Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asuntolainan maksaminen loppuu 20 vuoden jälkeen, mutta vuokralainen saa maksaa koko loppuelämänsä ajan vuokraa?

Vierailija
10.02.2023 |

Ja miksi omistusasuja saa pois muuttaessaan kivan summan rahaa, mutta vuokralainen vain vuokravakuuden verran?

Tosi epäreilua, kun omistusasujat vielä ovat yleensä hyvätuloisempia.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme todistamassa uuden palstahullun syntyä. Mikä hieno hetki! Onnea polullesi Vuokrahullu!

En yllättyisi vaikka tämä hulluus leviäisi päättäjiin. Heihin näyttää nykyään tarttuvan kaikki hullutukset. Mitä hullumpi asia, sitä todennäköisemmin siihen tarttuvat.

Eikös se asuntotulon harha-ajatus ole kotoisin J.Vartiaiselta. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Vierailija
22/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keski-Euroopassa vuokralla asuminen on suositumpi asumismuoto kuin omistusasuminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omistusasunnossa ja olen 5 vuoden aikana säästänyt enemmän kuin maksoin kämpästä. Vuokralla ei olisi onnistunut.

Vierailija
24/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "joutuisin" asumaan kaupungissa niin vuokralla olisin.

Vierailija
25/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä omistamisen ja vuokraamisen eroa? Jos yhtään lohduttaa, niin kyllä asunnon omistajakin joutuu maksamaan vastiketta, jolla talon jatkuvat kustannukset katetaan.

Asuminen on Suomessa hyvä lypsämiskohde.

Suomalaisten kiihtyvä vähentyminen pistää melko lähiaikoina kaiken  uusiksi, asuntojen  arvot laskevat pystysuoraan.

Vierailija
26/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et omista mitään ja olet onnellinen.

Vierailija
27/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin rivarikaksion mistä lyhensin lainaa 700€/kk ja 10 vuodessa maksoin lainan pois. Nyt asumiseen menee 120€/kk 👍

Mistähän Ypäjältä tai Sykäräisistä oot sen ostanu ku oot saanu sen 90 tonnilla? Kyllä mä ihan 300.000 oon omasta rivaristani maksanu josta pyöräilee stadin keskustaan

Vierailija
28/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tässä sulle varma vaaliteema! Eikun ehdokkaaksi vaan!

Vierailija
29/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen 20 vuotta?

Vierailija
30/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihan saa maksaa, eiköhän se joudu maksamaan.

Vierailija
31/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon miettiny jopa itteni tappamista koska vielä 32vuotiaana asun vuokralla, koska en saa lainaa ja kaikki haukkuu aina vuokralla asujia ja kuinka tyhmää on asua vuokralla. Hävettää itteeki asua vuokralla mutta minkä mahdan tälle.

Mä oon kohta 35-vuotias ja asun vuokralla. Omistusasunto aikaisintaan kahden vuoden päästä jos työkuviot menee uudelle alalle opiskelun myötä putkeen. Kyllä itseänikin hävettää asua tällä iällä vuokralla niin sen puolen ymmärrän kohdallasi todella hyvin. Yritä kuitenkin olla ajattelematta noin synkästi.

Vierailija
32/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keski-Euroopassa vuokralla asuminen on suositumpi asumismuoto kuin omistusasuminen?

Liian kallista. Siellähän ne asuu jopa jossain kimppakämpissä vuokralla. Kaverikin asui tuollaisessa kommuunissa ja maksoi vuokraa monta sataa huoneesta. 

Vierailija
33/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö tietämättömyyttäsi vai tosissasi?

😜 Et huomannut kolmatta vaihtoehtoa. AP nauttii kun saa verenpaineet nousemaan.

Hyvä, minulla onkin matala verenpaine. On varsin monta AP:n kaltaista, jotka harrastavat tätä samaa, verenpaineen nostatusta.

Vierailija
34/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä viimeisessä puvussa ei ole kuitenkaan taskuja.

Vierailija
35/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on jotenkin söpö.

On kuin jokin teini alkaisi ensimmäistä kertaa ajatella itse, että hetkinen, miten tämä maailma oikeasti pyöriikään?

Vierailija
36/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö tietämättömyyttäsi vai tosissasi?

😜 Et huomannut kolmatta vaihtoehtoa. AP nauttii kun saa verenpaineet nousemaan.

No eiköhän jokainen tajua että ap on trolli, ei mun verenpaineet tästä nousseet. Ei näin tyhmiä ihmisiä ole olemassa.

Vierailija
37/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon miettiny jopa itteni tappamista koska vielä 32vuotiaana asun vuokralla, koska en saa lainaa ja kaikki haukkuu aina vuokralla asujia ja kuinka tyhmää on asua vuokralla. Hävettää itteeki asua vuokralla mutta minkä mahdan tälle.

Ei vuokralla asumisessa ole mitään pahaa. Asun itsekin vuokralla. Jos haluat kuitenkin omistusasuntoon, mieti voisitko aloittaa edullisemmasta asunnosta ja kun lainaa on lyhentynyt riittävästi, vasta sitten edetä kalliimpaan/isompaan asuntoon? Jos nyt ei jää säästöön mitään, voisitko muuttaa edullisempaan vuokra-asuntoon ja saada säästettyä pesämunaa omaan asuntoon?

Vierailija
38/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo on ehkä turhimpia asioita omistaa ikinä ellei sitä sitten vuokraa muille. Pankit Jenkeissä 50-luvulla keksivät markkinoida joka puupäälle ajatuksen, että he tarvitsevat pankin omistaman asunnon. Tämä oli alkupiste nykyiselle lainataloudelle.

Pankki omistaa talostamme enää 12,5%. Alunperin se omisti 35%.

Vierailija
39/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työntekijä saa hyvää palkkaa, mutta työtön vain työttömyyskorvauksen?

Aika epäreilua tämäkin. Työntekijä on paljon hyvätuloisempi.

Vierailija
40/49 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Saksa olla ainut poikkeus, jossa asutaan enemmän vuokralla kuin omistusasunnossa. 

Googlasin

"Enemmistö saksalaisista haluaisi nyt omistusasunnon, mutta viime vuosien hintakehitys tekee ostopäätöksen teosta liian pelottavaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän