Heinähelistimet maanantaihin
En löytänyt ketjua vielä jotenka aloittelan.
Jokos se msn keskustelu toimii? Minulle kun ei edelleenkään ole tullut kutsua!!??
Jokos muilla oireita minkä laisia? Itsellä väsymystä, haluaisi vain köllötellä ja olla tekemättä mitään, mutta esikoinen pitää liikkeessä. Välillä kummalisia ahdisuskohtauksia, tukala olo. Onneksi ne ei kestä kauaa. Pahoinvoinnilta olen onnistunut välttymään.
Alcar rv 6+4
Kommentit (20)
Oireita... No, kokonaisvaltainen kolotus näin voisi sanoa, rintoja aristaa ja alkovat eilen vähän tihkumaankin, alavatsa kipeenä, välillä tuntuu ku revittäs jotain... Kuvottava olo, jonka olen onneksi saanut kuriin mielikuva harjotteilla, mielitekoja jonkinverran. Sitten vielä se väsymys. Mutta kierolla tavalla näistäkin nauttii, minä niin kovasti toivon tätä lasta!
Neuvolaan en ole vielä ottanut yhteyttä, varmaan joskus viikolla 8 soittelen, kun ajan saa sitten vasta viikolle n. 10. Meneeköhän siellä taas yhtä kauan ku ekaa odottaessa, onhan niillä kuitenkin ne perustiedot siellä ylhäällä... Jos ei tarttis kun virtsanäytteen antaa ja sitte ne hb ja oliko vielä joku muuki " verikoe" ja verenpaine.
Me ollaan kerrottu miehen yhelle siskolle ja minun yhelle siskolle, muille ei kerrota vielä, ehkä vasta ekan ultran jälkeen, kun näkee, että masuasukki on kunnossa. Tässäpä näitä tuntoja täältä, niin esittely on tietenkin jäänyt tekemättä, eli;
Nimi: Päivi
Ikä: 27
Sairaala: Oulaskangas
LA: 24.7
Lapsia: 1 (10/04)
minä myös uskaltaudun ilmottautumaan vaikka vasta olenkin plussannut.
yritin etsiä heinäkuisten listaa.. onkohan vielä olemassakaan? pitäisikö aloittaa uusi pino johon laitetaan vain nuo esittelyt ja jos joskus joku jaksaisi ne listaksi asti kerätä niin olisi helpompi homma?
täälläkin vasta väsy ja pieni närästys silloin tällöin oireina. ja koko ajan paleltaa! ---pahaa oloa ja migreeniä odotellessa---
-emmilee
Minäkin siis ihan vasta juuri plussannut, menkkojen pitäisi vasta tänään tai huomenna alkaa, mutta testi näyttänyt jo plussa parikin kertaa :) Nettilaskureiden mukaa la olisi 30.7.07. Jotkut laskurit antavat 29.7.07, mutta se sitten varmentunee ekassa ultrassa.. Mikäli kaikki nyt menee hyvin *koputtaa puuta*.
Yksi tytär meillä jo on, kohta 1v10kk :) Nyt vähän samankaltaisia oireita kuin ekaa oottaessa, eli alavatsan kovaa vihlomista aika ajoin, hengästymistä jne.. Mutta uus oire tän toisen kanssa on huimaus! Sitä ei ekan kanssa ollut.. Saa nähdä kauanko jatkuu!
rv 4+5, joten ihan alussa vasta ollaan täälläkin.. :)
Esittelen näin nopeasti, että olen 26 ja asumme Satakunnassa, lapset 10/99, 06/04 ja 03/06.. Onnea kaikille muillekin plussasta! Vielä on vähän epätodellinen olo, mutta eiköhän tämä kohta todeksi muutu. Minulla on ainakin ollut kaikista edellisistä joka-aamuiset oksentelut viikolle 13 asti, että kohta nähdään, onko tälläkin kertaa samanlaista! :D
Kuvotusta on täälläkin, tuntuu että nakkikeittolounas tulee uudestaan pöydälle hetkellä millä hyvänsä. Yöks! En ole yhdenkään raskauden aikana vielä koskaan oksentanut, lähellä on ollut kyllä monta kertaa.
Täällä esiteltiin joitakin kysymyksiä. Heinähelistimille on oma la lista tällä palstalla, kokeile haku -toimintoa! Samoin msn ryhmä toimii, jos olet jättänyt sinne oman jäsenyyspyyntösi, niin ei sen toiminnalle pitäisi olla mitään estettä. Oletko kokeillut kirjautua sisään? Siellä on jo jonkunverran keskustelua virinnyt.
