivat päättää.
Illaksi paahdettua munakoisoa tomaattikastikkeessa, couscousia ja fetasalaattia.
Kotletteja, perunoita ja keitettyjä porkkanoita. Kahvin kanssa pieniä donitseja. Illalla lämpimiä voileipiä, joiden päällä juustoa, tomaattia ja kurkkua.Kurkun ja tomaatin laitan vasta leipien lämmityksen jälkeen. Tuosta päiväruoasta sen verran, että en syö usein lihaa ja perunaakin harvoin. Kasviksia ja juureksia syön yleensä enemmän kuin tänään. Aamulla söin viiliä, marjoja, hedelmiä sekä leipää maustekurkun kanssa.
Jauheliha-soijarouhekastiketta ja keitettyjä perunoita. Lisäksi porkkanaraastetta ja kasvissalaattia. Jälkkäriksi puolukkapuuroa maidon kera.
Jauhelihakeittoa, ruisleipää ja juustoa.
Ranskalaisia ja makkaraa. Laitan myös lihattoman kaalilaatikon uuniin hautumaan, jota syön myöhemmin illalla ja alkuviikon lounailla.
Lohta, bataattiranskalaisia, pikkupizzoja kesäkurpitsasta ja fetasta ja kasviksia.
Täällä palstalla alapeukutetaan kasvisruokaa lähes aina. Aika hauskaa oikeastaan. Olen sekasyöjä mutta syön silti enimmäkseen kasvisruokaa. Kikherneet, pavut ja monet vihanneksetkin nostaa tunteita pintaan. Monet suomalaiset muistuttaa jo ulkonäöltäänkin makkaraa ja luonteeltaan ruskeakastiketta. Ohiksena vaan.
Poronkäristys ja muusia missä kunnolla voita, puolukoilla toki! Jälkkäriksi korvapuusteja. Kovin suomalainen menu tänään totesi esikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla alapeukutetaan kasvisruokaa lähes aina. Aika hauskaa oikeastaan. Olen sekasyöjä mutta syön silti enimmäkseen kasvisruokaa. Kikherneet, pavut ja monet vihanneksetkin nostaa tunteita pintaan. Monet suomalaiset muistuttaa jo ulkonäöltäänkin makkaraa ja luonteeltaan ruskeakastiketta. Ohiksena vaan.
Hyvä että oot sekasyöjä, monet veget muistuttaa kuivan kesän oravaa.
Itsellä sama, syön kaikkea ja tykkään tehdä etenkin arkilounaita ilman lihaa. Kikherneet ja kukkakaali suosikit.
Meitsillä on vielä vähän karjalanpaistia jäljellä ja Lidlin perunamuusia. Teen 700g:sta yhden lihakeiton ja toisen erän käytän karjalanpaistiin, johon laitan vähemmän vettä ja vain juureksia+sipulia. Hyvin riittoisaa, pärjää melkein koko viikon, ja ei tule kalliiksi varsinkin jos ostaa tarjouksesta.
T. Lidl-mies
Kokeillaan just nyt tehdä itse pinaattikeittoa. Illaksi pohdittiin kana- tai kalasalaattia. Eilen tuli popsittua pitsaa niin tänään tekee kevyempää ruokaa mieli.
Lounaaksi söin parsakeittoa, päällä paahdettuja auringonkukansiemeniä, 2 näkkäriä, joissa juustoa päällä ja jälkkäriksi mandariini. Nyt keitän vielä kauramaitolaten ja otan ehkä pari keksiä.
Broilerinkoipia kasvisriisipedillä, salaattia
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi söin parsakeittoa, päällä paahdettuja auringonkukansiemeniä, 2 näkkäriä, joissa juustoa päällä ja jälkkäriksi mandariini. Nyt keitän vielä kauramaitolaten ja otan ehkä pari keksiä.
Löysitkö jostain jo tuoretta parsaa vai purkkiparsasta??
Tikkuperunoita ja maustamattomia possunpihvejä itse tehdyssä kastikkeessa.