Mikä juttu tää oikeesti on, että yhä useammin bussissa tai junassa joku käy puhelinkeskustelua KAIUTIN PÄÄLLÄ ?
Eikö tosiaan lanttu leikkaa sen vertaa, että tajuaisi tällaisia peruskäytöstapoja?
Kommentit (39)
Mä oon monesti kuullut kun joku valehtelee olinpaikkansa. Tekis mieli sivusta huomauttaa että just joo.
Det beror på klientelet i bussar och tåg. Lyckligtvis är det frivilligt att färdas i de eländena.
Vierailija kirjoitti:
Det beror på klientelet i bussar och tåg. Lyckligtvis är det frivilligt att färdas i de eländena.
Kaikkein pahimpia on ruotsinkieliset puhelimeen huutajat.
Hei suomalaiset: Mitä jos opettelisitte kuorestanne ulos menemisen sen sijaan, että voivottelette täällä? Opetelkaa sanomaan ystävällisellä äänellä lause: Anteeksi, voisitko laittaa puhelimesi hiljaiselle, kun se häiritsee meitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahimpia on ruotsinkieliset puhelimeen huutajat.
Luulet vaan! Täällä Saksassa ne on saksan- ja turkinkieliset, lomallani Espanjassa totesin että ne oli espanjankieliset.
Voi sitten kysellä kanssamatkustajilta apua, jos ei ymmärtänyt jotain mitä sanottiin.
Tarvitseeko puhelimiin puhua ollenkaan julkisilla paikoilla? Mulla aina kännykkä mukana, mutta en soita tai vastaa kuin kotona. Ei niin tärkeää asiaa ole, etteikö sen voisi hoitaa myöhemminkin.
Olen elänyt pitkään lankapuhelimien aikakautta, ei tarvinnut katsella mitään juntteja puhelimeen kälättämässä ja kuvaamassa itseään pitkin poikin kaupunkia. Ennen oli paremmin asiat paljon paremmin, ihmiset eivät olleet niin juntteja kuin nykyään. Itse en puhu omia asioitani missään julkisilla paikoilla, puhun ne vain kotona. Jos minulle soitetaan kun olen kaupassa en vastaa. MInusta on junttimaista käytöstä koko ajan räplätä jotain älykännykkää ja olla siitä riippuvainen.
Kerran eräs pitkän matkan linja-auton kuljettaja alkukuulutuksessaan toivoi, että kaikenlainen musiikin ääneen kuuntelemisen sijasta käytettäisiin niitä kuulokkeita ja hän käytti sellaista lausetta kuin "antaa matkustusrauha myös kanssamatkustajille".
Tätä voisi yleisemminkin viljellä, eli yleisesti otetaan huomioon myös muut ihmiset, ketkä samassa tilassa matkustavat. Tähän kuuluu siis kaikki kovalla volyymilla oleva tarpeeton huutelu, musiikki, puhelut..
Toki siis ymmärtää hiljaisesti käydyt keskustelut, kun täytyyhän sitä useimman sopia matkalla mm. kuljetuksen viivästymisestä johtuvia puheluja, kuten yöpymispaikasta myöhästymiset tai noutajan infoamiset.
Opettakaa lapsillenne käytöstapoja!
Ei opetettu käytöstapoja, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun puhelimessa on mikrofoni rikki niin joudun puhumaan puhelut kaiuttimella. Yleisillä paikoilla soitan vain jos on pakko koska en halua että muut kuulevat.
No miten SINUN äänesi kuuluu toiselle osapuolelle, jos mikrofoni on rikki?
Jos on kilo pakkelia naamalla, niin eihän sitä puhelinta voi korvalla pitää :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjottaja on muuten niitä ihmisiä, jotka osallistuu keskusteluun höläyttämällä jonkun täysin asiaan liittymättömän kommentin aiheesta, josta ei tykkää (tässä tapauksessa vahvasti meikkaavat), mutta josta haluaisi ilkeämielisesti päästä paasaamaan. Hän odottaa, että muut unohtavat alkuperäisen aiheen ja jatkavat siitä inhokkiaiheesta. Kukaan ei kuitenkaan koskaan jatka, vaan kaikki miettii miielessään kuinka katkera ja kateellinen pitää olla, että vetää tähänkin asiaan jonkun aiheen, joka nakertaa niin vietävästi. Tulee ehkä kiusallinen hiljaisuus vaan. Muiden myötähäpeä on suuri ja henkilöä jää ärsyttämään, kun kukaan ei jakanut hänen kitkeriä ajatuksiaan.
