Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihailen kotirouvia jotka hoitavat kotia ja perhettä

Vierailija
09.02.2023 |

kun mies käy viikot töissä,hän tekee maukasta kotiruokaa päivittäin ja leipoo herkkuja .Talvella tekee lumityöt ja tarvittaessa hiekottaa hyvin pihan ,hän huolehtii että lapset pääsevät turvallisesti kouluun ja harrastuksiin. ja ennen kaikkea pitää miehensä kaikin puolin tyytyväisenä.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheeseen syntyy useampi lapsi, niin on ihan tavallista, että jompi kumpi vanhemmista on lasten kanssa kotona sen 2-3 vuotta/lapsi. Kolmesta lapsesta kotihoitoa tulee jo 9 vuotta. Ja siis lapsen etu edellä mennään. Mutta ei se nyt silti sitä tarkoita, että kotona oltaisiin koko loppu ikä. Itselläni on maisteritutkinto, välillä töissä, välillä taas lasten kanssa kotona. Ja vanhempainvapaallakin olen yrittänyt kouluttautua ja pitää alan osaamista yllä. Tietysti kotona ollessa tulee tehtyä enemmän kotitöitäkin. En silti koe olevani mieheni palvelija tai kodinhoitaja. Kyllä mieskin joutuu osallistumaan lasten ja kodin hoitoon vapaa-aikanaan. Itselläni eläkeikä on lähellä 70 vuotta, joten kyllä niitä töitäkin ehtii tehdä. Aika aikaansa kutakin. Nyt on aika hoitaa lapsia.

Jännää, että eläkeikää nostetaan jatkuvasti ja silti ne iäkkäämmät yleensä heti ekana saneerataan yt-neuvotteluissa pois, koska nuoret tulevat työnantajalle halvemmiksi. Ei kenenkään kannata enää luottaa siihen, että työpaikka on vielä sittenkin kun joskus haluaa palata kotihoidontuelta töihin. Ja itse siis kannatan pienten lasten kotihoitoa mutta kannattaa esim sijoittaa omien eläkevuosien varalle siinä sivussa jos vaan pystyy

Vierailija
42/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokasta on hoitaa lapset kotona, sekä pitää koti kunnossa. Siitä vain ei kerry eläkettä sitä työeläkettä. Kansaneläkkeen saavat kaikki, työeläkkeen siihen lisäksi jos sitä on kertynyt. Lasten-ja kodinhoito ei ole yhteiskunnassa arvostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvokasta on hoitaa lapset kotona, sekä pitää koti kunnossa. Siitä vain ei kerry eläkettä sitä työeläkettä. Kansaneläkkeen saavat kaikki, työeläkkeen siihen lisäksi jos sitä on kertynyt. Lasten-ja kodinhoito ei ole yhteiskunnassa arvostettua.

Valitettavasti näin. Moni mies puhuu kyllä kotiäitiyden/rouvuuden puolesta mutta ei ole silti itse valmis jäämään kotiin hoitamaan lapsia...Eli taitavat arvostaa vain puheiden tasolla

Vierailija
44/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille parasta varmaan, jos hyvä palkka niin mikäs tuossa. Perhe on tärkein asia elämässä jos Perhe on perustettu! Voi käydä päivällä kävelee ja jumpassa mitä nyt tahtoo tehdä.

Vierailija
45/45 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki nuo paitsi lapsia ei ole enää kotona ja lumityöt hoitaa mies. Tärkein tehtäväni on pitää mies tyytyväisenä ja olla kaunis. Nyt tosin olen kipeänä ja mies hoitaa ja palvelee.