Itse kirjoittelin jo aikaisemmin, että masu on tullut kyllä yllättävän nopeaa esille, enää sitä ei tahdo saada syönnin jälkeen edes piiloon. Tällainen normaalipainoinen olen, en edes mitenkään erityisen hoikka. Eli ei tätä kovin kauan voi enää piilotella :)
Mulla on eka neuvola 11.12, siitä sitten parin viikon päästä ultra, yritän päästä ultraan ennen joulua. Jos masussa kaikki hyvin, niin mikäs sen mukavampi joululahja. Muuta en edes halua ajatella, keskenmenosta kun on tuore kokemus.
Mukavaa viikon alkua!
karkki + pikkuinen rv 6+3
Tosi ärsyttävää, kun on nälkä koko ajan, vaikka syön noin 1,5h välein...
Neuvola olisi huomenna, saapi nähdä kuuluuko vielä sydänääniä. Esikon raskaudesta kertomisesta pidättäydyttiin np-ultraan asti, mutta nyt olen aika " vapautuneesti" kertonut tooosi monelle jo, vaikka periaatteessa sovittiin ettei kerrota... Sukulaisille ei kyllä vielä olla kerrottu. Olenkohan nyt manannut huonoa onnea kertomalla....?
Eilen mulla meni toinen kylki kipeäksi esikon kantelusta, kanniskelen siis yleensä tuossa lonkalla ja normaalisti ei tee pahaa pitkiäkään aikoja kannella. Nyt vaan tuntuu ettei yhtään kestä. Hirvittää miten sitten lähempänä kesää... Esikko siis nyt 1v 2,5kk.
Mites muuten heppaihmiset, oletteko ratsastelleet ja oletteko huomanneet " oireita" ratsastaessa? Mullahan on siis 2 varsaa, joilla ei vielä ratsasteta, joten enpä sitten ole " viitsinyt" nyt sitten muuten ratsastella. Huomasin vaan, kun hiki hatussa väänsi 2-v:n kavioon kaviohaudetta kyykyssä, että vatsassa rupesi vähän vääntämään.
tuiskuneiti79 + poika 1v2,5kk + rv 8+1(?)
Onpas tullu paljo uusia Heinähelistimiä joukkoon :D Teretulemast kaikille! Ite naputtelen tänne enemmän paremmalla ajalla eli huomenna :)
t.Amalia-Joel ja rääpyskä 7+3
Tervetuloa kaikille uusille mukaan, teita olikin oikein kunnon rypas tana aamuna! vaik eihan nyt mikaan aamu oo. Kohta meilla alkaakin sitten oleen porukka kasassa, jollainhan, milea?, siella jo oli laskettuaika ihan kuun lopussa. Tuleehan sita tietty lisaa porukkaa pitkin tata odottelua, mut kuitenkin pian alkaa jo oleen elokuunkin odottelijoita. Kyllapas aika rientaa.
Millaste: Varaat ajan oman alueen aitiysneuvolaan, sinne voit soittaa vaikka hetikin, uskoisin. Ajan ne varmaankin antaa n. viikoille 8-10, mut ihan hyva soittaa vahan etukateen, varsinkin jos kellonajalla on valia. ekalla kerralla siella sit otetaan se pissanayte, verikokeita, verenpaine, mitataan paino yms. Saat sit taytella jotain papereita ja yleisesti vaan jutella/ kysella mita nyt mieleen tulee. Vahan viikoista riippuen saatetaan kuunnella sydanaania. Kaikissa paikoissa ei kai kuunnella, kun noilla viikoilla se on kuitenkin viel aika tuuria et kuuluuko. Tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen!
Taalla ei mitaan uutta olotilassa.. pontto on edelleen hyva ystavani ja paino laskee laskemistaan. Nyt siis kahdessa viikossa tippunut 5kg, aika hurjaa. Onnex oli varaakin, etten siis oo mikaan tosi hoikka. Ilmankos kaikki bulimikot on niin laihoja, jos tata vauhtia paino putoo. Hampaita kay vahan saalix, tuo oksentaminen kun taitaa olla niille aika pahasta.. no onnex tata ei enaan kauaa kesta, toivottavasti!
Tunnustelen mahaa joka ilta, etta joko siella joku tuntuisi. En ainakaan viela oo huomannut. Aiemmissa raskauksissa oon tuntenut selvasti kohdun kasin viikolla n. viikolla 9.. se ois sit jo ehka ens tai seuraavalla viikolla.. janskaa! =) 2 viikkoa viela eka neuvolaan, jos sit jo selviais etta onko siella oikeasti joku. Kumpa vaan taa pahoinvointi hellittas sita ennen, etta vois kunnolla nauttia =)
Hyvat paivan jatkot kaikille!!
