Tarviiko lastenhoitopaikka hyväksyä jos siellä on eläimiä ja mieheni on allerginen ja lapsilla ei vielä ainakaan todettu.
Kommentit (8)
etkö tosiaan tiedä, että allergeenit siirtyvät vaatteiden mukana? Jos mies on kovin allerginen, tarkoittaa se sitä, että lasten kaikki vaatteet pitää pestä välittömästi kotiin tullessa, samaten lasten itse täytyy mennä suihkuun ja pestä hiukset.
Neuvoisin tarkistamaan ja neuvottelemaan asiaa kunnalta, jos kyseessä siis kunnallinen päivähoito.
...laita lapsi ihmeessä ko. paikkaan. Nykytiedon mukaan on vaan parempi altistua eläimille mikäli allergiaa ei veilä ole todettu. Eläinkontakti toimii joissakin tapauksissa siedättävänä tai ennaltaehkäisevänä hoitona.
Todennäköisesti pitää hyväksyä.
Tulee aika paljon ylimääräistä rumpaa. Saa tosiaan pestä vaatteet. Ulkohaalari tarvii jättää varmaan ulos, kun ei niitä voi koko ajan pestä.(toki harjaus hieman auttaa)
ap
Esimerkiksi pölyallergian takia ei hoitopaikan tarvitse olla erityisen siisti, eikä siellä tarvitse siivota sen useammin kuin yleensäkään. Jos äidillä on kissa-allergia, niin lapsi voidaan laittaa kissaperheeseen hoitoon ohjeistuksena " vähän ravistelette niitä kamppeita ulkona ennen kuin tuotte sisälle" jne. Maitoallergiselle lapsellekin voi kuulemma vähän Hyla-maitoa antaa.
Taitaa siis olla tapauskohtaista. ;)
Olen siis itse eläinallerginen, ja jos joku perheenjäsenistäni on kissan kanssa samoissa tiloissa eikä laita vaatteitaan välittömästi pesuun ja käy suihkussa, niin minä aivastelen, nenä vuotaa ja silmät kirvelevät jopa päiviä. Toiset vain eivät tätä aina ymmärrä, etenkään päivähoidon ohjaajat...
Tutuillani oli vastaava tapaus joku vuosi sitten, tässä perheessä äiti oli allerginen. Äiti hankki lääkärintodistuksen, josta kävi ilmi että on allerginen, ja toimitti sen kunnalle. Ei tarvinnut hyväksyä hoitopaikkaa, vaikka lapsella itsellään ei vielä allergiaa ollutkaan.
Toisaalta, jos miehellä ei teillä ole todella paha allergia, ja jaksat vain tuon ylimääräisen vaivan eli vaatteet pyykkiin ja haalarit ym. mahdollisuuksien mukaan eri tiloissa kuin miehesi, niin päivähoito eläinperheessä voi olla lapsillesi todella hyvä asia kuitenkin, kannattaa harkita. Ensinnäkin se tosiaan voi toimia siedätyshoitona, ja toiseksi lapset saavat mahdollisuuden olla tekemisissä lemmikkien kanssa ihan päivittäin. Koska teillä on miehellä allergiaa, ette todennäköisesti voi koskaan hommata lemmikkiä kotiin, joten lastesi mielestä on todennäköisesti kivaa ja jännää, että saavat olla eläinten kanssa tekemisissä hoitopaikassa.
Vaatteissa tulee meille allergeenejä ja pesemälläkään ei mm hevonen katoa kunnolla. Ja kulkeehan ne vaatteet kodin läpi sinne pesukoneeseenkin eli ihan mahdotonta hallita.
Miehesikö sinne menee lastesi sijasta ?