Äh. mä en pystyis kuule kauittimen kautta ainakaan bussissa kuulemaan mitään sen toisen puheesta, kun mulla on vaikeuksia kuulla ihan siis puhelimen korvallakin sitä puhetta....
M
Mut toinen kysymys, miksi nuorison pitää tulla ihan siis vaikka kaupunkiliikenteen bussiin itsestään selvieitä ottamaan, ja sitten se selvie pitää ottaa niin että takana olevakin on vaarassa joutua kuvaan... Just toissa päivänä yhdessä kaupunkiliikenteen bussissa yks likka ensin istu mun edessä olevaan penkkiin, ja hetken päästä se nosti puhelintaan ylös ja siinä näky mullekin just siinä bussissa otettu selvie. Vaihdoin taaemmalle istumaan, mut juu, hetken päästä bussiin tuli kaks likkaa ja niillä oli menossa videopuhelu ja taas sitä puhelinta piti nostella.
Siis, hei, juu, ottakaa ne kuvanne vaikka kadulla tai missä tahansa mut ei bussissa ja niin että toisille tulee kiusaantunut olo!
Pitäskö ittekin kokeilla jotain että rupeis osoittelemaan puhelimen kameraa takana istuvaan......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjottaja on muuten niitä ihmisiä, jotka osallistuu keskusteluun höläyttämällä jonkun täysin asiaan liittymättömän kommentin aiheesta, josta ei tykkää (tässä tapauksessa vahvasti meikkaavat), mutta josta haluaisi ilkeämielisesti päästä paasaamaan. Hän odottaa, että muut unohtavat alkuperäisen aiheen ja jatkavat siitä inhokkiaiheesta. Kukaan ei kuitenkaan koskaan jatka, vaan kaikki miettii miielessään kuinka katkera ja kateellinen pitää olla, että vetää tähänkin asiaan jonkun aiheen, joka nakertaa niin vietävästi. Tulee ehkä kiusallinen hiljaisuus vaan. Muiden myötähäpeä on suuri ja henkilöä jää ärsyttämään, kun kukaan ei jakanut hänen kitkeriä ajatuksiaan.
No kuka muka haluaa töhriä puhelimensa meikkivoiteella?
Vierailija kirjoitti:
Pitkänmatkan junassa oikein kivaa. Mulla oli vieruskaverina joku aasialainen nainen, joka teki tätä. Kimeällä äänellä kälätti jotain toisen naisen kanssa, jonka yhtä kimeä ääni kälätti puhelimen kaiuttimesta täysillä. Lopulta otin kaikki tavarani ja läksin ravintolavaunuun loppumatkaksi.
Seuraavalla kerralla nappaan sen kännykän kädestä ja käyn heittämässä vessaan.
Pitkä välimatka niin pitää vähän kovemmalla äänellä huutaa että heimoveljet ja -siskot saa varmasti tiedon perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajat muuttuu. Muistan kun nuorena ysärillä kuljin monesti kännykkä korvalla vaikkei siihen kukaan soittanutkaan.
Oliko kännykkä edes päällä? Puhuitko kännykkään? Kaikilla oli hauskaa, kun yks "kylähullu" käveli aina pikkukylän keskustassa "kännykkä" korvalla, puhuen milloin venäjää milloin jenkkienglantia. Kuulemma Boris Jeltsinin "neuvonantaja ja vakoilija", välillä "teki töitä" myös Bill Clintonille. Todellisuudessa hänen puhelimensa oli sellainen taskumatti, joka näytti kännykältä.
Mobira Cityman piti ottaa korvalle ihan vaa sen takia että muutkin näkee kenellä on oikeasti rahaa :D
Oliko kännykkä edes päällä? Puhuitko kännykkään? Kaikilla oli hauskaa, kun yks "kylähullu" käveli aina pikkukylän keskustassa "kännykkä" korvalla, puhuen milloin venäjää milloin jenkkienglantia. Kuulemma Boris Jeltsinin "neuvonantaja ja vakoilija", välillä "teki töitä" myös Bill Clintonille. Todellisuudessa hänen puhelimensa oli sellainen taskumatti, joka näytti kännykältä.