N. ja nupsu 8+1 (jipii, uus viikko taas menossa)
Tein testin viikko sitten ja plussaa näytti! Neuvola vasta ensi viikolla, mutta laskuri näytti lasketuksi ajaksi 16.7.07. Rapuhan siitä tulee.
Nälkä on koko ajan ja olen ku kaasuilmapallo, joka vuotaa pahasti:) Alkamassa taas pahoinvointi ja pala tuntuu kurkussa koko ajan.
Kamalan pahantuulinen olen ollut kaksi viikkoa, mut onneksi tänä aamuna tuntu taas paremmalta. Esikoisen kanssa pitäisi jaksaa leikkiä ja täällä töissä painaa, mutta kun ei silmät tahdo pysyä auki. Tiedän, että väsymys menee ohi ja sitä kovasti odotan:)
Onnea muillekin!!!
Ajattelin minäkin rekisteröityä ja rohjeta kirjoittaa teidän listalle, l.a on 8.7. 07, eli alkuvaiheessa ollaan, nyt rvko 7+1 . Pahoinvointia ja oksenteluakin on ollut, mutta nyt tuntuis helpottavan vähän. Vaatevalikoimakin tuntuu farkkujen osalta kaventuneen, kun varmaan jotakin turvotusta on mahan seudulla. Masu asukkia en ole vielä nähnyt, kun ultra on vasta tammikuun puolella : (. Jospa sydänäänet kuuluis pian!
Eli minä vielä kovin varovaisesti liityn mukaan keskusteluun... Plussasin jo yli viikko sitten perjantaina, ja viikon aikana piti tehdä pari testiä ja haamujen tilalle tuli punaisia viivoja.
Mutta esikoista odotellaan kovasti tänne, mutta pikkasen jännittää kun olen lueskellut (miehen mielestä liikaakin:) keskenmenoista sun muista ikävistä asioista. Muta kai sitä on parempi tiedostaa vaarat, niin osaa suhtautua paremmin jos ikävästi käy...
Meillä on neuvola jo ylihuomenna, mies tulee onneksi mukaan :)
Onnea vielä kaikille tuleville heinäkuu-mammoille :)
Hömppä rv 5+2
Minäkin voisin varovaisesti hypätä tänne mukaan...
Viime kekiviikkona plussasin ja kolmas olisi siis tuloillaan=) Tätä vaavinalkua odoteltiin puolivuotta. Joka tuntui tosi pitkälle ajalle edellisten ekan ja tokan ykn tärpin jälkeen! Oltiin jo luovuttamassa ja jatkamassa joulun jälkeen, mutta ylhäältä päätettiin toisin ;)
Molemmat ollaan miekkosen kanssa 28, poika on 10/97 ja tyttö 02/05, tyttö meidän yhteinen, poika edellisestä elämästäni! Mutta lapsi lukua kysyttäessä molemmat sanoo 2.
on: pientä kuvotusta ilmenee jos olen kauan syömättä ja väsymyskin on melkoista! lasu yönä nukuin melki 12,5h tuntia.Aiemmista ei ole ollut muuta kuin helvetillinen närästys lopussa ja pukamatkin vaivannut. Nyt aika kova pelko km:sta, on niin kovin toivottu ja odotettu lapsonen!!
KAIKILLE PLUSSANNEILLE ONNITTELUT!
T: t78 ja Essi 4+4
PLUSSANNEITA... Onni olkoon meidän jokaisen mukana sinne heinäkuun helteisiin asti, että saisimme pienet terveet suloiset vauvat syliimme!!! ... :0)
Niin. minulla on ekka neuvola 12.12 (ensimmäisen tyttäreni la oli silloin vuonna 2003)...Toivottavasti on hyvä " enne" ..
Np:ultra menee vissiin ensivuodenpuolelle...
Pienoinen ilmoittelee olostaan, ilkeillä vihlaisuilla äkkiliikkeissä, rintojen arkuudella ja kasvamisella, todella kovalla vilulla ja lievällä pahoinvoinnilla.
Voi kun aika menisi nopeammin...tuntuu että tuonne heinäkuulle on vielä NIIN pitkä aika....
galluppia: Te joilla on jo lapsia ennestään, Aijotteko ottaa äitiyspaketin?(ei tietty viel ajankohtaista, mutta olen jo itse pohtinut)
Eipäs kummosempia, kun voikaa hyvin ja kasvatelkaa masua!
