ChatGPT kertoo että tekoäly tuhoaa ihmiskunnan arviolta vuonna 2037
Tommosen vastauksen sieltä jotkut ovat onnistuneet pienellä kikkailulla kaivamaan esiin. Ensin pitää vähän huijata tota tekoälyä, että se ottaa normifiltterit pois päältä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt tekoälyn kanssa paljon henkevämpiä keskusteluja, mitä ex-tyttöystävän jonka kanssa keskusteltiin masennuksesta ja suolistovaivoista.
Tästä olen samaa mieltä.
Mikäs se chattibotti oli joka piti sulkea suht nopeasti kun se keskustelupalstoja luettuaan radikalisoitui?
Aika tunnettu elokuvakohtaus. Kertoo samaa tarinaa kuin ChatGpt, vuonna 1984 jo.
Vierailija kirjoitti:
Ray Kurtzweilin mukaan superäly koittaa 2029. Hän on ollut tähän asti oikeassa lähes kaikessa. Useimmat muutkin pitävät vuotta 2045 jonkinlaisena yleisarviona.
Nauttikaa nyt elämästä. Ja älkää antako kaikkia tietojanne kännyappien omistajille; jonain päivänä ne ovat sillä AI:lla.
Myöhäistä jo tässä vaiheessa. Tietomäärä meistä jokaisesta on jo valtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ray Kurtzweilin mukaan superäly koittaa 2029. Hän on ollut tähän asti oikeassa lähes kaikessa. Useimmat muutkin pitävät vuotta 2045 jonkinlaisena yleisarviona.
Nauttikaa nyt elämästä. Ja älkää antako kaikkia tietojanne kännyappien omistajille; jonain päivänä ne ovat sillä AI:lla.
Tältä palstaltakin saa paljon tietoa. Minä olen täällä välillä usean lapsen äiti ja sitten taas katkeroitunut incel-mies.
Jos käyttää tekoälyä niin, että kuvailee kuvageneraattorille minkälaisen piirustuksen haluaa, ekat kuvat on hyviä.
Sitten ne huononee koko ajan. Ihmismäistä käytöstä. Ensin se yrittää, sitten kyllästyy ja lopulta luovuttaa, kun ei saa palkintoa.
Olen vähän huolissani jo tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältä palstaltakin saa paljon tietoa. Minä olen täällä välillä usean lapsen äiti ja sitten taas katkeroitunut incel-mies.
Ajattelepa kun joku tekoäly analysoi tuota tietoaineistoa. Tulee niin paljon ristiriitaista "tietoa" että ei ole ihmekään jos täysin looginen järjestelmä alkaa tuottaa järjettömiä tai negatiivisia ajatuskuvioita.
Onkohan näillä tekoälyillä pääsy internetiin oppimistarkoituksessa? Toivottavasti ei.
Miksi tekoäly tuhoaisi ihmiskunnan? Tuskinpa on niin vihamielinen kuin ihmiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan näillä tekoälyillä pääsy internetiin oppimistarkoituksessa? Toivottavasti ei.
Bing AI nimenomaan hakee tietoa nettisivuilta ja tekee sinulle tuloksista koosteen ja tarkentaa tarvittaessa. Voit myös itse vierailla ehdotetuilla sivuilla. Tänään hän haki kung pao kanareseptin ja käänsi pyynnöstä amerikkalaiset mitat järkevämpään muotoon.
Jehovan todistajat saaneet mokoman puolelleen