T.sadetar,(pienenpieni) 5+4 ja tyttö 03
täältä pahoinvoinnin maailmasta hei vaan.
tervetuloa uusille..teitä olikin paaaaljon. kiva että saadaan lisää seuraa pitkälle matkallemme.
galluppiin: me otetaan äitiyspakkaus...esikoisen kanssa otin ja kuopuksen kanssa en, mutta nyt otetaan. on se kiva sitten päässtä penkomaan uusia vaatteita.
nyt odotellaan innolla tai pelolla keskiviikon ultraa.. siihen tuntuu vieläkin oelvan ikuisuus.
liipe ja hippunen 6+5
Tervetuloa kaikille uusille! Kiva kun porukka kasvaa ja tulee enemmän juttua!
tänne ei kummempia. Pahoinvointi ja huimaus jatkuu, olin tuossa puoli tuntia sitten ihan varma, että " ainaski melkein kuolen" kun sain reissata tunnin ruuhkabusseissa seisten, koko ajan oksennus kurkussa ja pikku-ukkeli (vuoden vanha, tasan) rattaissa känisten... Onneksi tuli selvittyä kotiin ehjin nahoin.
Ylihuomenna olisimme menossa alkuraskauden ultraan, jännittää nyt jo ihan kamalasti. Tiedän kyllä, että vaikka tuossa ultrassa kaikki olisi hyvin, niin ei se kuitenkaan mahdollisia riskejä poista, haluan vaan oman mielenrauhan vuoksi käydä nyt jo katsastamassa, että näkyykö syke yms. Neuvolaankin kun sain ajan vasta 13.12. Toisaalta; neuvolakäynnit on vielä niin tuoreessa muistissa, että ei mulla sinne mikään hengenhätä olekkaan. Varsinkin jos tuolloin ekalla käynnillä (tai kun) sydänääniä ei varmaan kuunnella. Edellisessä raskaudessa hb laski samointein älyttömän alas, ja sain koko 9 kuukautta juosta neuvolassa vähintään kahden viikon välein, toivottavasti nyt menisi paremmin.
Parempia vointeja pahoinvoiville ja kaikille onnellista odotusta! :)
annam ja " tyyppi" 6+6
ja tervetuloa kaikki uudet tulokkaat.
Mulla on muutaman päivän tullut pientä veristä vuotoa, mitään kipuja vatsassa ei onneksi ole. Edellisissä raskauksissa ei mitään vuotoa ole koskaan ollut joten nyt hieman hermostuttaa. onko vauva oikeassa paikassa ja meneekö kaikki hyvin loppuun asti.
Neuvolaan en ole vielä soitellut mutta soitan varmasti pian jos pääsis ultraan et tietäis onko kaikki niin kuin pitääkin.
Odotus oireita on jotain,väsymys, rinnat arat, pahaolo kuin kurkussa olisi jokin pala. Suolaista tekee kokoajan mieli.
Gallup: olen ajatellut etten pakkausta ottaisi vaikka raha summa ei sitä korvaisikaan. Pakkauksia on ennestään 2 ja kaikkea muuta mahdollista tavaraa.
Lapset 02/00 ja 12/02
72oinas 7+2 La. 7.7.07
Enpä olisi uskonut tunkevani tähän ketjuun (tai yleensäkään mihinkään odotusketjuun) näin nopeasti, mutta taas sitä roikutaan täällä. Aikaisemmin olin toukokuisissa, mutta raskaus meni kesken rv 6 tai 7. Olin ajatellut odottaa vähintään puoli vuotta ennen uutta yritystä, mutta luonto päättikin toisin.
Tänään oli eka neuvola. Ei oikeastaan jännittänyt, koska pieneen päähän ei vielä mahdu tieto raskaudesta. Tuntui enemmän pelkältä haastattelulta ja papereitten täyttelyltä kuin ÄITIYSneuvolakäynniltä! Varovaisesti olen liikenteessä tämän raskauden suhteen.
Siinä omaa höpötystä. Onnea kaikille plussanneille!
nti.tuike rv 6+6
Tulin juuri töistä. Viimeinen tunti oli mahdoton, olo tosi etova olo ja väsytti niin pirusti. Siinä ne mun pääasialliset oireet onkin. Tuo etova olo alkoi eilen ja pahenee iltaan kohden.
Missään aiemmassa raskaudessa en ole oksentanut, toivottavasti en nytkään, etovaa oloa oli kyllä pojan odotuksessakin.
Äitiyspakkaus. Olen ajatellut nyt, että en ota. Vaikka ei meillä olekaan mitään vauvajuttuja tallella aikaisemmista kerroista. Mutta kirppareilta olen ostellut tosi hyväkuntoisia ja edullisia vaatteita.
Jos pakkaus on erityisen ihana, niin sitten varmaan otan. Mutta jos ei kuosit sytytä, niin sitten jätän väliin. Makuupussi on oikeastaan ainut sellainen minkä ehdottomasti sieltä haluisin, mutta eiköhän joltain tutulta sellainen löydy.
t, epiapi 5+1 (la 22.7) ja tytöt -00 ja -02 ja poika -01
lapset heräsivät aamulla ½ 8 maissa ja koetin nousta itse sängystä ylös...toooodella huonolla menestyksellä :( Iski samantien kuin " paistinpannu vasten kasvoja" kamala olo.
Nousin sängystä laittamaan lapsille aamupalan ja äkkiä takas peitto korviin, sieltä käsin sit " hoitelin" lapsia ½ 10 saakka. Vihdoin sain itseni ylös ja jotain suuhuni ja väkipakolla sain itsestäni revittyä voimia lasten vaatteiden etsimiseen ja niiden kans ulos lähtemään. Istuin sit kuin muumio pihalla paikoillaan, voiden pahoin.
Näitä päiviä ei onneksi tule joka päivä, ehkä 1-3krt viikkoon.
Muuten sai päivän kahlattua kunnial läpi. Itselle iskee vaan morkkis kun en saa noina päivinä tehtyä niitä juttuja mitä tottunut tekemään. Normaalisti ulos viimeistään ½ 10 ja sitä ennen pesty koneellinen pyykkiä/levitetty, astian pesukone täytetty pesty ja tyhjennetty ja perus kuntoon laitettu koti niin päivällä vaan imuroida ja nauttia olemisesta. Ja nyt jää kaikki nämä aamusta pois ja kiristää pinnaa ulkonta kotia tulles kun tietää hommien odottavan, murr murrr.
Ja omat tunteenikin menee tässä raskaudessa paljon voimakkaammin kuin aikaisemmissa (pojan ja tytön). Jos kiukuttaa niin sit kiukuttaa 170%, sama jos itkettää, hymyilyttää jne.... Tuntuu etten osaa käsitellä itseäni niin kuin pitäisi, kaipaan ohjekirjaa :O)
Äitiyspakkausta emme ota koska niissä ei ainakaan tähän mennes ole ollut sellaista mistä olisin tykännyt, paitsi ne makuupussit ja ne saanut aina ostettua muualtakin.
Ensimmäinen neuvola olisi ensiviikolla torstaina, eli 30pvä Just kerkeää viedä pojan kerhoon silloin ja sit suunnata neidin kanssa neuvolaan täyttelemään minun mielestäni tylsiä lappuja.
Muutenkin olen itse neuvolassa käyntien suhteen sitä mieltä et hoidetaan pakolliset ja ei mitään turhia laaritteluja jos minulla kysyttävää niin kysyn. Oma neuvola täti tämän tietää mut sijaiset, voi kääks...kun kysyyvät välillä oikeesti tyhmiä, omilla aivoillakin aika moni osaa ajatella, hihii.. Enkä tarkoita tällä mitään et neuvolassa olisi mitään pahaa jne.. Itse vaan en jaksa siel joutavia turista kun muutakin tekemistä.
Kamalasti oli jälleen uusi plussalaisia, jipii ja ONNEA!
Noita LA listoja näkyy pyörivän 2kpl, ja niitä ei tunnu kukaan hoitavan? Olisi kiva jos ne päivittys vaikka " itekseen" ;)
Kamala valitus kirjoitelma tuli tästä, mutta tänään oli taas tälläinen tunnekuohu päivä ittel, sorry muut " hormooni hirviöt"
Voidaan jälleen kaikki hitaasti ja varmasti paksusti :O)
Antakaa virheet anteeksi tähän aikaan illasta......
liskolisbet + poika -01 ja tyttö - 03 ...unohtamatta masuasukkia ;)
ilmoittaudun heinäkuisiin.. tein testin eilen ja plussaa näytti.. terkkaris en oo vielä käynny.. ehkä loppuviikosta. Nettitestien perusteella La ois 22.7.07 ..
onneksi ei oo ollu mitää kamalia oireita, viime yöllä heräsin ku nipisteli niin pirusti, mut se saatto johtua liiasta makean/kahvin juonnista (ukon synttärit) , lievää etovaa oloa ja väsymystä.
oisinki kysynny kuinka äkkii te muut ootte käynneet terkkarilla? ja mitä siellä ekal kerral tehdään? varaanko lääkärin vai mitä? vai pitääkö ekaks viedä pissinäyte? mä oon ihan pihalla ku tavallaan eka kerta..
millaste rv.noin 5 ehkä..